ایسنا نوشت: برخی سایت‌های خبری یمن از کشته شدن معاون بازرس کل عربستان در عملیاتی در استان مأرب یمن خبر دادند.

برخی سایت‌های خبری یمن از کشته شدن معاون بازرس کل عربستان در عملیاتی در استان مأرب و محاصره صدها تن از افسران عالی رتبه عربستانی و اماراتی در مقر دولت در استان الجوف خبر دادند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه خبری المسله عراق، سایت‌های خبری یمن از کشته شدن محمد بن مساعد بن جلوی، معاون بازرس کل عربستان در عملیاتی نظامی در استان مأرب خبر دادند.

یک منبع نظامی یمن از کشته شدن تعدادی از نیروهای وابسته به هادی و انهدام یک خودروی زرهی آنها در عملیات ویژه ارتش یمن و کمیته‌های مردمی در منطقه الحجر در شمال استان مأرب خبر داد.

منابعی نظامی تاکید کردند که نیروهای ارتش یمن و کمیته‌های مردمی صدها تن از نیروها و مزدوران عربستانی را در مقر دولت در شهر حزم مرکز استان جوف محاصره کردند.

این منابع افزودند: در میان نیروهای محاصره شده،‌ اتباع خارجی و افسران عالی رتبه عربستانی و اماراتی و نیز برخی فرماندهان بومی یمن وجود دارند.

در جریان ایستادگی نیروهای مشترک در برابر حمله‌ای که از سوی الرمضه به شهر حرض در استان حجه یمن انجام شد، تعدادی از سربازان عربستانی کشته شدند.

سایت شبکه خبری المیادین لبنان نیز به نقل از وزارت دفاع یمن از کنترل ارتش و کمیته‌های مردمی بر کوه الاسود در استان الجوف واقع در شرق این کشور و محاصره صدها نیروی نظامی از جمله تعدادی از افسران عربستانی و اماراتی خبر داد.

طبق گزارش این شبکه، ارتش و کمیته‌های مردمی موفق به خنثی‌سازی ده‌ها مینی شدند که ارتش عربستان در نزدیکی اماکن مورد نظر در منطقه جیزان کار گذاشته بود.

مرکز تبلیغات جنگ ارتش یمن نیز تصاویری از عملیات یورش ارتش و کمیته‌های مردمی به شهر الخوبه شمالی و مرکز دفاع عربستان در جیزان در چند روز گذشته منتشر کرد.

ساعاتی قبل در اثر انفجار یک بمب خوشه‌ای که نیروهای ائتلاف متجاوز عربی به سمت بازار آل‌عمار در مدیریت الصفراء واقع در غرب شهر صعده پرتاب کردند، دو یمنی کشته و 10 تن دیگر زخمی شدند.

همچنین درگیری‌های شدیدی میان نیروهای وابسته به عبد ربه منصور هادی، رئیس جمهور فراری یمن که از سوی نیروهای مسلح حزب اصلاح حمایت می‌شوند و نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی در منطقه سد با واقع در غرب شهر الحزم مرکز استان الجوف رخ داد و در این درگیری‌ها تعداد زیادی از هر دو طرف کشته و زخمی شدند.

جنگنده‌های ائتلاف عربستان حملاتی را علیه منطقه اللغیل واقع در شرق یمن آغاز کردند.

جنگنده‌های عربستانی نیز سلسله حملاتی را علیه مناطق مختلف در استان صعده صورت دادند که از جمله ان مناطقه جمعه بن فاضل، مدرسه عمار بن یاسر در منطقه الطلح در منطقه سحار و نیز مسیر ارتباطی دو شهرستان الظاهر و حیدان بود. همچنین جنگنده‌های سعودی مناطق مختلف رازح را هدف گرفتند که طی آن یک کودک و یک زن زخمی شدند.

در حدیده نیز جنگنده‌های سعودی بندر الحیمه در منطقه التحیات و یک نفربر در تاسیسات نفتی در این منطقه را هدف گرفتند که دو شهید برجای گذاشت.

امارات نیز حدود 100 کادر نظامی و 23 خودروی زرهی را با هدف تقویت نیروهای امنیتی خود وارد عدن در یمن کرده است.

5252

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 492615

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 15 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۸:۴۹ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۵
    14 0
    ارتش یمن باید سعی کند اسیر بگیرد تا در مذاکرات دست بالا داشته باشد.