بنایی: جلسات جامعتین برای رسیدن به لیست مشترک برای انتخابات خبرگان ادامه دارد

نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی از جلسات جامعتین برای رسیدن به لیست مشترک برای انتخابات مجلس خبرگان خبرداد.

حجت الاسلام  علی بنایی در گفت‌وگو با خبرآنلاین در ارزیابی از روند ثبت نام‌‌ نامزدهاي پنجمين دوره انتخابات خبرگان رهبری گفت: ثبت نام این دوره از انتخابات مجلس خبرگان از استقبال بسیار خوبی برخوردار بوده است. هم وزرا و هم حوزوی‌های بیشتری آمادگی خود را برای حضور در این مجلس اعلام کرد‌ه‌اند.

نماینده پیشین مردم قم در مجلس شورای اسلامی درباره تعدد افراد ثبت نام کننده  در این دوره از انتخابات خبرگان رهبری اظهار داشت: صرف ثبت نام بسیاری برای نامزدی در انتخابات خبرگان خطر محسوب نمی شود.

بنایی در رابطه با لیست انتخاباتی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و جامعه روحانیت مبارز برای مجلس خبرگان گفت: جلسات این دو تشکل در حال برگزاری است و فعالیت روحانیون هر دو کمیته برای انتشار یک لیست مشترک ادامه دارد.

وی با بیان اینکه شورای نگهبان برای بررسی صلاحیت نامزدهای خبرگان رهبری ابزار قانونی لازم را در دست دارد، در مورد برخی‌ گمانه‌زنی ها درباره احتمال رد صلاحيت چهره‌هايي همچون آيت الله هاشمي رفسنجاني در انتخابات خبرگان رهبری سکوت کرد.

نماینده سابق مردم قم یکی از راه‌های حفظ آرامش در انتخابات پیش‌رو را حاکمیت اخلاق دانست و تاکید کرد: اگر شرایط مناسب برای حضور حداکثری مردم در انتخابات فراهم شود، حضوری شاداب و پرشور همانطور که خواست مقام معظم رهبری است را شاهد خواهیم بود.

وی امتیاز انتخابات در کشورهای جهان را رعایت موازین اخلاقی و قانونی برشمرد و گفت: در تمام کشورها نیز امر تائید نامزدهای انتخاباتی وجود دارد.

علی بنایی با برشمردن ویژگی‌های نظام جمهوری اسلامی به عنوان یک نظام دینی مردم سالار، وجه تمایز ایران با کشورهای دیگر را در رعایت اخلاق میان مردم و مسئولین دانست.

27219

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 493181

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 7 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • محمد ا. قم A1 ۰۷:۱۹ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۷
    0 0
    ایشان چه کاره هستند که افاضه فرمودند حرمت خودش رانگه داره