حاشیه‌های انتخاباتی جلسه امروز خانه ملت/ از ماسک زدن حسینیان تا شوخی با لاریجانی

صحن علنی امروز مجلس اگرچه به دلیل در پیش بودن تعطیلات و حضور نمایندگان در حوزه‌های انتخابیه خلوت‌تر از همیشه دیده می‌شد، اما خالی از حاشیه نبود.

به گزارش خبرآنلاین، در جلسه امروز که به ریاست محمدحسن ابوترابی فرد تشکیل و پس از آن سکان هدایت مجلس به علی لاریجانی سپرده شد، تنها یکی از بندهای طرح بررسی لایحه بیمه شخص ثالث به تصویب نمایندگان رسید و بقیه زمان مجلس به نطق ها، اخطارها و تذکرات شفاهی و کتبی نمایندگان گذشت.

از حاشیه های این جلسه می توان به گفت‌ و گوی برخی از نمایندگان در جایگاه هیات رئیسه با علی لاریجانی اشاره کرد. به طوری که دقایقی حسین مظفر، مهرداد بذرپاش و مرتضی آقا تهرانی با رئیس مجلس به صورت دو نفره گفتگو کردند.  از آنجا که اين سه نفر از فعالان اصولگرا در عرصه انتخابات هستند، به نظر مي رسيد که تجمع آنها و گفت و گوهايشان با رئيس مجلس نيز در همين باره باشد.

البته در این میان کمال الدین پیرموذن، نماینده اردبیل نیز با حضور در جایگاه هیئت رئیسه با لاریجانی به مزاح های معروف خود پرداخت که باعث خندیدن رئیس مجلس شد. هر چند که پیرموذن در ابتدای جلسه با دست انداختن بر گردن نماینده منتسب به جبهه پایداری به نوعی با او -که دیروز با هم در گیری لفظی پیدا کرده بودند-، آشتی نمود اما این صلح، دقایقی بیشتر نپایید و صدای هر دو نفر در عتاب یکدیگر بلند شد.

این در حالی است که روح الله حسینیان، نماینده جبهه پایداری که ترجیح داده است در دوره جدید به جای مجلس در خبرگان حضور داشته باشد، کار دیروز نماینده جنجالی تهران را که حاشیه ساز شده بود را تکرار کند ودر صحن علنی مجلس از ماسک تنفسی استفاده کند.

حسینیان که در جریان تصویب برجام و درگیری لفظی با علی اکبر صالحی در بیمارستان بستری شده بود، در پاسخ به یکی از نمایندگان که از او پرسید چرا ماسک زده است، با دست به سینه خود زد و به بیماری قلبی و تنفسی خود اشاره کرد.

از دیگر حاشیه های این جلسه تحرک مهرداد بذرپاش برای جمع آوری امضاء برای تذکر به رئیس جمهور درباره آلودگی هوا بود که نهایتا با 106 امضاء قرائت شد.

همچنین احمد توکلی با تک تک نمایندگان با آن ها به گفتگو می پرداخت که گفتگوی او با جعفرزاده ایمن آبادی، نماینده رشت طولانی تر از گفتگو با بقیه نمایندگان بود.

گفت و گوهای غلامعلی حدادعادل که در آستانه انتخابات دوره دهم مجلس سخنگوی شورای ائتلاف اصولگرایان شده است نيز در صحن علنی با برخی نمایندگان از جمله آشتیانی، حسینیان، آقا تهرانی و سلیمانی گفت و گوهايي داشت که توجه خبرنگاران را جلب کرد.

27220 

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 493495

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 6 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۳:۳۸ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۰
    4 1
    عجب فیلمیه این شیخ حسینیان دست شیطون رو از پشت بسته