رییس مجلس در پیامی به روسای مجالس کشورهای اسلامی راه مقابله با مخاطرات و چالش های پیش روی امت اسلامی را گسترش همکاری ها و تحکیم وحدت و همدلی میان این کشورها دانست.

ایرنا نوشت: علی لاریجانی در این پیام فرارسیدن سالروز میلاد پربرکت رسول گرامی اسلام پیامبر رحمت و عدالت، کلمه طیبه الهی حضرت محمد بن عبدالله (ص) را به روسای مجالس کشورهای اسلامی و نمایندگان پارلمان این کشورها تبریک و شادباش گفت.
وی در ادامه این پیام افزود: پیامبر اکرم (ص) پیام آور کرامت انسانی و گرامی ترین خلق نزد خالق هستی است، اسوه حسنه ای برای تمام انسان ها در همه دوران هاست که باید دل و جان و روح خویش به دریای بی کران و عمیق معارف و آموزه هایش سپرد.
رییس مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: اینک امت اسلام بیش از هر زمان دیگری به بازگشت به سیره نبوی مبنی بر تحکیم برادری و دوستی، دوری از اختلاف و تفرقه نیاز دارد، مقابله با مخاطرات و چالش های پیش روی امت اسلامی تنها با گسترش همکاری ها و تحکیم وحدت و همدلی میان کشورهای اسلامی و تقویت حرکت های فکری اسلامی معتدل و عقلایی امکان پذیر است.
لاریجانی در این پیام تاکید کرد: نباید اجازه داد پاره ای کج فهمی ها و اقدامات تروریستی چهره ای غیرواقعی از اسلام عزیز، این ثمره مجاهدت ها و تلاش های پیامبر بزرگ اسلام ترسیم کند.
وی یادآور شد: جهان اسلام برای حل مشکلات کنونی و مبارزه با تروریسم نیازمند راهبردی مشترک و چند وجهی است و رهبران و نخبگان جهان اسلام از جمله نمایندگان پارلمان های اسلامی در این زمینه مسئولیت خطیری بر عهده دارند.
رییس مجلس شورای اسلامی در این پیام یادآور شد: رایزنی و همکاری منظم میان پارلمان های اسلامی فصل مهمی در تبیین و ترسیم نقشه راه مشترک خواهد بود.
لاریجانی در پایان این پیام بار دیگر ضمن تبریک و تهنیت این مناسبت فرخنده، عزت و سربلندی روزافزون امت اسلامی، موفقیت و شادکامی جنابعالی را خواستار شد. 

27219

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 492690

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 5 =