همزمان با برگزاری مراسم میلاد رسول گرامی اسلام(ص) به همت نمایندگی دفتر مقام معظم رهبری در روسیه، مرکز فرهنگ اسلامی در مسکو افتتاح شد.

 

 

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین به نقل از دیپلماسی رسانه ای سفارت ایران در مسکو، به همت نمایندگی دفتر  مقام معظم رهبری در روسیه و همزمان با برگزاری مراسم میلاد رسول گرامی اسلام(صلی الله علیه و وآله) روز جمعه 4دی ماه 94 با حضور دکتر ابراهیمی رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و حجت الاسلام و المسلمین دکتر محسن قمی معاون ارتباطات بین الملل دفتر مقام معظم رهبری، مرکز فرهنگ اسلامی مسکو افتتاح شد.
 
 دکتر ابوذر ابراهیمی در سخنرانی خود در این مراسم ریشه افراطی گری و خشونت و دگر ستیزی و دگر هراسی در منطقه و جهان امروز را عدم درک و شناخت واقعیت دانست، ایشان با عنایت به ضرورت شناخت ملت ها، ادیان و مذاهب مختلف از یکدیگر، تأسیس مرکز فرهنگ اسلامی در مسکو را گامی مهم در جهت ارتباط ، گفتگو و همکاری میان مذاهب و ادیان مختلف در فدراسیون روسیه دانست.

 رئیس سازمان با اشاره به تلاش های حجت الاسلام اکبر جدی نماینده دفتر مقام معظم رهبری در روسیه، برای تأسیس و راه اندازی این مرکز ابراز امیدواری نمود با مشارکت و همکاری مؤمنان، دینداران، فرهیختگان و اصحاب اندیشه در روسیه این مرکز بتواند به وظیفه خود در تقویت ایمان به خدا و ارتقاء معارف اسلامی و گسترش زندگی مسالمت آمیز میان پیروان ادیان و مذاهب مختلف بخوبی عمل نماید.

 حجت الاسلام و المسلمین قمی نیز با اشاره به ارزش های مشترک بشری، خواست همه ملت ها را زندگی مسالمت آمیز همراه با عدالت، معنویت و اخلاق دانستند، ایشان استفاده استکبار جهانی از زور و اسلحه برای گسترش و جهانی کردن آنچه ارزش های خود می دانند روشی باطل و غیر منطقی دانستند و اظهار داشتند که جریان های افراطی همچون داعش نیز به خود حق می دهند که برای گسترش و جهانی سازی ارزش های خود از زور و اسلحه ولو به قیمت کشتار مردم بی گناه استفاده کنند. ایشان با توجه به فطرت های بشری، اخلاق و معنویت و دردهای مشترک بشری به عنوان سه زبان مشترک تمام پیروان ادیان ابراهیمی، راه گفتگوی  ادیان و مذاهب با یکدیگر برای درک و شناخت متقابل را راهی عقلانی و منطقی دانستند.

 معاون بین الملل دفتر مقام معظم رهبری با اشاره به مسیر منطقی و عقلانی ملت ایران در بیان ارزش ها و دفاع از آرمان ها و ارزش های خود، حمایت از ملل مظلوم بویژه مردم فلسطین را روشی عقلانی و منطقی برای گسترش عدالت در جهان دانستند. ایشان ضمن تشریح وظایف و مأموریت مرکز فرهنگ اسلامی مسکو،  این مرکز را کانونی برای تبادل آراء و اندیشه میان اندیشمندان، فرهیختگان، علما و دینداران از ادیان و مذاهب مختلف دانستند.

52310

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 10 =