ستاد انتخابات کشور تعداد داوطلبان دهمین دوره انتخابات مجلس دهم تا کنون را 8167 نفر اعلام کرده است.

به گزارش خبرآنلاین، از این تعداد ۷۰۳۳ نفر مدارکشان تکمیل و ۱۱۲۷ نفر در حال تکيمل ثبت‌نام هستند. به گفته محمدحسين مقیمی معاون سياسي وزارت کشور تاکنون ۷۱۱ نفر از ثبت نام کنندگان از خانم‌ها و ۶۳۲۲ نفر نیز از آقایان هستند. 

تردد چهره‌ها و نامزدهای دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در ایستگاه یکی مانده به آخر ثبت‌نام، بسیار زیاد بود. در همان ساعت‌های اولیه ثبت‌نام امروز، چهره‌های سیاسی شاخصی از هر دو جناح سیاسی کشور در فرمانداری‌ها و ستاد انتخابات وزارت کشور حاضر شده بودند. در نگاهی کلی به چهره‌های ثبت‌نام کننده امروز، کفه ترازو به نفع اصولگرایان سنگینی می‌کند. از این رو شاید بتوان امروز را روز ثبت‌نام نمایندگان اصولگرایان مجلس و وزرا و معاونین احمدی‌نژاد دانست.

صادق خلیلیان وزیر جهادکشاورزی دولت نهم احمدی‌نژاد اولین فردی بود که صبح امروز به فرمانداری تهران رفت و ثبت‌نام کرد. وی که بر اصولگرا بودن خود و نیز حضور مستقلش در این انتخابات تاکید می‌کرد، گفت: من با تابلوی آقای احمدی‌نژاد در این انتخابات شرکت نخواهم کرد. منتظر لیست‌های اصولگرا خواهم بود و اگر مرا در لیست خود بگذارند خوشحال می‌شوم.

علاوه بر او، پرویز داوودی معاون اول احمدی‌نژاد در دولت نهم نیز امروز برای حضور در انتخابات ازحوزه انتخابیه تهران ثبت‌نام کرد. داوودی که ملاقاتش با احمدی نژاد صرفا در جلسات مجمع تشخیص مصلحت اعلام مي‌کرد، گفت که برای حضور در این انتخابات از کسی مشورت نگرفته است.

مرضیه وحید دستجردی اولین وزیر زن ایران پس از انقلاب اسلامی که سابقه نمایندگی در دوره پنجم مجلس شورای اسلامی را نیز در کارنامه خود دارد، در سال 91 به دلیل اختلاف با احمدی‌نژاد از دولت کنار گذاشته شد. او نيز امروز براي نامزدي از تهران به وزارت کشور رفت.

الیاس نادران، فاطمه رهبر، لاله افتخاری، فاطمه آلیا و زهره طبیب‌زاده پنج نماینده کنونی تهران در مجلس شورای اسلامی نیز جزء افرادی بودند که امروز برای دهمین دوره انتخابات مجلس ثبت‌نام کردند.

محمد نبی‌حبیبی، اسد‌الله بادامچیان، جواد آرين منش؛ دبیر کل و عضو شورای مرکزی حزب موتلفه و ابوالقاسم رئوفیان دبیرکل حزب اسلامی ایران نیز از چهره‌های سیاسی اصولگرا بودند که آنان نیز امروز با حضور در خیابان فاطمی نامزد انتخابات شدند.

اما مهم‌ترین چهره‌ اصولگرا که امروز برای ثبت‌نام به فرمانداری رفت، علی لاریجانی رییس مجلس کنونی و نماینده مردم قم است. او این بار نیز از شهر قم برای مجلس دهم کاندید شد و در مورد علت کاندیدا شدن از حوزه انتخابیه قم در این دور از انتخابات نیز اعلام کرد که «در مراجعه‌هایی که اقشار مختلف مردم با بنده داشتند، هم به دلیل شرایط کشور و هم به جهت سرعت بخشیدن به آبادانی قم، نظرشان این بود که این بار هم از قم کاندیدا شوم؛ از طرفی نیز برای من افتخاری است که امتثال امر این بزرگان را انجام دهم. »

اما در جریان اصلاح‌طلب نیز افرادی که وزیر، معاون وزیر و یا مدیرکل در دوران اصلاحات بودند هم برای شرکت در انتخابات مجلس ثبت‌نام کردند. مهمترین‌چهره اصلاح‌طلب که امروز ثبت‌نام کرد، مسعود پزشکیان وزیر بهداشت دولت اصلاحات و نماینده کنونی مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی است. مرتضی مبلغ معاون سیاسی وزارت کشور دولت اصلاحات نیز از شهر اصفهان برای حضور در انتخابات ثبت‌نام کرد.

علیرضا محجوب، احمد حکیمی‌پور، اشرف بروجردی، سهیلا جلودارزاده ، محمد حسین خلیل اردکانی و بدالله طاهر نژاد نیز از دیگر اصلاح طلبانی بودند که امروز برای حضور در انتخابات ثبت‌نام کردند.

