ایلنا نوشت: فائزه هاشمی در جمع اصلاح طلبان خوزستان گفت: اصلاحات، محدود به سال ۷۶ به بعد نیست، بلکه سابقه‌ی آن برمی‌گردد به قبل از این زمان، و با روی کار آمدن دولت خاتمی، به اوج رسید.

فائزه هاشمی روز گذشته در دیدار با جمعی از فعالان سیاسی و اجتماعی خوزستان  به خاطر وجود هماهنگی و انسجام موجود میان احزاب اصلاح‌طلب استان، به آنان تبریک گفت و افزود: در هیچ کشور توسعه‌یافته‌ای، این‌همه حزب وجود ندارد، باید به سمتی برویم که دوحزبی شویم تا جهت ارائه‌ دیدگاه‌ها، بهتر عمل کنیم، البته وجود این‌همه حزب، از افتخارات مملکت ماست.  وی افزود: در هیچ کشور توسعه‌یافته‌ای، این‌همه حزب وجود ندارد، باید به سمتی برویم که دوحزبی شویم تا جهت ارائه‌ دیدگاه‌ها، بهتر عمل کنیم، البته وجود این‌همه حزب، از افتخارات مملکت ماست.

 وی در ادامه گفت: احزاب و NGOها، محدود شده‌اند. این محدودیت‌ها ناشی از قوانین دست و پاگیر است و بعضی از محدودیت‌ها هم خلاف اصل ۲۷ قانون اساسی است. احزاب باید برای منابع مالی خود در استان‌ها فکری بکنند. زنان نیز باید ۳۰ درصد سهم در احزاب داشته باشند و در عرصه سیاسی می‌بایست زنانی توانمند و رأی آور داشته باشیم.

هاشمی بر حضور زنان در توسعه‌ی متوازن نیز تأکید کرد و افزود: اصلاح نگاه‌ها در خصوص کمک به زنان جهت حضور در عرصه‌های سیاسی، اجتماعی و توسعه‌ اجتماعی و عرصه انتخابات ضروری است. در جامعه‌ ما به زنان در خصوص نقش آن‌ها در خانواده پرداخته شده است و می‌پردازند، درصورتی‌که باید به نقش زنان در جامعه بیشتر پرداخته شود.

او در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: در کشور آلمان، زمانی که بحران اقتصادی تمام اروپا را فرا گرفت، تنها کشوری که کمترین آسیب را دید، همین آلمان بود که در رأس آن کشور یک خانم است. وقتی به آموزه‌های دینی مراجعه می‌کنیم، می‌بینیم که در قرآن فقط از یک پادشاه تعریف شده و آن یک زن است بنام بلقیس به دلیل تدبیر در کارهایش و مشورت با دیگران.

هاشمی ادامه داد: اصلاح‌طلبان و اصول‌گرایان وقتی به نقش زنان می‌رسند، فرقی با هم ندارند، امیدوارم برداشت من اشتباه باشد. باید دانست که توسعه‌ متوازن، توسعه‌ای است که زنان و مردان به‌طور مساوی کنار هم دیگر قرار بگیرند، این موضوع در خصوص جوانان نیز صادق است و این‌ها نمی‌توانند همیشه پیاده‌نظام باشند. امیدوارم ما اصلاح‌طلبان، پیش‌قدم در این اتفاق باشیم.

این عضو حزب کارگزاران درخصوص اهمیت دستیابی به کرسی‌های بیشتر در مجلس دهم نیز گفت: محافظه‌کاری وزیران دولت روحانی به خاطر ایرادتراشی‌های برخی نمایندگان مجلس است. چنانچه مجلس هماهنگ داشته باشیم، دولت بهتر می‌تواند در جهت توسعه گام بردارد.

