وقتی نمایندگان پایداری آلودگی هوا را از چشم ابتکار دیدند/ پیرموذن: ماسک زدن شان مظلوم نمایی است

تعدادی از نمایندگان منتسب به جبهه پایداری به بهانه اعتراض به آلودگی هوا به رئیس سازمان محیط زیست انتقاد کردند.

به گزارش خبرآنلاین، يکي از نمایندگان دلواپس تهران در مجلس که امروز با ماسک در صحن علنی حاضر شده بود، حاشیه هایی را در جلسه علنی رقم زد.

در ادامه خط خبري رسانه های مخالف دولت در روزهای اخیر مبني بر حمله به معصومه ابتکار، معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان محیط زیست و درخواست برکناری وی به بهانه آلودگی هوا؛ در جلسه علني امروز مجلس نیز برخی نمایندگان این طیف سیاسی همین رویه را دنبال کردند.

يکي از نمایندگان منتسب به جبهه پایداری در تذکری شفاهی گفت: سوال من این است که درخواست تفحص از سازمان محیط زیست مربوط به یک سال پیش است که هنوز تعیین تکلیف نشده است.

وی با اشاره به میزان آلودگی هوا در تهران گفت: طبق مصاحبه عضو شورای شهر تهران و آمارها از شهرداری در این روزها میزان مرگ و میر در تهران به دلیل آلودگی هوا به میزان 30 نفر بیشتر شده است. صبح که بچه ها را مدرسه بردیم یقه ما را گرفتند که فکری بکنید، در این شرایط برخی از مسئولان در دفتر کارشان دستگاه تصفیه هوا دارند، اما مردم که نمی‌توانند دستگاه تصفیه هوا داشته باشند. ما به دولت می گوییم که اصلاً دولت محترم، آلودگی هوا تقصیر ماست، ولی شما باید تصمیمي بگیرید.

این عضو جبهه پایداری در ادامه گفت: کار به جایی رسیده که مردم جوک می‌سازند و می‌گویند سازمان محیط زیست، سازمان باد و باران است! چون دولت منتظر است بادی در هوا درست شود و آلودگی رفع گردد.

 ابوترابی فرد در واکنش به این تذکر گفت که موضوع تفحص از سازمان محیط زیست را بررسی می‌کنیم که برای چه زمانی بوده و چرا در دستور قرار نگرفته است.

این در حالی بود که کمال الدین پیر موذن، دبیر فراکسیون محیط زیست مجلس در تذکری اظهار کرد: به جای این که وقت مجلس را بگیرید، دو لایحه درباره‌ محیط زیست که ادغام شده را به صورت اصل 85 در کمیسیون بررسی و تصويب کنيم.

وی با اشاره به اینکه در موضوع محیط زیست خلاء قانونی وجود دارد، اظهارکرد: ‌احتیاج به این مظلوم نمایی نیست که آقای رسایی جلوی دهنش را گرفته و ماسک زده! زیرا هوا داخل جلسه مطلوب است.

محمدحسن ابوترابی فرد که ریاست جلسه را بر عهده داشت نیز در پاسخ به این تذکر گفت که ماسک زدن به دلیل آلودگی هواست که شدت آن بیشتر شده است!

همچنین مهرداد بذرپاش دیگر نماینده عضو جبهه پایداری در اخطاری با انتقاد از عملکرد دولت در وضعیت فعلی آلودگی هوا در تهران و برخی از کلانشهرها گفت: چرا در شرایط فعلی و در این حجم از هوای آلوده، دولت اصراری برای تعطیل نکردن مدارس دارد؟

وی با اشاره به دستور کار مجلس، گفت: به نظر بنده امروز رسیدگی به وضعیت آلودگی هوا به ویژه در کلانشهرها موضوع مهمی است که ما به عنوان مجلس نمی‌توانیم نسبت به آن بی‌تفاوت باشیم و کارهای روزمره‌مان را انجام دهیم.

وی که در روزنامه مورد حمایتش دولت را متهم به کم کاری کرده است، اظهار کرد: در شرایطی که مسئولان مربوطه مشغول کارهای دیگری هستند و انگار می‌خواهند تا پایان عمر چهارساله دولت، تقصیر کارها را به گردن دولت قبل بیندازند، باز هم شاهد تعطیل نکردن مدارس در این هوای آلوده هستیم. در حالیکه مردم از مجلس توقع دارند که چرا صدای مجلس درنمی‌آید؟ تعطیل کردن مدارس به ویژه مقطع ابتدایی در اين شرايط ضروری است.

ابوترابی فرد در پاسخ به این اخطار گفت: این اخطار مربوط به دستور نبود، اخطارهایی از این جنس که مربوط به موضوعات روز است را باید در پایان جلسه ارائه کنید.

این در حالی است که در پایان جلسه امروز، در گیری لفظی میان نماينده ماسک زده و پیرموذن روی داد.

این نماینده جبهه پایداری که در تلاش برای توزیع ماسک تنفسی در مجلس بود با واکنش پیرموذن روبروشد.

این نماینده جنجالی گفت: این اخلاق ناپسندی است که برخی خود را موظف بدانند از هر غلطی دفاع کنند! آنها خودشان هم تذکری که من دادم را می‌دهد، اما به من متلک می پرانند!

