سعیدی: آمریکا در پی براندازی نرم در ایران همچون انقلاب شوروی است

ایسنا نوشت: نماینده ولی فقیه در سپاه گفت: آمریکا خطر گام‌های بلند انقلاب اسلامی را در حیاط خلوت خود و حتی غرب آسیا و شرق آفریقا احساس می‌کند.

حجت الاسلام والمسلمین علی سعیدی در پنجمین گردهمایی سیاسی مسئولان و هادیان سیاسی نیروهای مسلح، خطر نفوذ را از مهمترین تهدیدات فراروی انقلاب‌ها دانست و افزود: در این تهدید عوامل نفوذی نقش مهم وتأثیرگذاری دارند.

وی سپس به تشریح اقدامات آمریکا در براندازی انقلاب شوروی پرداخت و گفت: در حال حاضر آمریکایی‌ها به دنبال پیاده‌سازی همان سناریو برای ساقط کردن انقلاب‌های منطقه به ویژه انقلاب شکوهمند اسلامی ایران است.

وی با این سئوال که آمریکایی‌ها چگونه توانستند موجب سقوط انقلاب سوسیالیستی شوروی شوند، افزود: آنان با فراهم کردن بستر و شرایط اهدافشان در جامعه شوروی توانستند توطئه خود را بصورت نرم پیاده کنند و در نهایت انقلاب شوروی را ساقط کنند.

نماینده ولی فقیه در سپاه با اشاره به حوزه نفوذ گفتمانی انقلاب اسلامی و هراس امریکا و نظام سلطه از دامنه و ابعاد آن گفت: انقلاب اسلامی ایران توانست تاجایی پیش رود که دولتمردان آمریکایی خطر گام های بلند آن را در حیاط خلوت خود و حتی غرب آسیا و شرق آفریقا احساس کنند.

نقدی: بهبود وضع معیشتی به واسطه ارتباط با غرب سراب است

مچنین سردار سرتیپ محمدرضا نقدی، رئیس سازمان بسیج نیز در این گردهمایی، با اشاره به اهمیت «اقتصاد مقاومتی» و ضرورت توجه بیشتر مسئولین نسبت به اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی مورد نظر مقام معظم رهبری گفت: سودآور کردن سرمایه، حذف قوانین دست و پاگیر برای کارآفرینی، تمرکز بر اقتصاد مردمی و کم هزینه، نظارت بر قیمت ها و کنترل بازار، جذب سود اصلی توسط تولیدکننده کالا نه دلال و واسطه و جلوگیری از قاچاق و واردات بی رویه کالا بخشی از راهبردهای اجرای اقتصاد مقاومتی است.

وی در ادامه با بیان این‌که «همه عوامل اصلی برای دستیابی به اقتصاد پیشرو را داریم» گفت: اگر ما آنگونه که در حوزه‌های نظامی که از ظرفیت‌های داخلی استفاده کرده و به نتایج مطلوب و بی‌نظیری دست یافتیم؛ از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های موجود بهره می‌بردیم؛ امروز با این مشکلات مواجه نبودیم.

وی تصریح کرد: اقتصاد شکوفا دارای شش مؤلفه اصلی شامل نیروی انسانی، دانش و فناوری، مواد اولیه، انرژی، بازار مصرف و سرمایه مالی است که در کشور ما همه این مؤلفه‌ها با ظرفیت بسیار بالایی موجود است؛ اما استفاده از این ظرفیت‌ها مدیریت صحیح می‌خواهد. همان مدیریتی که در دوران دفاع مقدس وجود داشت و موجب شد بدون اتکا به دیگران ایران اسلامی با تکیه بر ظرفیت های داخلی بر همه جهان غلبه نماید و پیروز گردد.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین در ادامه به تلاش گسترده غرب برای ادراک سازی در جهت باورپذیر کردن این رویکرد که بهبود وضعیت اقتصادی و معیشتی ایران در گرو رابطه با غرب و سرمایه گذاری خارجی است؛ اشاره کرد و افزود: اگر غربی‌ها وارد اقتصاد ایران شوند، اقتصاد ما مصرفی خواهد شد نه اقتصاد مبتنی بر تولید و بهره‌گیری شایسته از ظرفیت‌های داخلی؛ لذا نتایج خوشبینی در سازش با غرب به بهانه بهبود وضعیت معیشتی مردم سرابی بیش نخواهد بود.

27220

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 493546

برچسب‌ها