ایسنا نوشت: عضو هیات رئیسه مجلس خبرگان رهبری گفت: در جریان انتخابات همه به دنبال تصرف خانه ملت هستند و این به معنای آزادی بوده اما هشدار من این است که نااهلان مجلس را تصرف نکنند.

حجت الاسلام سیداحمد خاتمی در مراسم بزرگداشت حماسه 9 دی که در رواق امام خمینی حرم مطهر رضوی برگزار شد، عنوان کرد: فتنه گران سال 88 با شعارهای جذاب و فریبنده وارد عرصه انتخابات شده و مردم را فریب دادند، اما در این انتخابات که بسیار مهم و سرنوشت ساز است مردم باید هوشیار باشند.

وی با بیان اینکه انتخابات کانون شعار است، گفت: کاندیداها با شعارهای خود نظرات را جذب می‌کنند اما مردم باید عمق شعار را شناخته و هدف آن را بررسی کنند.

عضو مجلس خبرگان رهبری برخی شعارها را همچون ماری خوش خط و خال دانست و افزود: شاید شعار قشنگ باشد اما ممکن است همچون یک مار سمی باشد؛ مانند شعار خوارج که ظاهری زیبا داشت اما محتوای آن کنار زدن ولایت حضرت علی(ع) بود.

خاتمی با اشاره به اینکه فتنه گران سال 88 شعار حقوق ملت را سر دادند، گفت: این شعار بسیار قشنگ بود اما متاسفانه کسانی که این شعار را مطرح کردند در خط مقدم خیانت به حقوق ملت بودند.

وی با بیان اینکه تشنگان قدرت وقتی به مراد خود می رسند دیگر به مردم توجهی نمی‌کنند، عنوان کرد: باید این را دانست کاندیدایی انتخاب می‌شود که شیفته خدمت به مردم است نه تشنه قدرت.

خاتمی با بیان اینکه 9 دی یک حماسه بزرگ و ماندگار بود، عنوان کرد: فتنه‌گران در هشت ماه، هرکاری که خواستند انجام داده و تنها دست به مبارزه مسلحانه نزدند اما ارائه بیانیه‌های تحریک آمیز و به آتش کشیدن پایگاه بسیج و .... جان مردم را به لب رساند.

وی با بیان اینکه فتنه‌گران در هر اجتماع ملی و دینی آب به آسیاب دشمن ریختند، گفت: نیروی انتظامی، سپاه و .... وظیفه خود را انجام دادند اما جریان فتنه به قدری عمیق بود که جز حضور مردمی نمی‌توانست آبی بر آتش آن ریخته شود.

خاتمی با تاکید بر اینکه مردم در 9 دی فهمیدند که فتنه‌گران با خود ولایت مشکل دارند، اظهار کرد: با اقدامی جمعی سفره منحوس فتنه جمع شد چراکه مردم هدف فتنه‌گران از آشوب را متوجه شدند.

وی با اشاره به اینکه در راهپیمایی 9 دی تنها شعار «این همه لشکر آمده، به عشق رهبر آمده» طنین‌انداز بود، افزود: مردم دین خود به انقلاب و نظام را ادا کرده و به لطف الهی در امتحان‌های بعدی نیز سربلند خواهند بود.

عضو مجلس خبرگان رهبری درباره لزوم درک عبرت‌های ماجرای 9 دی نیز خاطرنشان کرد: اگر از این ماجرا عبرت گرفته شود انقلاب در مقابل تمام حوادث بیمه خواهد بود.

وی گفت: در جریان انتخابات بسیاری از تشنه‌گان قدرت شعارهای مردم‌فریب می‌دهند اما بعد از تکیه زدن بر مسند قدرت همه چیز را فراموش کرده و تنها به منفعت خود فکر می‌کنند.

