صدیق صدیقی، سخنگوی وزارت داخله (کشور) افغانستان تایید کرد که یک حمله انتحاری با خودرو مملو از مواد انفجاری، صبح امروز در نزدیکی فرودگاه کابل در شرق این شهر رخ‌داده است.

به گزارش وب سایت شبکه خبری بی بی سی، او در صفحه توییتر خود نوشت که این حادثه در نزدیکی میدان هواشناسی در شرق فرودگاه کابل بوقوع پیوسته است. میدان هواشناسی در حوزه نهم شهری کابل قرار دارد.

به گفته او در این انفجار یک نفر کشته و چهار تن دیگر زخمی شده‌اند. نجیب دانش، معاون سخنگوی وزارت داخله افغانستان نیز در صفحه خود نوشته که انفجار امروز ساعت ٨ صبح به وقت محلی اتفاق افتاده و ناشی از يك حمله انتحاری بوده است.

به گفته آقای دانش فرد کشته شده و زخمی های حادثه غیر نظامیان بوده‌اند. 

گروه طالبان با پذیرفتن مسئولیت این حمله گفته که حمله انتحاری در بخش نظامی فرودگاه کابل بر کاروان نیروهای خارجی انجام شده و تلفات سنگین به این نیروها وارد کرده است. در ساعات اولیه بامداد اغلب جاده‌های کابل شاهد ترافیک سنگین خودروها هستند.

در اردیبهشت ماه سال جاری نیز یک حمله انتحاری در این محل رخداد که بر اساس اعلام وزارت داخله (کشور) افغانستان و پلیس اتحادیه اروپا در این انفجار سه نفر کشته، و ۲۱ نفر از جمله چند تبعه خارجی زخمی شدند.

52310

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 7 =