انتخاب نوشت: یکی از مراجع تقلید از تعداد زیاد کاندیداهای انتخابات مجلس خبرگان انتقاد کرد.

آیت الله سبحانی گفت: بنده از تدوین‌کنندگان قانون اساسی بودم. منظور ما از جمع خبرگان، هیچ‌گاه این چیزی نبود که الان می‌خواهد اتفاق بیافتد.

وی افزود: چرا جایگاه خبرگان را این‌قدر تنزل داده‌اند؟! آیا واقعا این 801 نفر فقیه و مجتهد هستند؟! بسیاری از آن‌ها به بنده رجوع کردند که تأییدیه بگیرند؛ ولی بنده از دادن تأییدیه اجتهاد امتناع کردم. چرا که می‌دانم این‌ها اشخاص فاضلی هستند ولی نه در حد اجتهاد.

آیت الله سبحانی اضافه کرد: لازم است ترتیبی اتخاذ شود تا افراد قبل از ثبت‌نام برای خبرگان، وجهه اجتهاد آن‌ها مسلم و محرز شود نه بعد از آن.

وی تاکید کرد: بعضی‌ جایگاه خبرگان را خیلی سطح پایین گرفته‌اند و منظور ما از خبرگان رهبری در قانون اساسی، هیچ‌گاه چنین سطح و وضعی نبود!

2727

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 494223

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 16 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۵:۳۳ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۰
    1 4
    چرا صبر نمیکنیم تاشورای محترم نگهبان نظر قطعی خودشان را اعلام کنند .نظر افراد نه مراجعچه مثبت باشد چه منفی دخالت در کار شورای نگهبان است
  • سمياري A1 ۰۶:۱۶ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۰
    40 7
    با سلام شما كه اجتهاد داريد بزگوار چرا در هجمه ها قبل درخصوص هاله اي از نور و اختلاس مكرار سگوت كرده ودنبال گرفتن حق مسلمين بر نيامد
  • بی نام IR ۰۷:۱۷ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۰
    10 3
    متاسفانه شما به درجه ای از اجتهاد رسیدن که فقط خودتون رو می بینید
  • نخود همه آش IR ۰۷:۵۸ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۰
    11 1
    حاج آقا فرمودده اند: «افراد قبل از ثبت‌نام برای خبرگان، وجهه اجتهاد آن‌ها مسلم و محرز شود نه بعد از آن.» حاج آقا امتحانی که گذاشته اند برای همین است. لطفاً یک فیلتر جدید به فیلترهای قبلی اضافه نکنید. البته، ما از علمایی مثل شما انتظار نداشتیم که در برابر آن چه دولت قبل کرد سکوت پیشه کنید.