واحدمرکزی خبر نوشت: دونالد ترامپ نامزد جمهوری خواهان در نشست تبلیغاتی در کارولینای جنوبی گفت واژه ای بهتر از کودن را نمی توانم برای سیاستمداران کشورم پیدا کنم.

به گزارش سرويس بين‌الملل خبرگزاري صدا و سيما؛ ترامپ گفت ما بايد بيش از هر زمان ديگري از نظر نظامي آماده باشيم زيرا دنيا از ما متنفر است، ارتش ما در کمترين ميزان آمادگي خود از جنگ جهاني دوم به اين سو قرار دارد. دنياي اطراف اوباما از هم پاشيده است و فقط صحبت مي کنند و وعده مي دهند. همه جا صحبت از صلح در سوريه است ولي چه اتفاقي روي داده است؟ به بحران مهاجرت در اين کشور نگاه کنيد؟ هر چند ممکن است خرده گرفته شود ولي من فردي تحصيل کرده هستم و مي دانم چه واژه اي را برگزينم و واقعا واژه اي مناسب تر از کودن به ذهن من نمي رسد.

ترامپ با انتقاد از مسامحه کاري در برابر چين گفت: در حال حاضر، کسري تراز تجاري ما با چين به پانصد ميليارد دلار رسيده است. رهبران ما يک مشت کودن هستند و يا کاسه اي زير نيم کاسه هست زيرا آنچه که روي مي دهد اين است که همه اين پولها با منافع خاص و اين افراد از جمله لابي گر ها به چيني ها داده مي شود. لابي گر ها رهبران اين کشور را وادار مي کنند کارهايي را بکنند که شايد خودشان هم نمي خواهند بکنند زيرا دهها ميليون دلار عايدشان مي شود.
ترامپ گفت بايد بهترين و قوي ترين ارتشي را که تا کنون داشته ايم، بسازيم و به فکر خدمت رساني به کهنه سربازانمان نيز باشيم زيرا در حال حاضر رفتاري که با آنان مي شود، بسيار بد است. اين را نيز بايد بدانيم که خدمات بهداشتي و درماني در دولت اوباما فاجعه بار است و بايد اين اصلاحات ملغي و قوانيني بهتر جايگزين آن شوند.
نامزد جنجالي جمهوري خواهان گفت: در حال حاضر ايران، عراق را در دست دارد، ما با بدترين افرادي که در کشورمان بودند، با اين کشور توافق کرديم، به آنها همه چيز داديم و حتي نتوانستيم زندانيان خود را باز پس بگيريم و حال ايران مي خواهد جداگانه در اين خصوص وارد گفتگو شود. موضوع خيلي ساده است، (اگر من رئيس جمهور بودم) به آنها مي گفتم زنداني هاي ما را پس بدهيد.
وي افزود: من هرگز به آنها صد و پنجاه ميليارد دلار نمي دهم. من هرگز به آنها پول نمي دهم، نيازي نيست به دنبال هسته اي باشند، آنها مي توانند آن را بخرند، چرا به دنبال ساختش باشند.
وي ادامه داد: وقتي هم با آنها قرار داد مي بنديم، آنها خودشان از خودشان بازرسي مي کنند. وقتي صحبت از بازرسي از يک منطقه مي شود (مقامات دولت اوباما) مي گويند آنها اجازه نمي دهند ما وارد آنجا شويم. خوب، مشکلي ندارد، خودشان از خودشان بازرسي کنند.
نامزد جمهوري خواه در ادامه گفت: من همواره گفته ام که اين بدترين توافقي است که بر سرش مذاکره شد. ما هم اکنون تحريم هاي آنها را برداشته ايم. آنها ثروتمند هستند. برخي مي گويند اين موضوع، چيزي فراتر از حماقت است، صحبت از توطئه و اين حرف ها نمي زنم، باور کردني نيست که کسي بتواند کاري افتضاح تر از اينها انجام بدهد. حالا ايران خواستار مذاکره جداگانه براي زنداني هاست و خواست هاي بيشتري دارد.