با این تذکر فریادهای پیرموذن شنیده می‌شد که ابوترابی خطاب به او گفت:‌ آقای پیرموذن ایشان اسمی از کسی نبردند و من هم نمی خواهم این تذکر به کسی منتقل شود.

با این حواشی جلسه امروز مجلس به پایان رسید.

27220

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 493134

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 15
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • محمد IR ۱۲:۰۴ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۶
    79 2
    میرن مجلس بازی کنن نه مشکل مردمو حل کنن واقعا که.......
  • بی نام IR ۱۲:۵۴ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۶
    77 3
    کدوم یکی از نماینده ها حاضرن با وسایل حمل و نقل عوممی بیان سرکار؟وقتی اینهمه ماشینو تو شهره و مردم حاضر نیستن واسه یه هفته فقط ماشیناشون رو بیرون نیارن، خانم ابتکار که سهله، بان کی مون هم بیاد نمیتونه آلودگی رو برطرف کنه.
  • بی نام RO ۱۲:۵۹ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۶
    1 0
    این اقایون پایداری که اون موقع هوا از این الوده تر بود می گفتند شایعه درست نکنید هوا تمیزه و شما عامل دشمن هستید
  • بی نام RO ۱۳:۰۰ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۶
    2 0
    چه طور اقایان به خاطر بنزین آوده پتروشیمی و تولید خودرو های بی کیفیت در دولت قبل اعتراضی نداشتند
  • بی نام RO ۱۳:۰۰ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۶
    2 0
    جالبه که اقازاده های نماینده های معترض با ماشین شخصی توی این هوای الوده تردد می کنند
  • بی نام RO ۱۳:۰۱ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۶
    1 0
    بخشی از الودگی هوا به دلیل تولید خودرو های بی کیفیت خصوصا با قطعات چینی در دولت قبل هست
  • امیری IR ۱۳:۱۲ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۶
    1 0
    لا اقل این نمایندگان مقصر هوا را رییس محیط زیست میدونند اما اقای رییسجمهور که تحریمها را مقصر میدونست چی
  • بی نام IR ۱۳:۱۶ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۶
    0 0
    مشكل فقط با افزايش معنادار شبكه خطوط و واگن هاى مترو و در نتيجه امكان كاهش استفاده از خودروى شخصى حل ميشه وگرنه سازمان محيط زيست كه بودجه متعارف خودش را هم نداره چه اقدامى ميتونه بكنه
  • بی نام A1 ۱۳:۲۴ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۶
    0 0
    با اقتصادى كه متكى به درامد نفت است بايد زمانى كه نفت بشكه اى ١٤٠ دلار و درامد دولت وقت ٧٠٠ ميليارد دلار بوده با اجراى پروژه هاى زيربنايى مانند گسترش مترو و بهسازى ناوگان عمومى و ... مطلب مبنايى و اساسى حل ميشد ولى صد افسوس كه معلوم نشد اين درامد افسانه اى چى شد و كجا رفت؟
  • فرهاد IR ۱۳:۴۵ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۶
    12 63
    اخه همین خانم ابتکار مقصر الودگی هوارو احمدی نژاد میدونست والانم همینطور. اخه انصاف کجا رفته واقعا اقای رسایی خیلی حرکت عالی انجام داده اند چون بالاخره یکی باید یک فکری بکنه که
  • بی نام A1 ۱۳:۵۶ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۶
    1 0
    برام جالبه همين آقاي بذر پاش در زمان مديريت خودش در سايپا بي كيفيت ترين ماشين ها رو توليد ميكرد ، حال دم از هواي پاك ميزنه
  • رضا IR ۱۹:۱۷ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۶
    0 0
    خوب درست گفته دیگه مسول اصلی در رابطه با وضعیت هوا سازمان محیط زیسته. درسته سازمان های دیگه هم باید همکاری کنن ولی متولی اصلی همون سازمان محیط زیسته که باید هماهنگی ایجاد کنه و نظارت کنه حالا اگه قدرت کافی برای اینکار رو نداره یا نمیخواد حرکتی انجام بده نهایتا دودش میره تو چشم و ریه های مردم. تهیه گزارش و استعلام و صادر کردن بیانیه و هشدار و.... مشکل آلودگی هوا رو حل نمیکنه...
  • بی نام A1 ۰۶:۱۳ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۷
    0 0
    همین الان اگر دولت اعلام نکنه هوا الوده است، یک نفر متوجه نمیشه.
  • بی نام A1 ۰۶:۵۱ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۷
    0 0
    ای کاش به جای سیاه نمایی به تعداد روزهای آلوده در 6 سال اخیر مراجعه کنید و ببنید که در کدام سال ها این تعداد بیشتر بوده؟ البته از یاد نمی بریم که در دولت قبل کلا بعضی وقتها حرف زدن ممنوع بود در زمان بالا رفتن نرخ ارز و طلا انتشار قیمت ها در مطبوعات و رسانه ها ممنوع در زمان بالا رفتن قیمت اجناس منتشر کردن قیمت اجناس گران شده ممنوع در زمان بالا رفتن نرخ تورم انتشار عمومی نرخ تورم ممنوع و در زمان الودگی هوا حرف زدن از الودگی ممنوع
  • بی نام A1 ۰۷:۵۶ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۷
    0 2
    مگه این خانوم ابتکار دولت قبل رو مقصر آلودگی هوا نمیدونست. خصوصا بنزین پتروشیمی رو. و الان دنبال کارای سیاسیه بجای انجام وظیفش