ایسنا نوشت: نخست وزیر عراق در بازدید از شهر تازه آزاد شده رمادی تاکید کرد که نیروهای عراقی به زودی عملیات برای آزادی شهر موصل را نیز آغاز خواهند کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از شبکه اسکای نیوز عربی، حیدر العبادی، نخست وزیر عراق با یک فروند هلی‌کوپتر نیروی هوایی عراق وارد رمادی در 100 کیلومتری غرب بغداد شد و با نیروهای نظامی مستقر در این شهر و خانواده‌های محاصره شده در رمادی دیدار کرد.

العبادی در جمع نیروهای خود گفت: ارتش عراق به همراه دیگر نیروهای ملی کشور به زودی حمله برای آزادسازی موصل از دست داعش را آغاز خواهند کرد و اعضای داعش را در هر مکانی از خاک عراق تحت تعقیب قرار خواهند داد.

العبادی روز دوشنبه پس از آزادی رمادی، مرکز استان الانبار وعده داده بود که سال 2016 سال پاکسازی کامل عراق از وجود داعش خواهد بود.

نخست‌وزیر عراق با ورود به مجتمع دولتی شهر رمادی در مرکز این شهر نشستی امنیتی با فرماندهان ارتش و نیروهای امنیتی مستقر در رمادی برگزار کرد.

حیدر العبادی وعده داد که به زودی کار بازسازی شهر رمادی که بیشتر ساختمان‌ها و تاسیسات زیربنایی آن آسیب جدی دیده است، آغاز می‌شود.

در همین حال ارتش عراق صدها نیروی خود را در سراسر شهر رمادی و اطراف آن مستقر کرده تا از قدرت گرفتن مجدد داعشی‌ها و حملات متقابل آنها جلوگیری کند.

صدها تن از نیروهای عشایری سنی عراق که در بسیج مردمی این کشور عضو شده‌اند نیز در رمادی مستقر شده‌اند تا کار نظارت بر پاکسازی شهر را انجام دهند و با حملات احتمالی داعش مقابله کنند.

پیشتر در توافقی میان دولت بغداد و فرماندهان بسیج مردمی این کشور موسوم به "حشد الشعبی" که عمدتا از نیروهای شیعی تشکیل شده، ورد این نیروها به شهر سنی نشین رمادی ممنوع شده بود و آنها تنها در حومه شهر موضع گرفته‌اند اما به نیروهای عشایری سنی اجازه داده شده تا در شهر مستقر شوند.

52261

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 493916

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 0 =