ایرنا نوشت: درجریان مذاکرات هسته ای ایران وآمریکا، نهادهای اطلاعاتی ایالات متحده امریکا ارتباط های نخست وزیر رژیم صهیونیستی با نمایندگان کنگره واعضای متنفذ سازمان های یهودی درآمریکا را شنود می کردند.

روزنامه آمریکایی وال استریت ژورنال به نقل از'مقامات کنونی وسابق دولت آمریکا' نوشته است که منظور سازمان امنیت ملی ایالات متحده از شنود تماس های بنیامین نتانیاهو با نمایندگان کنگره و اعضای متنفذ سازمان های یهودی در آمریکا، آگاهی ازمواضع وواکنش های او و مشاورانش نسبت به تلاش دولت آمریکا برای دستیابی به توافق هسته ای با ایران بود.
به نوشته وال استریت ژورنال، در جریان مذاکرات ایران و آمریکا، ران درمر سفیر اسرائیل در آمریکا، ماموریت داشت سازمان های یهودیان آمریکا را، که این روزنامه از آنها نام نمی برد، ترغیب کند که با تحت فشار قرار دادن اعضای کنگره، مانع از آن شوند که دولت آمریکا توافق با ایران را به اجرا بگذارد.
تعدادی ازمقام های دولت آمریکا فاش کردند درحالی که بدنبال رسوایی های مربوط به جاسوسی آمریکا درمورد کشورهای دوست ومتحد این کشور درسال 2013 دولت اوباما شماری از کشور های دوست آمریکا را درفهرست کشورهای مصون ازشنود ها وجاسوسی ها قرارداده بود اسرائیل وترکیه دراین فهرست گنجانده نشده بودند واژانس امنیت ملی این کشور همچنان به اینگونه جاسوسی ها بویژه درمورد سران رژیم صهیونیستی ادامه می داده است.
یکی ازهمین مقامات به نشریه مذکور گفته است که اوباما مجوز جاسوسی درمورد نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهونیستی را با این استدلال که دسترسی به این اطلاعات بلحاظ امنیت ملی کشورش ضروری است صادر کرده بود.
وال استریت ژورنال درادامه نوشته است که آژانس امنیت ملی آمریکا با تکیه بر همین مجوز توانسته است به مکالمات وارتباط های میان قانونگذاران آمریکایی و مقامات رژیم اسرائیل در رابطه با مذاکرات هسته ای ایران دست پیدا کند.
براساس همین اطلاعات نتانیاهو ومشاوران سیاسی او درطول این مذاکرات علاوه بر فعالیت های گسترده درمیان یهودیان آمریکایی وتلاش های تبلیغاتی برای نفوذ درآرا مردم آمریکا در جریان انتخابات میاندوره ای این کشور درتلاش بوده اند قانون گذاران آمریکایی را به تصویب لوایحی برای عقیم نگاه داشتن این مذاکرات ترغیب کنند.
به گفته این مقامات، دستیابی به همین اطلاعات موجب بروز جو بی اعتمادی میان واشنگتن و تل آویو وخنثی شدن تلاش های نتانیاهو برای مقابله با توافق هسته ای ازطریق سخنرانی در کنگره آمریکا شده است .
نشریه یاد شده به نقل ازاین مقامات اضافه کرده است که مسئولین کاخ سفید گر چه این شنودها را برای مقابله با تلاش های نتانیاهو ضروری می دانستند درخواست رسمی برای دسترسی به اطلاعات بدست آمده را یک خطر سیاسی دانسته وبه همین دلیل تصمیم دراین باره را بعهده مسئولان آژانس امنیت ملی آمریکا گذاشته بودند.
برهمین اساس آژانس مذکور برای جلوگیری ازمخاطرات وجنجال های سیاسی مربوط به جاسوسی درمورد گفت وگوی قانونگذاران آمریکایی با مقامات اسرائیل نام این قانونگذاران را ازگزارش هایی که دراین رابطه به واشنگتن دادند، حذف کرده بودند.

4949

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 494227

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =