ظریف:  رفتار کمتر از حد شأن با یک ایرانی مستوجب برخورد است

وزیر امور خارجه کشورمان گفت: به نمایندگی ها تذکر داده ایم رفتار کمتر از شأن یک ایرانی مستوجب برخورد خواهد بود و ملاک ارزیابی به ویژه از بخش کنسولی ما میزان احترام و اهتمام آنها به انجام درخواست ها و رسیدگی به نگرانی های ایرانیان خواهد بود.

به گزارش خبرآنلاین محمدجواد ظریف در مراسم رونمایی از مستندات گذرنامه الکترونیک (سامانه کوثر) ضمن تاکید بر ضرورت احترام و تکریم هموطنان گفت: تلاش های برخی معاندین جمهوری اسلامی برای خدشه وارد کردن به توفیقات جمهوری اسلامی کمترین تاثیری در پیشرفت کشور نخواهد داشت.
وی افزود: ما توانمندی این را داریم که این تلاش ها را با هماهنگی، همکاری و برنامه ریزی دقیق بین المللی خنثی کنیم و خوشحالم که قدم های خوبی را در این زمینه برداشتیم.
وزیر امور خارجه کشورمان گفت: احترام و تکریم ایرانی چه در داخل و چه در خارج ضرورت دارد و مردم به عنوان بزرگترین سرمایه ملی ما محسوب می شوند.
رئیس دستگاه دیپلماسی با بیان اینکه قدرت، توانمندی و اقتدار را مرهون این مردم هستیم، گفت: این مردم همانطور که امام راحل بارها فرمودند ولی نعمت ما هستند و ما موظف به خدمت و رعایت احترام و دفاع از حقوق آنان هستیم.
ظریف خاطرنشان کرد: ما باید حفظ حرمت مردم را به عنوان مهمترین وظیفه خودمان و مهمترین عامل تقویت اقتدار ملی در نظر داشته باشیم و این مساله همواره مورد توجه ویژه مقام معظم رهبری و رئیس جمهوری بوده است.
وزیر امور خارجه گفت: وزارت امور خارجه در همین زمینه و در حوزه هایی که مسوولیت پیگیری امور ایرانیان را دارد؛ چه در خدمات کنسولی و چه دفاع از حیثیت و شئونات ایرانیان خارج از کشور وظیفه خود را کارگزاری ملت می داند.
رئیس دستگاه دیپلماسی اضافه کرد: مسوولین دولت چه در داخل و چه در خارج موظفند احترام به امور هر مراجعه کننده ایرانی را به عنوان مهمترین وظیفه خود تلقی کنند.
ظریف گفت: اخیرا به نمایندگی ها تذکر داده ایم که رفتار کمتر از شأن یک ایرانی مستوجب برخورد خواهد بود و ملاک ارزیابی به ویژه از بخش کنسولی ما میزان احترام و اهتمام آنها به انجام درخواست ها و رسیدگی به نگرانی های ایرانیان چه در داخل و چه در خارج خواهد بود.
رئیس دستگاه دیپلماسی همچنین گفت: ارائه پاسپورت الکترونیک در نمایندگی های جمهوری اسلامی اقدام مهمی است که مدتی به تاخیر افتاده و دوگانگی بین گذرنامه هایی که توسط نیروی انتظامی در ایران صادر می شود با گذرنامه هایی که توسط وزارت امور خارجه در خارج صادر می شود وجود داشت و این مشکل امروز به همت برادران مرتفع می شود.
ظریف ادامه داد: با شروع به کار ستاد کانادا و سپس نمایندگی های منتخب و گسترش آن به همه نمایندگی های خارج از کشور این وظیفه و خدمت رسانی به مردم ما که مقیم خارج هستند همزمان با میلاد باسعادت پیامبر رحمت به صورت جدی پیگیری می شود.
رئیس دستگاه دیپلماسی گذرنامه های الکترونیک را دستاوردی از سوی مجموعه دولت و هموطنان عنوان کرد و اظهار داشت: تقویت عناصر مختلف و اتکا به ظرفیت های ملی و همچنین اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی و تشویق گردشگران اهدافی است که هم وزارت امور خارجه و هم معاونت سازمان میراث فرهنگی و سایر دستگاه ها پیگیری کرده اند.
ظریف ادامه داد: مرحله اول صدور ویزای الکترونیک شروع خواهد شد و توان این را خواهیم داشت در آینده نزدیک مراحل بعدی صدور ویزا در نمایندگی های خارج از کشور را فراهم کنیم که این امر هم به جذب گردشگر و هم تسلط بیشتر در رفت و آمدها به داخل کشور کمک می کند.
به گزارش ایرنا، مراسم رونمایی از مستندات گذرنامه الکترونیک با حضور محمدجواد ظریف، حسن قشقاوی، مهدی دانش یزدی معاونین وزیر امور خارجه، فلاح موحد معاون رئیس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری، نصرالله جهانگرد معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و حسین ذوالفقاری معاون وزیر کشور در وزارت امور خارجه برگزار شد.

4949

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 493561

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 3 =