ایرنا نوشت: «نیچروان بارزانی» نخست وزیر اقلیم کردستان عراق روز شنبه در استانبول با «احمد داود اوغلو» نخست وزیر ترکیه در باره تحولات عراق و منطقه گفت و گو کرد.

پایگاه خبری دوغان در خبر کوتاهی نوشت: این دیدار در کاخ تاریخی «دولما باغچه » استانبول صورت گرفت و طرفین درباره مسائل مورد بحث اظهار نظر نکردند.
«نیچروان بارزانی» روز شنبه برای دیدار دو روزه وارد استانبول شد.
پایگاه خبری تلویزیون دولتی ترکیه نیز نوشت: روابط دوجانبه، نحوه مبارزه با تروریسم و چندین مساله منطقه ای در دیدار نیچروان بارزانی با مقامات ترکیه بررسی خواهد شد.
نخست وزیر اقلیم کردستان عراق، قرار است در استانبول با «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه نیز دیدار و رایزنی کند.
گفته می شود که همکاری در مبارزه با ترور، موضوع حضور عناصر پ.ک.ک در شمال عراق و اختلافات میان بغداد و آنکارا محور اصلی مذاکرات طرفین را تشکیل خواهد داد.
به تازگی صدها نیروی نظامی ترکیه وارد پایگاه نظامی بعشیقه در استان نینوا شدند که دولت بغداد از این اقدام به عنوان یک تخلف آشکار از مفاد و احکام بین المللی و نقض حرمت ارضی عراق یاد کرد و بر خلاف ادعای دولت ترکیه اعلام کرد که این اقدام بدون اطلاع و رضایت مقامات این کشور صورت گرفته است.
حیدر العبادی نخست وزیر عراق خواستار اقدام شورای امنیت درحمایت از امنیت، حاکمیت و صلح و وحدت ارضی شده و گفته است که انتظار دارد این شورا برای خروج فوری نیروهای ارتش ترکیه از اراضی عراق یک دستور صادر کند.
ترکیه می گوید، این نیروها را برای کمک به دولت عراق در جنگ علیه داعش و آموزش داوطلبان محلی، به منطقه گسیل داشته است.
این در حالیست که در پی گفت و گوی تلفنی اخیر باراک اوباما با اردوغان و توصیه رئیس جمهور آمریکا در باره لزوم خروج نیروهای ترکیه از خاک عراق ، وزارت امور خارجه ترکیه اعلام کرد که نیروهای این کشور از منطقه موصل عراق عقب نشینی خواهند کرد.
گفته می شود بخشی از این نیروها از شمال موصل به اقلیم کردستان عراق رفته اند.

31049

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 492841

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۶:۰۸ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۵
    13 9
    دنبال تجزیه عراق است تا کشور کردستان درست کنه