تسنیم نوشت: یک روزنامه انگلیسی نوشت: جاسوسان ام‌آی۶ انگلیس اطلاعاتی را در خصوص تهدیدات تروریستی داعش در اختیار آلمان قرار داده‌اند و در مقابل برلین نیز تجزیه و تحلیل‌هایی را در خصوص درگیری اوکراین و کریمه به انگلیس ارائه کرده است.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از روزنامه تایمز، آنگلا مرکل صدراعظم آلمان و دیوید کامرون نخست وزیر انگلیس در جریان یک نشست اطلاعاتی را مبادله کرده‌اند.

مبادله اطلاعاتی بین انگلیس و آلمان اتفاقی نادر به شمار می‌رود چرا که آلمان عضو گروه اشتراک اطلاعات موسوم به "5چشم" شامل کشورهای انگلیس، آمریکا، نیوزیلند، استرالیا و کانادا نیست.

دفتر نخست وزیر انگلیس هنوز نسبت به ادعاهای مطرح شده از سوی تایمز واکنش نشان نداده است. این نشست ظاهراً پیش از حوادث تروریستی پاریس برگزار شده است که طی آن حداقل 130 نفر کشته و بیش از 300 نفر زخمی شدند.

آخرین باری که مرکل اطلاعات مشابهی را دریافت کرده بود، پس از حملات تروریستی به دفتر نشریه شارلی ابدو در پاریس در ژانویه گذشته بوده است. پس از حملات تروریستی پاریس درخواست‌های زیادی برای به اشتراک گذاشتن اطلاعات بین کشورهای مختلف مطرح شده است.

4949

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 492251

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 10 =