تسنیم نوشت: سخنگوی کاخ کرملین تاکید کرد: رئیس جمهور روسیه هیچ گونه مذاکره‌ای با وزیر خارجه آمریکا در خصوص شرکت بشار اسد در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۷ سوریه نداشته است.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از اسپوتنیک، «دمیتری پسکوف» سخنگوی کرملین امروز چهارشنبه در جمع خبرنگاران در سخنانی گزارش های منتشر شده در خصوص گفتگوی ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه با جان کری وزیر خارجه آمریکا درباره شرکت بشار اسد در انتخابات ریاست جمهوری 2017 سوریه را رد کرد.

پسکوف در پاسخ به سئوالی در خصوص درستی اطلاعات مربوط به مذاکره پوتین و جان کری درباره لزوم شرکت اسد در انتخابات ریاست جمهوری سوریه، گفت: نه، این مساله درست نیست. شرایط و اوضاع سوریه بین پوتین و کری مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفته است.

پیش از این بلومبرگ به نقل از دو فرد نزدیک به این گفتگو اعلام کرده بود پوتین به کری گفته است نمی‌توان از نامزدی اسد برای شرکت در انتخابات ریاست جمهوری ممانعت کرد و اگر شرکت کند پیروز خواهد شد.

به نوشته بلومبرگ در حالیکه کری موافق این موضوع نیست اما آمریکا در حال حاضر در حال اعمال شرایطی برای انتخابات 2017 است به گونه‌ای که شانس پیروزی اسد را کاهش دهد. در عین حال این امر با مواضع مکرر دولت اوباما برای کناره گیری اسد از قدررت متضاد است.

4949

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 494040

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 4 =