روزنامه نزاویسیمایا در تحلیلی با اشاره به عقد قرارداد نظامی میان هند و روسیه نوشته است که مسکو در مسیر مبارزه با تحریم های آمریکا قصد دارد اس ـ 400 را تجاری کرده و به همه کشورهای خواهان بفروشد.

به گزارش گروه بین الملل خبرآنلاین این روزنامه روسی می نویسد: در حالی که ایالات متحده برنامه ضربه جهانی با استفاده از موشک های بالیستیک، سلاح های دقیق و نیروی هوایی راهبردی را طرح ریزی می کند، مسکو در صدد است نیروهای مسلح خود و ارتش متحدان خود را به سامانه های موشکی ضد هوایی اس-400 تریومف مسلح کند.این سامانه می تواند با همه سلاح های هوایی مقابله کند.


همزمان با تولید این سامانه ها برای ارتش روسیه، برنامه بازرگانی صدور آنها به کشورهای خارجی تدوین شده است. بودجه روسیه از این طریق میلیون ها دلار دریافت خواهد کرد. منابع نظامی- دیپلماتیک به نزاویسیمایا گازتا اطلاع دادند که امضای قرارداد درباره صدور 10 سامانه اس-400، یکی از موضوعات اساسی مورد بحث در جریان سفر نارندرا مودی نخست وزیر هند به روسیه می باشد. احتمال انعقاد این معامله بسیار قوی است زیرا هفته گذشته کمیته خرید های دفاعی هند تحت ریاست وزیر دفاع، این معامله را تأیید کرد.
رسانه های گروهی هند بهای این معامله را معادل 5.8 میلیارد دلار اعلام کردند در حالی که در روسیه رقم حدود 2.5 میلیارد دلار عنوان می شود. در هر حال، صدور این سامانه ها در آینده نزدیک بخش قابل توجه همکاری نظامی فنی روسیه با هند و کشورهای دیگر را تشکیل خواهد داد.
روسیه تا همین اواخر از صدور این سامانه ها به کشورهای خارجی خودداری می‌کرد تا ابتدا نیروهای مسلح خود را مجهز نماید. ولی مقامات نظامی و سیاسی کشور می فهمند که استقرار این سامانه نه تنها در روسیه بلکه در خاک کشورهای دوست اهمیت زیادی دارد.
با این اوصاف، هند سومین خریدار این سامانه ها خواهد شد. تاکنون تا 8 سامانه از این قبیل در الجزایر مستقر شده است. شش سامانه به چین صادر خواهد شد. ایران، مصر، صربستان و کوبا در میان خریداران بالقوه ذکر شده اند. در روسیه دو کارخانه جدید در مناطق کروف و نیژنی نووگورود بزودی به تولید سامانه های اس-400 خواهند پرداخت که در این صورت هم نیازهای نیروهای مسلح روسیه تأمین خواهد شد و هم سامانه های مخصوص صادرات، تولید خواهند گردید.

4949

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 493205

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 1 =