ایرنا نوشت: در حالی که چندین ماه از پیشنهاد سفیر جدید رژیم صهیونیستی در برزیل می گذرد ، «دیلما روسف» با امتناع از تاکید پذیرش این سفیر در کشورش، موجب تنش های دیپلماتیکی شده است .

به گزارش ایرنا و به نقل از روزنامه ال پاییس ، «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی در اوایل ماه آگوست (اواسط مرداد)، «دانی دایان» رئیس شهرک نشینان یهودی که ریشه آرژانتینی دارد را به عنوان سفیر جدید این رژیم در برزیل منصوب کرد.
چهار ماه پس از این انتصاب، دولت دیلما روسف هنوز رای پذیرش خود را به دایان نداده است.
این باعث شده که یک جنگ دیپلماتیکی بین این کشور آمریکای لاتین و رژیم اشغالگر قدس پدید آید.
یک مقام ارشد دولت برازیلیا در این رابطه گفت که دولت روسف رای رضایت خود را به این انتصاب نخواهد داد هرچند که آن را نیز به صراحت رد نخواهد کرد .
این منبع خاطرنشان کرد که روسف منتظر خواهند ماند تا که نتانیاهو پیام وی را درک کند و پیشنهاد انتصاب دایان را پس بگیرد .
شایان ذکر می باشد که دایان یک رهبر سیاسی است که راه حل دو دولت مستقل برای پایان دادن به تنش در فلسطین را رد می کند و به عنوان سفیر جدید ، در یکی از شهرک های اشغال شده زندگی می کند .
برزیل در این راستا یادآور شده که رژیم صهیونیستی در مورد انتصاب دایان با آنها مشورت نکرده و فقط هنگامی اعلام آن را دریافت کرد که نتانیاهو آن را رسانه ای کرد.
سر باز زنی دیلما روسف می تواند موجب اقدام مشابه از سوی رژیم صهیونیستی برای کاهش سطح روابط دوجانبه شود ، دقیقا هنگامی که دولت صهیونیستی علاقه بسیار زیاد خود را برای گسترش روابط با آمریکای لاتین ابراز داشته است.
بیش از 40 سازمان برزیلی و چندین نماینده پارلمان برزیل ، انتصاب سفیر جدید رژیم صهیونیستی را به این دلیل که نشانه ای از اشغال سرزمین های فلسطین و در نتیجه نقض قوانین بین المللی می باشد را زیر سوال برده ا ند.

4949

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 492187

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 7 =