ایلنا نوشت: یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب با بیان اینکه خبرگان انحصار هیچ جریانی نیست٬ اظهار داشت: پیش‌بینی من این است که در این دوره تعدادی از روحانیون جوان‌تر وارد مجلس خبرگان می‌شوند.

حجت الاسلام سید احمد هاشمی نژاد با اشاره به انتخابات خبرگان رهبری اظهار داشت: ما نباید خبرگان را در افرادی خاص، جریانی خاص یا سِنی خاص انحصاری کنیم زیرا مجلس خبرگان جایگاه ویژه خود را دارد و باید انحصار افراد و جریان‌های خاص در این مجلس شکسته شود.

وی یادآور شد: همه جریان سیاسی باید وارد مجلس خبرگان شوند و پیش‌بینی من این است که در این دوره تعدادی از روحانیون جوان‌تر وارد مجلس خبرگان می‌شوند.

این فعال سیاسی با بیان اینکه برخی در جریان افراطی این طور القا می‌کنند که اگر نیروهای جوان و اصلاح‌طلب بیایند اتفاق خاصی خواهد افتاد٬ افزود: آنها که تعیین کننده‌اند مثل شورای نگهبان باید قدری سعه صدر خود را بالا ببرند و اجازه دهند انحصار در این مجلس شکسته شود بنابراین کسی حق ندارد با اما و اگر مانع تکامل مجلس خبرگان شود.

برادر شهید هاشمی‌نژاد با اشاره به اینکه باید سعی کنیم از جوانان مجتهد و افکار مختلف بیشتر برای مجلس خبرگان استفاده کنیم٬ اظهار داشت: طبق آنچه بنده اطلاع دارم همه می‌خواهند انحصار خبرگان قدری شکسته شود و آقایان مقداری از محدودیت های خاص خودشان دست بردارند و اجازه دهند جوان‌ترها وارد شوند که من هم به این موضوع امیدوار هستم و اطمینان دارم اگر فضا باز شود قطعا نیروهای کیفی اصلاح‌طلب بیشتر وارد مجلس خبرگان خواهند شد.

این فعال سیاسی با اشاره به حضور سیدحسن خمینی در انتخابات خبرگان٬ خاطرنشان کرد: آقا سیدحسن آقای خمینی یک مجتهد مسلم است که در حوزه علمیه قم درس خارج فقه می‌دهد و چندین شاگرد داشته و جایگاه خوبی در حوزه و میان مراجع دارد و مراجع برای وی احترام ویژه ای قائل هستند و از نظر حوزوی در سطح بالایی است و از نظر سیاسی هم فردی فهیم٬ ارشمند و سیاستمداری روشنفکر است٬ بنابراین حضور شخصیت‌هایی همچون سید حسن خمینی می‌تواند وزنه خبرگان را بالا می‌برد.
29213

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 493734

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۴:۳۳ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۸
    2 0
    موافقم
  • بی نام A1 ۲۰:۰۸ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۸
    1 0
    فصل دوم – شرايط انتخاب كنندگان و انتخاب شوندگان ماده 11 – تبصره 4 – چنانچه اعضاي شوراي نگهبان داوطلب نمايندگي مجلس خبرگان گردند نميتوانند نسبت به انتخابات استاني كه از آنجا داوطلب شده اند نظارت و اتخاذ تصميم نمايند .