خاتمی در خصوص عبرت دوم حماسه 9 دی عنوان کرد: در همه جریان‌های سیاسی و به خصوص انتخابات اردوگاه‌ها را بررسی کرده و ببینید که چه کسانی از کاندیداها دفاع کرده یا فاصله می‌گیرند.

وی با اشاره به اینکه تعریف دشمن باعث شک در فرد می‌شود، گفت: اردوگاه فتنه‌گران 88 عبرت‌آموز بود چرا که در گروه آنان آمریکا، اسراییل و. ... بوده اما در اردوگاه مقابل ولایت فقیه بود که مردم محکم از آن حراست می‌کردند.

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه در آستانه انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری به شورای نگهبان اعتماد کامل داریم، اظهار کرد: شورای نگهبان در طول مدت عملکرد خود عادل و امانت‌دار بوده و امید می‌رود در این انتخابات نیز باقاطعیت مانع حضور فتنه‌گران و حامیانشان باشد.

وی با اشاره به اینکه اگر خدای ناکرده کسی از حامیان فتنه از رد صلاحیت نجات پیدا کند، مردم با لزوم انتخاب اصلح قطعا به چنین کسانی رای نخواهند داد، گفت: حق را نمی‌توان با شخصیت‌ها شناخت چراکه اول باید حق شناخته شده و سپس شخصیت‌ها را براساس آن ارزیابی کرد.

وی با اشاره به اینکه ریزش در اسلام کم نبوده است، گفت: بعد از گذشت 36 سال از انقلاب باید گفت که انقلابی بودن مهم نیست بلکه انقلابی ماندن مهم است.

خاتمی در خصوص عبرت چهارم نیز تصریح کرد: یکی از ویژگی‌های مهم جریان‌های فتنه و غیرفتنه موج اندازی و ایجاد سروصدا در جامعه است چراکه باطل همواره با هیاهو همراه است.

امام جمعه موقت تهران با تاکید بر اینکه مبادا تحت تاثیر غوغاسالاری واقع شوید، اظهار کرد: در جریان انتخابات همه به دنبال تصرف خانه ملت هستند و این به معنای آزادی بوده اما هشدار من این است که نااهلان مجلس را تصرف نکنند.

وی با بیان اینکه فتنه 88 نشان داد که تنها راه آلوده نشدن در فضای غبارآلود جامعه یافتن شاخص‌ها است، گفت: شاخص اصلی همان مواضع شرعی بوده که مبنای آن ولایت فقیه است چراکه همراهان ولایت در فتنه 88 راه را گم نکردند.

خاتمی افزود: برخی جریان‌های تشنه قدرت، از جوانان استفاده ابزاری کرده و همانند منافقان از قدرت جوانی و دین آنان سوءاستفاده می‌کنند.

وی با تاکید بر اینکه در جریان‌های سیاسی باید دید که جلودار کیست، عنوان کرد: جوانی خود را فدای خودخواهی سیاسی افراد نکرده و تنها پشت سر ولایت فقیه حرکت کنید چراکه راه نجات همین است.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه جوانان باید ولایت‌مدار باشند نه ولایت‌شعار، اظهار کرد: کسانی که عکس رهبری را تنها به سر زده و برعکس آن عمل می‌کنند تنها ولایت‌شعار هستند که این هیچ فایده‌ای ندارد.

27219

 

 

 

