ایرنا نوشت: رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: تنش بین روسیه و ترکیه نه به نفع این دو و نه به نفع کشورهای منطقه است.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، علی اکبر ولایتی روز شنبه پس از دیدار با شیخ صلاح الدین اوزگون دوز رهبر شیعیان ترکیه در جمع خبرنگاران افزود: هر کاری که بتوان انجام داد تا این تنش کاهش یابد باید انجام شود. هر دو کشور همسایگان ما هستند و نمی خواهیم بین همسایگان که رابطه دوستانه با آنها داریم تنشی ایجاد شود.
وی با اشاره به ملاقات امروز خود با هیاتی از ترکیه به ریاست صلاح الدین اوزگون دوز از علمای برجسته شیعه و رهبر شیعیان ترکیه که برای شرکت در اجلاس وحدت اسلامی به تهران آمده است افزود: در این ملاقات راجع به وحدت جهان اسلام، تقریب مذاهب به ویژه بین اهل تسنن و شیعه و ضرورت توسعه روابط دوستانه با کشور همسایه و برادر ترکیه گفت و گو شد.
ولایتی اضافه کرد: با توجه به اینکه رابطه دو ملت ایران و ترکیه رابطه طولانی و دوستانه ای است و ریشه در قرون متمادی دارد، در آینده با کمک کشورهای منطقه از جمله ایران، ترکیه، عراق و سوریه بتوانیم در مقابل توطئه دشمنان اسلام به سرکردگی آمریکا و صهیونیست ها که برای تجزیه و تضعیف کشورهای اسلامی اقدام می کنند بایستیم.
رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: اگر اختلافی بین کشورهای منطقه و کشورهای اسلامی است باید با گفت و گو حل شود و در امور داخلی هم دخالت نکنیم.
ولایتی گفت: نباید اجازه دهیم هیچ کشوری در امور داخلی کشور دیگر در منطقه و از منطقه دخالت کند و نباید اجازه دهیم بیگانگان از خارج از منطقه در امور داخلی کشورهای منطقه دخالت کنند.
وی افزود: موفقیت کشورهای اسلامی، همبستگی هر چه بیشتر بین آنها و دوستی و همکاری با هم بدون دخالت در امور داخلی یکدیگر میسر است.
ولایتی اظهار کرد: آنچه امروز پیش آمده معتقدیم با تحریم بیگانگان و دشمنان اسلام صورت گرفته و همه باید در این زمینه متحد باشیم و آن همکاری کشورهای اسلامی و همبستگی آنها در حمایت و تقویت مسلمانان است.

4949

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 492867

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =