علی شکوهی در یادداشتی در روزنامه اعتماد نوشت: اخباری شنیده می شود از عدم معرفی آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی به عنوان نامزد جامعه مدرسین و این نخستین باری است که چنین اتفاقی در حال وقوع است.

جايگاه آيت‌الله هاشمي‌رفسنجاني در مجموعه نظام براي همه روشن است. وي را بايد نخستين كسي دانست كه به امام خميني و نهضت او پيوست و تا آخرين روزهاي عمر امام خميني به عنوان يك يار و ياور برجسته ايشان در مسووليت‌هاي مهم كشور حاضر بود. امام به او ارادت ويژه داشت و هميشه از او به نيكي ياد مي‌كرد و طرف مشورت ايشان بود.

 اختلاف نظر و تفاوت تحليل ايشان با برخي نهادها و مقامات و افراد در برخي زمينه‌ها موجب شد جرياني كه معلوم نيست هيچ خيرخواهي و دلسوزي نسبت به انقلاب و رهبري و نظام داشته باشد، فرصتي مغتنم كسب كند تا بر تعارض ميان رهبري و آيت‌الله هاشمي دامن بزند و زمينه را براي قدرت‌يابي خود فراهم آورد. متاسفانه اين جريان از سال‌هاي قبل از انقلاب هم به جاي ايجاد زمينه همكاري ميان نيروهاي انقلابي، اصرار بر سرمايه‌گذاري روي اختلافات داشت و به نفي و طرد و تكفير و... روي مي‌آورد.

در اين مقطع كه بزرگان انقلاب و علما و روحانيون فراواني براي شور بخشيدن به انتخابات مجلس خبرگان به صحنه آمده‌اند و چشم بخشي از مردم كشورمان به نهادهاي روحاني مانند جامعه مدرسين و مجمع مدرسين حوزه علميه قم و نيز جامعه روحانيت مبارز و مجمع روحانيون مبارز دوخته شده است، مناسب نيست كه برخي از اين نهادهاي روحاني تسليم تحليل‌هاي غلط همان جريان تنگ‌نظر و تفرقه‌افكن بشوند و ياران امام را در رده مخالفان نظام و رهبري قرار بدهند و نام افرادي مانند آيت‌الله هاشمي رفسنجاني، حاج‌سيدحسن خميني، دكتر حسن روحاني و ديگر بزرگان نظام و انقلاب را در فهرست نهايي مورد حمايت خود نياورند. يادمان باشد كه اين‌گونه تصميمات در همين حد باقي نمي‌ماند بلكه پيامد آن دامن همه جامعه را مي‌گيرد و از جمله شكاف بين نيروهاي انقلاب را بسيار بيشتر از اين مي‌كند و امكان بازگشت آنان به سوي يكديگر را دشوار مي‌سازد. اين روش در قبال نيروهاي اصيل انقلاب اگر رويه شود و نهادهاي روحاني بزرگ كشور، حرمت خودشان را به اين آساني زير سوال ببرند، حتما نوبت ديگر بزرگان روحاني هم خواهد شد و هيچ حرمتي براي هيچ كسي باقي نخواهند ماند.

2727

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 493862

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۴:۵۶ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۹
    3 8
    نيازي نيست جامعتین تسلیم جریان تفرقه‌افکن شودو هاشمی رفسنجانی را مخالف نظام و رهبری بداند خود موضع گيري هاي اقاي هاشمي به خوبي روشن و ديگر مثل موضع گيري ان در دهه اول انقلاب نيست ./// خواهيد يا نخواهيد اقاي هاشمي خيلي عوض شده و اين كتمان پذير نيست // ما دلمان براي اقاي هاشمي ميسوزد دوست داريم دوباره همان موضع گيري هاي انقلابي دهه اول را داشته باشند و نگذارد مشاورانش او را از انقلاب ترد كنند// هاشمي ميتواند با انقلاب بماند اگر بخواهد و اراده كند
  • رای دهنده A1 ۰۵:۲۶ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۹
    5 2
    آیا این الفاذ تند و تهدید آمیز نیست مردم را اینقدر دست کم نگیرید مردم همه را خوب می شناسند فضولی موقوف
  • مهدی IR ۰۶:۲۲ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۹
    4 6
    دیگه همین روزنامه ورشکسته اعتماد مونده بود که تو این موارد نظر بده
  • کارا IR ۰۷:۳۰ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۹
    2 2
    آقای هاشمی از بانیان و دلسوزان انقلاب بوده و هستند و با نظرات و تهمت زنی و توطئه معلوم الحالی چون احمدی نژاد این موقعیت را در اذهان افرادی که تحت تاثیر تبلیغات مغرضانه عکس العمل نشان میدهند ، پیدا کرده اند و ظلم و جفا در حق ایشان که طرفداران زیادی هم دارند عواقب خوبی برای این کشور و انقلاب اسلامی ندارد
  • ايراني IR ۰۹:۰۵ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۹
    1 4
    چرا آقاي رفسنجاني اين همه از انقلاب و راه امام دور مانده .چرا در فتنه سال 88 موضع گيري نكرد .چرا زماني كه فتنه گران حرمت عاشورا را شكستند چيزي نگفت . و چراهاي ديگر ..... حيف است با اون سابقه درخشان اول انقلاب آقاي هاشمي الان متأسفانه ...شوراي رهبري ديگه چه صيغه اي است. تورا خدا مملكت را به آشوب نكشيد . وجود رهبر فرزانه انقلاب باعث آرامش و اقتدار ايران اسلامي است.نكنيد مردم شما را نمي بخشند.