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 494061

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 8 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 19
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • علی IR ۱۲:۱۷ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۹
    254 4
    پس بگذارید بیاییند اگر ترس ندارید
    • علی A1 ۰۴:۵۹ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۰
      8 0
      نظر موافق دارم
    • پسر شجاع A1 ۰۸:۱۳ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۱
      6 0
      "اما جریان فتنه به قدری عمیق بود که جز حضور مردمی نمی‌توانست آبی بر آتش آن ریخته شود" آقای خاتمی اگر واقعا به این حرف خودتان اعتقاد دارید، بدون غوغاسالاری و هیاهو اجازه بدهید مردم همین ایران اسلامی تکلیف این به اصلاح فتنه گران البته به زعم شما را در اسفندماه روشن کنند. شهامت به رأی گذاشتن انتخاب هاشمی رفسنجانی و سیدحسن خمینی را در انتخابات مجلس خبرگان داشته باشید.
  • نکته بین IR ۱۲:۱۷ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۹
    221 2
    کافیه امتحان کنید. ساده و بدون حرف
  • بی نام IR ۱۲:۱۸ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۹
    217 1
    آفرین. رد صلاحیت نکنید تا مردم به اونها رای ندن. آخ که دیدن چهره این فرد موقع خوندن آرا چه حالی می ده
  • بی نام A1 ۱۲:۲۷ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۹
    137 2
    پس واسه چی اینقدر نگران هستید؟
  • کاظم IR ۱۲:۲۷ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۹
    109 1
    خواهیم دید
  • سیدعلی IR ۱۲:۳۸ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۹
    5 149
    احسنت. هاشمی و سید حسن را رد صلاحیت کنید. ما افرادی میخواهیم که فقط و فقط در مدار ولایت حرکت کنند نه اینکه گردنکشی کنند.
    • ایلیا GB ۱۴:۳۲ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۹
      93 2
      چشم ، شما دستوری یا حکم دیگه ای نداری بگی
    • بی نام DE ۱۴:۵۵ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۹
      2 84
      احسنتم. همين بس كه انهايي كه و خواب امريكا را مي بينند بيدار شوندً
    • بی نام GB ۱۴:۵۵ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۹
      76 7
      هاشمی و سید حسن نور چشم مردم ایرانن.تنها یاوران رهبری.
  • بی نام A1 ۱۳:۱۰ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۹
    84 2
    آقای خاتمی پشت مرده حرف زدن شگون نداره . به نظرشما آنها مرده اند . اگرمرده اند چرااینقدر دل نگران هستید . دردین مبین اسلام غیبت کردن پشت سرانسان دیگر ازگناهان کبیره است .پس یاآنها رابیاورید ورودر رو دادگاهی کنید .آنها گناهان شان راگردن گیرند وبعد به اشد مجازات برسانید بطوریکه هم مردم راضی شوند وهم شماباوجدان راحت وسرافرازانه پیش مردم باشید .درغیراینصورت ممکن است برداشت ها ازسخنان شما طوری دیگرباشد
  • جیکا RO ۱۳:۱۹ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۹
    106 2
    تو رو به همون قرانی که قبول داری رد صلاحیت نکنین،تا ببین مردم چطور بهشون رای نمیدن.
  • بی نام RO ۱۳:۲۳ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۹
    103 2
    شما اجازه بدین مردم خودشان تصمیم بگیرند...
  • بی نام IR ۱۴:۰۱ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۹
    106 2
    اقای خاتمی برای یکبارهم که شده مردباش و روحرفت واسا.شما ردشون نکنیدبسپاریدبه مردم
  • بی نام RO ۱۴:۰۵ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۹
    84 1
    ملت اصلاح طلب به شدت از این اظهارنظر جالب و البته غیر منتظره ی جناب احمد خاتمی استقبال می کند و امیدوار است شورای محترم نگهبان این حق را به مردم بدهد که خود تشخیص دهند فتنه گر کیست،خدا رو چه دیدی شاید ملت به فتنه گرها رای دادند ما امیدواریم این اظهارنظر نه یک شعار بلکه باور قلبی ایشان باشد.
  • بدون نام ۱۴:۱۷ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۹
    89 1
    سزاي گرانفروش نخريدنه پس بزار بيان اما راي نيارن اگه راست ميگي!!!
  • بی نام A1 ۱۴:۲۳ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۹
    83 0
    اين يك بار ريسك كنين و تاييدشون بكنين تا ببينين مردم جي ميخوان.؟
  • بی نام A1 ۰۶:۴۲ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۰
    9 0
    انشالله ما مردم كرمان به شما جهت نمايندگي مجلس خبرگان راي نخواهيم داد.