نماینده سنی مذهب مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی گفت: شورای نگهبان در احراز صلاحیت نامزدهای انتخابات میان نامزدهای اهل سنت و اهل تشیع تفاوتی قائل نمی شود.

ناصر کاشانی گفت و گوی تفصیلی با مهر داشته که در بخش هایی از آن به سوالاتی درباره عملکرد سپاه در سیستان و بلوچستان، عمل شورای نگهبان در برابر تایید صلاحیت سنی ها و عملکرد دولت در حوزه رسیدگی به اقوام و مذاهب پاسخ گفته است. بخشی از پاسخ های نماینده مردم زاهدان به شرح زیر است:

** سپاه طرح های بسیار خوبی در استان دارد. یک ماه پیش سردار پاکپور (فرمانده نیروی زمینی سپاه) به استان آمد و طرح های بسیاری بررسی و افتتاح شد. سپاه کارهای خوبی انجام می دهد که وظیفه اش نیست. دولت می تواند همراه با سپاه کار کند تا مشکلات توسعه ای استان را حل کند و اشتغال های زودبازده ایجاد کند. روحیه سپاه، یک روحیه مردمی است. از چندین طرح با حضور علما رونمایی کرده اند. ما از همه بنیادهای خیریه، ستادهای اجرای فرمان امام(ره) و بنیاد غدیر انتظار داریم به مردم محروم استان کمک کنند. مردم ما، مردمی خونگرم، وفادار و بسیار مهمان نواز هستند. یک قدم برای مردم بردارید، صد قدم برای شما برمی دارند.

** بیشترین رأی به آقای روحانی را مردم سیستان و بلوچستان دادند. مردم در انتخابات مجلس نیز پای صندوق ها حضور خواهند داشت. به جرأت می‌توانم بگویم پرشورترین انتخابات در سیستان و بلوچستان برگزار می شود. هر کسی با هر عقیده ای در انتخابات حضور می یابد.

** شورای نگهبان در احراز صلاحیت نامزدهای انتخابات میان نامزدهای اهل سنت و اهل تشیع تفاوتی قائل نمی شود. بسیاری از کاندیداهای اهل تشیع بودند که به دلیل برخی مسائل و مشکلاتشان توسط شورای نگهبان رد صلاحیت شده اند. در انتخابات اخیر نیز نسبت تعداد نامزدهای اهل تسنن و اهل تشیع یکسان بود.

** آقای رئیس جمهور با شعار ایجاد معاونت اقوام و مذاهب رای مردم استان سیستان و بلوچستان را جلب کردند، اما مشاور ارشد در امور اقوام و مذاهب منصوب کردند، آقای یونسی دستیار ارشد اقوام و مذاهب است که از اختیارات محدودی برخوردار است. به هر حال هر دولتی با شعاری روی کار می آید و آقای روحانی نیز با شعار ایجاد معاونت اقوام و مذاهب مردم استان را جذب کرد. در جامعه ایرانی در جامعه ایرانی اقوام گوناگونی وجود دارند که ظرفیت مهمی برای کشور است. بنابراین باید دولت توجه ویژه ای به اقوام داشته باشند.

** اخیرا آقای یونسی در استان ما در همایشی در خصوص عقاید اهل سنت در خصوص عاشورا حضور یافتند. جلساتی را نیز با سایر تشکل ها داشتند. ما هم انتظار داریم آقای یونسی در این بخش فعال تر عمل کند. آقای یونسی باید توجه داشته باشد که این مردم وفادار به کشور و نظام هستند ودوست دارند در اداره کشور و نظام سهیم باشند. با توجه به جمعیتی که این استان دارد باید از افراد پایبند به نظام برای اداره کشور استفاده کنند.

** قرار بود برای وزارت ورزش کـُرد اهل سنت منصوب شود که نشد اما بنده به خاطر جلوگیری از سوءاستفاده دشمنان از آقای گودرزی دفاع کردم.

29213

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 493707

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام RO ۱۶:۱۸ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۸
    9 10
    حدودا یک سوم جمعیت ایران رو سنی ها تشکیل میدن ولی حتی یک وزیر و یا حتی یک رئیس سازمان دولتی ازشون در کابینه حضور نداره ببینید در شعار وحدت وحدت میکنیم ولی در واقعیت رفتارها به گونه ی دیگری ست ایناست که مشارکت ها رو کم رنگ میکنه نه تنها سنی ها بلکه اقوام دیگر هم باید در اداره ی کلان کشور به کار گمارده شوند.
    • بی نام A1 ۱۳:۱۰ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۹
      11 7
      مطمعنی یک سوم جمعیت ما سنی هستند؟؟؟؟؟این امار عجیب رو از کجا دراوردی؟؟؟؟؟چطور حساب کردی داداش؟؟ تا جایی که ما میدونیم حدود 94 درصد جمعیت ایران شیعه هستن تا سنی...حتی استان سیستان و بلوچستان هم نصفش شیعه است کسانی که رفتن خبر دارن عزیزم......لطف کن امار دروغ به خورد مردم نده.
    • بی نام RO ۱۵:۲۲ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۹
      6 1
      دوست عزیز من با آمار های ساختگی کاری ندارم من با واقعیت ها کار میکنم شما از بس تحت بمباران خبرهای نهادهای آمار ساز هستی که تصور واقعیات هم برات مشکله،