27219

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 492739

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 22
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • جاوید IR ۱۲:۰۰ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۵
    زنان اگه خانه دار میموندن خیلی عالی میشد.زنان باعث بیکاری مردان شدن و همچنین فساد با ورود زنان به بازار کار بیشتر شده چون زنان احساساتی هستند و زود گول میخورن .
    • بی نام IR ۱۳:۵۳ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۵
      21 31
      بهتره مردان در خانه بمونن چون خودخواه و ساده لوحن و درک درستی از تواناییاشون ندارن و کاری رو قبول میکنن که نمیتونن انجامش بدن. اوضاع اسف بار مملکت نتیجه قرنها اعتماد به مردهاست.
    • بی نام IR ۱۴:۰۶ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۵
      18 9
      این عزیزانی که منفی دادند احتمالا در جریان امور نیستند
    • ناشناس IR ۱۴:۳۸ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۵
      13 10
      نظرتو قبول دارم
    • قندک A1 ۱۴:۴۰ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۵
      20 12
      بهتره نیست مردا بشینن خونه تا دیگه کسی کسی را گول نزنه
    • رامین A1 ۱۵:۲۱ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۵
      7 22
      اینا همش زیر سر امریکاست بعدا میفهمین امریکا چه شیطان بزرگی هست.
    • مخاطب RO ۱۵:۳۱ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۵
      17 6
      شما به جای گول زدن زنها به کارتان بچسبید تا بیکار نمانید
    • احسان A1 ۱۵:۳۵ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۵
      3 4
      همین حرف شما نشون میده که چقدر زود گول یه سری حرف ها نخوردی
    • بی نام DE ۰۷:۱۹ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۶
      28 7
      فازت چیه اخوی؟؟یعنی 30 ثانیه به این تفکر مشعشع ات فکر کردی ؟؟من نمیگم زن با مرد فرق نداره و اسلام هم نمیگه ولی اشتغال باید بر مبنای شایسته سالاری باشه نه جنسیت
    • بی نام A1 ۰۷:۵۸ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۶
      1 0
      حالم از این نظر بهم خورد مگه زنا چند درصد بازار کار رو در اختیار دارن که همه انقدر شاکین؟
    • بی نام A1 ۲۲:۳۴ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۶
      1 0
      برای ازدواج آقایون دنبال خانوم های شاغل میرن که کمک خرج باشن
  • بی نام RU ۱۲:۱۷ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۵
    14 0
    حزب واقعی نداریم. حزبی که یک جوان بتواند به دفتر آن مراجعه کند، عضو شود، آموزش ببیند، ارتباط پیدا کند، فعالیت کند و نهایتا همراه حزب شود. حزبهای ایران همه صوری اند.
  • بی نام A1 ۱۳:۴۵ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۵
    2 0
    چزا دو حزب. یعنی فقط باید فقط دو فکر و جریان باشد. خوب هست حداقل 4 حزب باشد.
  • هوشنگ A1 ۱۳:۵۷ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۵
    6 20
    حتما این خانم خودش را با بلقیس هم ردیف می داند. یا با مر کل کسی نیست بهش بگه آن دو زنی که یاد کردی وطن فروش نبودنند آما تو .......
  • بی نام IR ۱۴:۴۷ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۵
    2 6
    چرا رای منفی میدین حقیقته
  • یالثارات الحسینع EU ۱۴:۵۳ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۵
    7 16
    خداانشاالله به خواص ما بصیرت بده یا اگرهم قابل هدایت نیستند نابودشون کنه که خون شهیدان رو دارن پامال میکنن ضربه ای که این خواص بی بصیرت وفرزندان ناصالحشون میزنن به مراتب سهمگین تر از ضربات دشمنه برای مثال طلح زبیر وسعدبن ابی وقاص که فرزند ناصالحش شد عمربن سعد
  • بی نام A1 ۱۵:۴۴ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۵
    3 13
    با مطالعه وضعیتزنان در جهان زنان هیچ علاقه ای به سیاست ندارند /فقط خانواده ایت الله هاشمی
  • علی علیزاده A1 ۱۵:۵۹ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۵
    4 16
    کسی که تا چند روز پیش در شبکه های منافقین اصل نظام جمهوری اسلامی را می کوبید حالا ببین چی میگه خدا عاقبت ما ختم بخیر کنه ایشون بعد از آزادی از زندان یکی از افتخارات خودش رو دوستی با بهایت در زندان عنوان میکنه . مردم بصیرت بصیرت بصیرت
  • بی نام IR ۱۶:۲۴ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۵
    6 18
    حالا همین مونده فائزه که به گفته خودش همیشه نمره درس دینیش تک بوده بیاد از قرآن حرف بزنه ...... بابا برو ساندویچت رو بخور
  • معز A1 ۱۷:۰۶ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۵
    6 20
    زنان در بازار کار دو دسته اند دسته ای که وجودشان در بازار کار لازم است مانند پزشک برای زنان یا معلم برای دختران. ولی بسیاری از ادارات مثلا دارایی بانکها بهداشت آموزش و پرورش جهاد کشاورزی و.... وجود زنها ظلم مضاعف است نسبت به زنان چرا که این قبیل زنان از کار فوق تخصصی خانه داری که مدیریت خانواده و پرورش نسل بعدی و فراهم کردن محیطی مملو از آرامش است خود را محروم کرده اند و به نوشتن نامه اداری و کارهای بی ربط با تخصص شان یعنی خانه داری وا داشته است و علاوه بر آن باید بطور دست و پا شکسته خانه داری هم بکنند مضاف بر آن فرزندانشان سیراب از وجودشان نمی شوند و گذشته از آن بازار کار را برای مردان تنگ کرده اند و هزاران مشکل دیگر که در این 700 کارکتر نمی گنجد امثال فائزه خانم ظالم به مادران جامعه هستند.
  • بی نام A1 ۱۹:۳۳ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۵
    9 24
    فائزه خانم بشینن تو خونه خانه داری کنن بهتره،
  • علی A1 ۱۰:۰۶ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۱
    1 1
    ببینید زمانی که پیامبر مکرم اسلام ص بین علی وفاطمه تقسیم کار کرد و کار بیرون رو به حضرت علی داد وکارهای خانه را به حضرت فاطمه فرزند گرامی پیامبر از این تقسیم کار خیلی خوشحال شدند همچنین در رساله تمام مراجع از ارجح بودن خواندن نماز تو خانه برا خانمها از جماعت آن است