عضو شورای مرکزی فراکسیون اصولگرایان مجلس می گوید: تعدد ثبت نام نامزدها برای انتخابات فی نفسه و به طور مطلق خوب است اما اگر سازمان یافته شده باشد، قابل تامل است.

حسین نجابت در گفت و گو با خبرآنلاین در ارزیابی خود از تعدد ثبت نام کنندگان در انتخابات مجلس دهم و خبرگان رهبری، اظهار کرد: تعدد ثبت نام به طور مطلق خوب است به این معنا که وقتی تعداد داوطلبین بالا برود می توان از یک جهت نتیجه  آن را افزایش مشارکت سیاسی عام دانست اما اگر سازمان یافته شده باشد، قابل تحلیل و تامل خواهد بود.

وی افزود: به طور کلی ، من افزایش تعداد کاندیداها را اگر به طور طبیعی صورت گرفته باشد خوب می دانم اما اگر کسانی با انگیزه قبلی عده ای را تحریک کنند که بروند ثبت نام کنند با این تئوری که تعداد زیادی معرفی کنند تا هزینه رد صلاحیت ها را برای شورای نگهبان افزایش دهند و بعد از رد صلاحیت شدن این افراد ، از آن یک بلوا و اهرم انتخاباتی درست کنند، اشکال دارد.

وی با بیان اینکه در روند بررسی صلاحیت ها طبیعتا تعداد بسیاری از افراد فاقد صلاحیت لازم، احراز صلاحیت نخواهند شد، خاطرنشان کرد:  من در حوزه ای که ثبت نام کردم شاهد حضور افرادی بودم که از شرایط قانونی لازم از جمله داشتن مدرک کارشناسی ارشد برخوردار نبودند و حتی بعضی از آن ها سوء پیشینه داشتند که این افراد قطعا رد صلاحیت خواهند شد.

این عضو شورای مرکزی جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی همچنین در مورد عدم ثبت‌نام محمدرضا باهنر در انتخابات مجلس دهم گفت: بنده به شخصه در جریان این انصراف قرار داشتم و به نظر می رسد که آقای باهنر واقعا حالت اشباع و خستگی داشت و با صداقت هم گفت که برای من دیگر نمایندگی مجلس کافی است.

وی ادامه داد:من در جریان بودم که وی برای ورود به انتخابات مردد است اما به جمع بندی رسید و نهایتا حضور پیدا نکرد اما حتما او از حوزه سیاسی خارج نمی شود چراکه وی شخصیتی اصولگرا و تاثیر گذار است و اصلا نمی تواند کنار برود و کنار هم نخواهد رفت.

نجابت تاکید کرد: شاید باهنر به دنبال تاسیس یک حزب سیاسی باشد چون وی به مبانی احزاب معتقد و خلاء نبودن احزاب قدرتمند در کشور را حس می کند. از سوی دیگر اعلام کرده است که در حوزه تخصصی خود فعالیت های اقتصادی محدودی را در مناطق دور دست کشور دنبال خواهد کرد.

این نماینده اصولگرای مجلس در پاسخ به این سئوال که چقدر احتمال دارد باهنر با توجه به مواضع نزدیکی که به دولت یازدهم دارد،  وارد کابینه شود، گفت: من در این دولت بسیار بعید می دانم که این اتفاق رخ دهد و اینکه می گویید مواضع وی به دولت نزدیک است، من این نظر را ندارم .

وی ادامه داد: باهنر شخصیتی با سابقه و خوشنام  است و چون فضا را مناسب نمی‌داند، با دولت همکاری نمی کند.

این عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس نهم تصریح کرد: اتفاقا یکی از حسن های وی این است که  برعکس بعضی از دوستان، مواضع خود را صریح و شفاف بیان می کند به طوری که وی متعلق به جبهه اصولگرایی است اما به اصولگرایان هم نقد دارد اما شاکله فکری ایشان اصولگرایی است؛ بنابراین نمی شود فرض کرد که آقای باهنر کنار برود. ممکن است این جا نباشد اما اول و آخر دنیا مجلس نیست.

وی تصریح کرد: اصلا بازنشستگی برای شخصیتی مثل باهنر و امثال او بی معناست چراکه این افراد از اول انقلاب با انقلاب رشد کرده اند و ان اشاء الله تا آخر نیز همراه انقلاب و نظام خواهند بود.

نجابت خاطرنشان کرد: در حال حاضر باهنر به عنوان دبیرکل جبهه پیروان خط امام و رهبری نقش کلیدی و تاثیر گذاری در وحدت اصولگرایان دارد و به طور فعال در جلسات شرکت می کنند و طیفی را که مسئولیت آن را برعهده دارد، نمایندگی می کند.

29220

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 493815

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 9 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 10
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۴:۳۲ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۹
    25 1
    در همون بحبوحه ی انتخابات ریاست جمهوری، آقای باهنر گفت گروه خونی ما با آقا ی روحانی و عارف فرق داره بنابراین ورودش به کابینه بعیده اگرم وارد بشه واقعا عجیب
    • امید IR ۰۸:۳۶ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۹
      3 1
      خوب درست میگه خون ایشان و تعدادی دیگر از هم طیفان اصولگراوجبهه پایداری شان خونشان قرمزتر و شفافتر است وهیچ زمانی رد صلاحیت نمی شوند
  • ناشناس IR ۰۵:۲۵ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۹
    24 2
    ازحزب شماکه نیستن.همیشه ردصلاحیت هاازاحزاب مخالف ورقیب شماهستن.هرکسی که کوچکترین مخالفتی باشماداشه باشن سریعاردصلاحیت میشن...
  • بی نام FI ۰۵:۲۹ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۹
    28 2
    آقای تجابت رد صلاحیت ها به تفع شماست معلوم است چون با ابن کار رقیبان شما را حدف می کنند
  • فریبرز A1 ۰۷:۴۰ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۹
    4 1
    اقای نجابت /اصولگراها تاریخ مصرفشان تموم شده حالا که با هنر خودش داره میره شما میگی اول و اخر باید باشه /یه فکری برای خودت بکن جون مردم دیگه شما رو نمی خوان
  • علی A1 ۰۸:۱۳ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۹
    3 1
    مجلس ارث پدری شما که نیست.از هر گروهی که اکثریت ارا را بیارد میتواند به مجلس برود.
  • ناشناس A1 ۱۰:۱۲ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۹
    3 1
    امیدواریم انتخاب شوندگان همه دوستان شما نباشند
  • کاظم IR ۱۲:۲۵ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۹
    3 1
    رد صلاحیت کار درستی نیست ایران کشورهمیه ایرانیان است نه ارث پدر عده ای خاص
  • حسین IR ۰۶:۴۷ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۰
    2 1
    آقای نجابت دوره شما ها تمام شده است آقای باهنر آدم تیز هوشی است فهمید که با پول گرفتن از شخصی محکوم مثل اقای رحیمی رای نمی آورد کنار کشید ولی شما چی؟ بلی عده ای مثل تیر دروازه هستند چه بازی باشد نباشد در زمین مسابقه همیشه حاضرند و رد صلاحیت معنا ندارد /
  • امیر GB ۱۸:۳۹ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۱
    0 0
    من به شخصه آقای دکتر نجابت رو میشناسم،،آدم متعهد و با اخلاق تر از ایشون پیدا نمیشه،،زندگی بسیار ساده ای دارند و هر روز از قم با اتوبوس مثل همه ی مردم یا کمتر از اون ها میان تهران،،و مثل خیلی از اطلاح طلبان عزیزبا بنز و پورشه در شرکت های میلیاردیشون رفت و آمد نمیکنن