حمید سجادی اولین وزیر پیشنهادی دولت تدبیر و امید برای وزارت ورزش و امور جوانان که به دلیل عدم کسب رای اعتماد لازم از رفتن به کابینه باز مانده بود، امروز برای حضور در انتخابات مجلس ثبت‌نام کرد. او که خود را قربانی باند‌بازی و جناح‌گرایی در زمان رای اعتماد در مجلس می‌دانست گفت:‌ به زودی لیست ورزشکاران ارائه می شود. تجربه نشان داده است که افراد ورزشکار نمی‌توانند در فعالیت‌های سیاسی موفق باشند بر همین اساس ما قرار است فارغ از جناح‌بندی‌های چپ و راست لیستی جداگانه به نام لیست ورزشکاران ارائه بدهیم.

ثبت‌نام چهره‌های تلویزیونی

چهره‌های شناخته شده غیر سیاسی هم برای اینکه از غافله عقب نمانند و بتوانند شانس خود برای راه یافتن به بهارستان امتحان کنند، به فرمانداری‌ها مراجعه کردند. آقای خاص گزارشگری که نوع گزارش کردن بازی‌های فوتبالش وی را محبوب شبکه‌های اجتماعی کرده است نیز برای حضور در انتخابات مجلس از حوزه انتخابیه کرج ثبت‌نام کرد. جواد خیابانی که خود را یک کرجی قدیمی و آشنا به مشکلات این شهر می‌داند پس از ثبت‌نام در این انتخابات اعلام کرد که تا پایان انتخابات دیگر گزارشگری فوتبال نخواهد کرد. عبدالرضا امیراحمدی نیز از مجریان تلویزیون از دیگر چهره‌های شناخته شده غیر سیاسی بود که امروز برای نامزدی از حوزه دامغان ثبت‌نام کرد.

البته حسن سبحاني نماينده دامغان در مجلس هفتم، اين بار از تهران نامزد انتخابات شد.

اما جدا از این نکات، مقیمی رییس ستاد انتخابات کشور که ساعتی پس از پایان ثبت‌نام به جمع‌خبرنگاران مقیم وزارت کشور می‌آید، امروز نیز آمارهای جالبی از ثبت‌نام دهمین دوره انتخابات مجلس اعلام کرد. به گفته وی بیشترین سن ثبت نام کنندگان ۷۵ و کمترین ۲۹ سال است و در رده سنی ۳۰ تا ۳۵ سال، ۱۲۸۰ نفر و در رده سنی ۳۶ تا ۴۰ سال، ۱۲۸۲ نفر، در رده سنی ۴۱ تا ۴۵ سال، ۱۲۲۶ نفر، در رده سنی ۴۶ تا ۵۰ سال، ۱۳۲۸ نفر و در رده سنی ۵۱ تا ۵۵ سال، ۹۵۸ نفر ، در رده سنی ۵۶ تا ۶۰ سال، ۶۱۴ نفر ، در رده سنی ۶۱ تا ۶۵ سال ۲۳۳ نفر و در رده سنی ۶۶ تا ۷۰ سال، ۷۴ نفر و در رده سنی ۷۱ تا ۷۵ سال، ۲۶ نفر ثبت نام کرده‌اند.

او در مورد نوع مدارک تحصیلی این داوطلبان نیز گفت که تعداد ۳۵۱ نفر مدرک کار‌شناسی، ۵۰۹۴ نفر دارای مدرک کار‌شناسی ارشد، ۱۱۷۸ نفر دارای مدرک دکتری و ۳۷۹ نفر دارای مدرک حوزوی هستند. و تاکنون ۱۶ نفر از اقلیت‌های دینی و ۵۲۳ نفر از نمایندگان ادوار مجلس نام نویسی کرده‌اند.

2929

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 492249

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 8
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • خخخخ A1 ۲۰:۳۳ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۳
    43 7
    بازگشت پاک دستان
  • محمدعلی IR ۲۱:۳۲ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۳
    24 7
    کمیت مهم نیست کیفیت مهم است .
  • بی نام A1 ۰۵:۳۴ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۴
    56 10
    ملت مثل 24 خرداد92 با راي خود برخي ها را داغ خواهد كرد
  • مجید از اصفهان DE ۰۵:۴۸ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۴
    72 12
    احمدی نژاد ها مملکت و اسلام را به خطر انداختند محال است مردم اجازه دهند سرنوشتشان دوباره دست این ادم ها بیفتد.
  • بی نام A1 ۰۸:۵۰ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۴
    0 0
    احمدی نژادی ها فقط اونایی نیستن که وزیر یا مشاورش بودن خیلیا سینه چاکش بودن و الان میگن ما از احمدی نژاد اعلام برائت کردیم ولی همه اونا در حافظه مردم حک شده انشالله مجلس از وجودشون پاک خواهد شد
  • بی نام A1 ۰۹:۲۲ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۴
    0 0
    مجید آقا سلام دکتر علی اکبر صالحی مدتی وزیر امور خارجه دولت دهم وقبل از آنهم معاون دولت نهم ورییس سازمان انرژی اتمی بود وهم اکنون نیز معاون ریاست جمهوری وریاست سازمان انرژی اتمی است بنابر این اگر فردی در دولتی خدمت کرد که اون دولت مورد پسند شما نبود نباید اون افراد را منتسب به اون دولت بدانیم برای هر فردی در جامعه هم دوست زیاد هست هم دشمن
  • پسر لر A1 ۰۹:۲۳ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۴
    9 4
    جواد خیابانی رو ترجیح میدم به هر چی احمدی نژادیه.
  • نامی IR ۰۹:۳۸ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۴
    5 2
    رو که نیست سنگ پائیه که خودشون از چین وارد کردن حالا دیگه مستقل شدین حتماما هم جیگر فرض کردین خودتونین