اردوغان، رئیس جمهور ترکیه که با هدف افزایش همکاری ها با عربستان وارد ریاض شده است با ملک سلمان پادشاه این کشور دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش خبرآنلاین به نقل از خبرگزاری رویترز ملک سلمان بن عبدالعزيز، پادشاه عربستان سعودي، روز سه شنبه رجب طيب اردوغان، رئيس جمهور ترکيه را در رياض به حضور پذيرفت.


اردوغان در این سفر دو روزه درباره تحولات منطقه با  مقامات عربستان گفتگو خواهد کرد .

رئیس جمهوری ترکیه  پیش از سفر در گفت وگو با خبرنگاران در فرودگاه استانبول بر ادامه همکاریها و رایزنی ها با عربستان در باره تحولات منطقه تاکید کرد و گفت: کشورش به همکاری با آنچه از آن به عنوان ائتلاف آمریکایی و ضد داعش یاد کرد ،ادامه می دهد.

اردوغان درباره حضور نیروهای ترکیه در عراق و اعتراض بغداد به این امر گفت: آنکارا به مبارزه با تروریسم ادامه خواهد داد و ترکیه از عراق در مقابل داعش (گروه تکفیری - صهیونیستی) حمایت می کند.

رئیس جمهوری ترکیه از تلاش «پ.ک.ک» علیه دولت ترکیه به عنوان اقدامات جدایی طلبانه یاد کرد و گفت: مطالبه برخی مخالفان کرد ( حزب دمکراتیک خلق ها) درباره تشکیل خودمختاری در مناطق کردنشین ترکیه محکوم و خیانت است.

اردوغان قانون اساسی فعلی ترکیه را حاصل کودتاگران نظامی در سال 1980 میلادی ارزیابی کرد و افزود: ترکیه باید هر چه زودتر از این قانون اساسی رهایی یابد.

رئیس جمهوری ترکیه قرار است امروز با «ملک سلمان» پادشاه عربستان دیدار و گفت و گو کند.
کارشناسان عقیده دارند که گرایش جدید ترکیه در تحولات منطقه ، بهبود مناسبات با رژیم صهیونیستی و مصر به وِیژه تحولات سوریه محور اصلی مذاکرات اردوغان با پادشاه عربستان را تشکیل خواهد داد.

ترکیه به همراه قطر و عربستان ، از آغاز بحران در سوریه علیه دولت بشار اسد از معارضان سوری حمایت کرده است.

4949

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 493788

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 6 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام DE ۱۴:۰۹ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۸
    43 47
    پول اربابت تموم شده. به چه امیدی رفتی جیبت رو پر کنی؟
  • قاسم RO ۱۵:۳۵ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۸
    49 53
    آخه تو کی هستی که از عرلق مقابل تروریستهای حمایت کنی.تا کجا میخوای پیش بری .تو روی اسرائیل و مزدوران کثیفت داعش رو هم کم کردی.لعنت بر تو و بر عربستان