قائم مقام وزیر کشور: افزایش داوطلبان، انتخابات پرشور و نشاط را نوید می‌دهد

ایسنا نوشت: قائم مقام وزیر کشور تصریح کرد: امیدواریم نشاطی که در مرحله ثبت نام شاهد آن بودیم در مراحل بعدی انتخابات هم کماکان داشته باشد.

حسینعلی امیری در مراسم ولادت حضرت محمد(ص) و امام جعفر صادق(ع) با بیان این مطلب، افزود: افزایش قابل توجه تعداد داوطلبان مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی نشانگر وجود شور و نشاط و افزایش امید در مردم است.

وی با بیان این که از نظر دولت افزایش تعداد متقاضیان نامزدی در انتخابات امری بسیار میمون و مبارک است، افزود: آمار کمی ثبت نام شدگان این دوره از انتخابات در تاریخ انقلاب اسلامی بی سابقه است.

قائم مقام وزیر کشور اظهار داشت: بر این اساس، 801 نفر برای مجلس خبرگان رهبری و 12 هزار و 123 نفر برای مجلس شورای اسلامی نامزد شدند.

امیری خاطرنشان کرد: این افزایش آمار داوطلبان در انتخابات نشانگر افزایش میل مردم به دخالت در سرنوشت سیاسی و اجتماعی شان و رشد امید در جامعه و احساس مسئولیت مردم نسبت به شرایط کشور است.

قائم مقام وزیر کشور دلیل افزایش روحیه مردم را به سامان رسیدن مذاکرات هسته ای و تفاهم برجام دانست و گفت: کار ثبت نام تمام شد و هیات های اجرایی مشغول بررسی احراز شرایط ثبت نام کنندگان هستند.

وی ادامه داد: خوشبختانه هیات نظارت مرکزی و شورای نگهبان و هیات های نظارت استان ها با حسن نیت در سال همدلی و همزبانی همکاری خیلی خوبی را با وزارت کشور انجام می دهند.

امیری گفت: هیات‌های اجرایی 10 روز فرصت دارند افرادی که ثبت نام کردند را احراز شرایط کنند تا کار در مسیر قانونی و بر اساس جدول زمانبندی و تقویم انتخابات ادامه پیدا کند.

27220

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 494016

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 13 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۱۰:۱۹ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۹
    0 1
    البته اگر ترفند و خدعه و برنامه ريزي فتنه گران و حاميان انها براي براي تدارك فتنه جديد نباشد؟؟؟ ///