ترامپ گفت موضوع مهاجرت واقعا تکان دهنده است و تقصير آن نيز متوجه اوباما و هيلاري کلينتون است. ما از افرادي حمايت کرديم که قذافي را ساقط کنند، بعد همين ها که سفيرمان را نيز کشتند، از خود قذافي بدتر شدند. ببينيد در عراق چه کرده ايم، ما دو تريليون دلار در عراق هزينه کرده ايم که البته اين مال دو سال پيش است و اکنون قطعا اين هزينه بيشتر شده است، هزاران کشته داديم و اين فقط مربوط به ماست. در طرف ديگر، صحبت از صدها هزار و شايد ميليون ها کشته است. اتفاقي که افتاد اين بود که ما اين کشور را ترک کرديم، رئيس جمهوري داريم که اعلام کرد ما اين کشور را ترک مي کنيم و حتي براي خروج نيز تاريخ مشخص کرد. من داشتم در تلويزيون وي را مي ديدم و با خودم گفتم هي، اين يک احمق واقعي است! وقتي شما تاريخ دقيق تعيين مي کنيد، دشمن نيز عقب مي کشد چون مي داند هجده ماه ديگر از عراق خارج مي شويد.
ترامپ گفت ايران و عراق در طول نسل ها با همديگر درگير بودند. فقط مي جنگيدند و اين کاري بود که بلد بودند. از نظر نظامي نيز همتراز بودند و همين مايه ثبات شده بود. من نيز گفتم که اگر ما به فکر ساقط کردن يکي از اين دو باشيم، که در اين مورد عراق بود، خاورميانه را بي ثبات مي کنيم و اين اتفاقي بود که روي داد. ما اکنون مشکل مهاجرت را داريم و مشکل از زمان جنگ عراق شروع شد. ورود ما به عراق کاري احمقانه بود و هرگز نبايد چنين کاري نمي کرديم و خروج ما نيز به آن شکلي که صورت گرفت، نبايد صورت مي گرفت.
وي افزود موضوع نفت که مطرح مي شود، بزرگترين منفعت کننده در اين ميان چين است. من چين را دوست دارم چون رهبران اين کشور از رهبران ما باهوش تر هستند. براي مقابله با داعش، مي گويند آنها را بمباران مي کنيم، خوب بمباران کنيد، آيا اتفاقي روي داده است؟ از ديگر سو، براي مقابله با داعش نيز دولت اوباما نمي خواهد بمباراني جدي داشته باشد شايد علت اين است که نمي خواهد اتمسفر را آلوده کند!! ما مشکلات زيادي داريم که از پس هيچکدام نيز بر نمي آييم ولي اگر من رئيس جمهور شوم، پيروز خواهيم شد.
دونالد ترامپ اضافه کردمردم آمريکا از دست رسانه هاي بي صداقت اين کشور نيز جان به لب شده اند.
ترامپ گفت: هيلاري کلينتون سخنان مرا ناشي از تحقير جنسي دانسته است ولي بايد بدانيد که هيچ کس به اندازه دونالد ترامپ، براي زنان احترام قائل نيست. يکي گفته بود که اگر در انتخابات، ترامپ در برابر هيلاري قرار بگيرد، شاهد بزرگترين حضور مردمي در انتخابات خواهيم بود و من اين را مي دانم و مي دانم که بسياري از کساني که اصلا به انتخابات اهميتي نمي دهند و راي نداده اند، حاضر مي شوند و به من راي مي دهند زيرا از اين سيستم که به صورتي وحشتناک فاسد است، جان به لب شده‌اند.
وي با اشاره به خبرنگاران حاضر در سالن نيز گفت: مردم از دست آنها نيز جان به لب شده اند، آنها بدتر از همه هستند. آنها از دست رسانه ها جان به لب شده اند زيرا بي اندازه، بي صداقت هستند. آنها هوش مردم را ناديده گرفته اند، مي خواهند ما را به حاشيه برانند. آنها خوب مي دانند که صداقتي ندارند.

4949

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 494252

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 11 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۳:۱۰ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۰
    4 11
    زنده باد ترامپ
  • بی نام IR ۱۷:۰۹ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۱
    2 1
    متاسفم اشتباهی مثبت دادم.