ایلنا نوشت: عبدالرضا رحمانی فضلی گفت: برای مجلس شورای اسلامی ۱۲ هزار و ۱۲۳ نفر و برای مجلس خبرگان ۸۰۱ نفر ثبت‌نام کرده‌اند.

رحمانی فضلی با بیان اینکه ثبت‌نام کاندیداهای انتخابات خبرگان نسبت به دوره قبل ۶۲ درصد افزایش داشته است، گفت: ثبت‌نام انتخابات مجلس نیز تقریباً دو برابر شده است. در انتخابات دوره نهم مجلس، ۵ هزار و ۲۸۳ نفر ثبت‌نام کرده بودند. اکنون برای هر کرسی مجلس شورای اسلامی، ۴۲ نفر ثبت‌نام کرده‌اند. 

وزیر کشور با بیان اینکه از امروز بررسی‌ها طبق قانون آغاز می‌شود، ‌خاطرنشان کرد: ما نتایج بررسی‌های خود را به هیأت‌های نظارت استان اعلام می‌کنیم. به همه کسانی که در این انتخابات ثبت‌نام کرده‌اند، اطمینان می‌دهیم که هم هیأت‌های اجرایی، هم هیأت‌های نظارت و هم شورای نگهبان بر اساس قانون عمل می‌کنند. ان‌شاءالله مرحله احراز صلاحیت‌ها را هم به صورت سالم و قانونی به اتمام خواهیم رساند. 

وی ادامه داد: من به همه استانداران و فرمانداران ابلاغ کرده‌ام که ساعات بررسی صلاحیت‌ها را افزایش دهند و حتی اگر لازم باشد بررسی صلاحیت‌ها ۲۴ ساعته انجام شود. ما ۱۰ روز فرصت داریم که نتایج بررسی‌های خود را اعلام کنیم و ان‌شاءالله در موعد مقرر وظیفه خود را انجام خواهیم داد.

29219

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 492777

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 16 =