۰ نفر
۷ دی ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۲

العالم نوشت: 208 عنصر مسلح عضو "پ.ک. ک" در 10 روز گذشته در عملیات امنیتی ارتش ترکیه در جنوب شرق این کشور کشته شدند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، خبرگزاری "آناتولی" به نقل از منابع امنیتی گزارش کرد، 139 عنصر مسلح در"جیزره" و 8 نفردر"سیلوبی" درایالت شرناق ، 33 نفر در "سور" واقع در "دیاربکر"، 21 نفر در "دار گجت" و "نصیبین" در ایالت و"ماردین" و 4 نفردر "بیتلس" ، 3 نفردر "ینی شهیر" در ایالت دیاربکر کشته شدند.

بیانیه مقام های ایالت دیاربکر حاکیست، 6 مسلح به طرف نیروهای امنیتی که قصد بازرسی داشتند آتش گشودند که 3 مسلح از میان این شش مسلح توسط نیروهای مزبور کشته شدند.

نیروهای امنیتی درمنطقه "سلطان غازی" شهر"استانبول" یک تبعه سوریه ای را به همراه مقداری تجهیزات جنگی و سلاح در خانه اش دستگیر کردند که گفته شد،سلاح و تجهیزات متعلق به پ.ک.ک است.

آناتولی به نقل از منابع امنیتی گزارش داد، نیروهای مبارزه با تروریسم این شهر با حمله به خانه این شخص که گفته شده با یکی از اعضای شاخه جوانان پ.ک.ک همکاری دارد 3 تفنگ خودکار، 24 گلوله، چند کارت بانکی، گذرنامه عناصر سازمان و مدارک شخصی را کشف کردند که تحقیق از این فرد در اداره امنیت ادامه دارد.

مقام های آنکارا می گویند، در 5 ماه گذشته درحملات جنگنده های ترکیه به شمال عراق و درگیری در داخل خاک ترکیه دست کم دو هزار تن از عناصر 'پ.ک.ک ' کشته شده اند.

آنکاراعلاوه بر مقابله با عناصر پ.ک.ک در مناطق مختلف، با عنوان این که اعضای این حزب در شمال عراق مستقر بوده و تهدیدی علیه امنیت ترکیه هستند بارها شمال عراق را بمباران کرده است.

مقام های بغداد اینگونه اقدام های ترکیه را نقض حاکمیت عراق دانسته و خواستار توقف آن شده اند

4949

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 493563

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 12 =