ایسنا نوشت: شبکه المیادین از کنترل ارتش سوریه بر کوه "الکبیر" در شمال منطقه مهین در حومه حمص خبر داد.

 شبکه المیادین گزارش داد که ارتش سوریه کوه الکبیر در شمال مهین در حومه حمص را تحت کنترل خود درآورد و وارد درگیری‌هایی در ورودی غربی آن شده است.

ارتش سوریه کنترل روستای شربع و مزارع اطراف آن در شرق حلب را نیز در پی نابودی کانون داعش در آنجا و منطقه مرج السلطان در غوطه شرقی را با ناکام گذاشتن حمله تروریست‌ها به ایست بازرسی که چندین کشته برجای گذاشت، به دست گرفت.

از سوی دیگر، مهند مصری، سرکرده گروه تروریستی احرار الشام خواهان یکپارچه کردن مخالفان علیه نظام سوریه شد.

وی در فایلی تصویری از گروه‌های مسلح سوریه خواست تا پس از ترور زهران علوش، سرکرده گروه تروریستی "جیش الاسلام" در یک جبهه در جنگ علیه نظام سوریه بمانند.

وی ترور زهران علوش را اقدامی بزدلانه توصیف و تاکید کرد که این اقدام به منزله اعلام پایان تلاش‌ها برای جستجوی راهکار سیاسی در سوریه است.

در همین حال، شبکه الجزیره به نقل از احمد حلب، یک پژوهشگر در امور سوریه تصریح کرد که تلاش‌های بسیاری برای یکپارچه کردن مخالفان ظرف ماه‌های گذشته صورت گرفت و ترور علوش از این تلاش‌ها حمایت می‌کند اما این امر لزوما به این معنا نیست که تحقق این وحدت در آینده‌ای نزدیک صورت می‌گیرد.

از سوی دیگر، شبکه المیادین گزارش داد که جبهه‌های حومه جنوبی دمشق منتظر گشایش‌های جدید است و این جبهه‌هایی که پایتخت را احاطه کرده‌اند و وضعیت در اردوگاه یرموک اینگونه است و همچنین قرار است که افراد مسلح داعش از الحجر الاسود به رقه یا حومه ادلب انتقال یابند و این گامی است که آوارگان القدم، سبینه، اردوگاه یرموک را به خانه‌های خود پس از مدت‌ها بازمی‌گرداند.

310 50

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 493492

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =