روزنامه آرمان در گفت و گویی با مجید طاهری، وکیل خانواده روح‌الامینی به موضوع اعتراض دادستان به حکم مرتضوی پرداخته است که چندی پیش از سوی روح الامینی عنوان شده بود.

اهم سخنان وی در این گفت و گو از این قرار است:

**يك طرف قضيه مدعي‌العموم است البته ما اين انتظار را داريم كه دادستان به عنوان كسي كه از كيفرخواست دفاع كرده نسبت به اين پرونده اعتراض كند و وارد شود. اينكه ايشان اعتراض كرده است را مطلع نيستم اما ما همواره چنين انتظاري را داشتيم. اين پرونده چون جنبه عمومي هم داشته، قاعدتا اعتراضشان در راستاي كيفرخواست صادر شده بوده است.

** در اين پرونده سه اتهام متوجه آقاي مرتضوي و دو تن از قضات تهران بوده است. نسبت به يكي از اتهاماتي كه متوجه ايشان بوده براي ايشان حكمي صادر شده و به صورت قطعي محكوم شده‌اند. حكم به ديوان رفت و تاييد شد و انفصال ايشان را در پي داشت. ديوان جزاي نقدي 200هزار توماني ايشان را موجه ندانست و نسبت به موضوع گزارش خلاف واقع هم ايشان تبرئه شد. ما نسبت به برائت هم اعتراض كرديم. ما دلايل خودمان را داريم و بعد از چند جلسه رسيدگي صدور چنين حكمي را در ذهن نداشتيم. البته اينكه اين پرونده با شكايت تامين اجتماعي هم ادغام شود برايمان قابل هضم نبود. 25ماه گذشته پرونده از شعبه 9 كيفري استان به ديوان ارسال شده است و ديوان بايد به شعبه‌اي ارجاع دهد تا آنها هم رسيدگي كنند. مشابه اين بخش از پرونده كه به ديوان ارسال شده پرونده آقاي كامراني‌فر بوده است كه شكايت اين پرونده مورد قبول واقع نشد.

**امیدوارم آن‌طور که شايسته است به این پرونده رسيدگي شود و اميدواريم عدالت در رابطه با آقاي مرتضوي و ديگران اجرا شود و هيچ استثنايي براي هيچ‌كس وجود نداشته باشد.

2727

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 494219

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 10 =