واحدمرکزی خبر نوشت: خبرنگار شبکه تلویزیونی سی ان ان گفت:‌ مسلمانان آمریکایی می‌خواهند بدانند که آیا دولت آمریکا ورود مسلمانان را به این کشور عملاً اما به ‌طور غیررسمی، ممنوع کرده است؟

به گزارش شبکه تلویزیونی سی ان ان، رنِه مارش، خبرنگار این شبکه، در گزارشی از واشنگتن در رابطه با ممانعت از سوار شدن یک خانواده نه نفره‌ مسلمان انگلیسی به هواپیمای عازم آمریکا در فرودگاه گتویکِ لندن گفت: برای تمام پروازهای داخلی و همچنین خارج از آمریکا، به محض این که کسی درخواست خریداری بلیط از هر شرکت هواپیمایی کند، حتی پیش از آن که شرکت هواپیمایی پرداخت وجه بلیط را از آن مسافر بپذیرد، نام وی با فهرست دولت آمریکا که شامل اسامی کسانی که پرواز ممنوع هستند، مقایسه می شود و اگر نام این شخص در آن فهرست قرار داشته باشد، از فروش بلیط به او خودداری می‌شود.
حتی پس از آن که بلیط هواپیما خریداری شود، اسامی مسافران دائماً با سایر بانک‌های اطلاعاتی دولت آمریکا مقایسه می‌شود تا سوابق پرواز و سایر اطلاعات مربوط به سوء سابقه جنایی یا سایر اطلاعات محرمانه علیه آنان مورد بررسی قرار گیرد. اگر مشکلی پیدا شود، شرکت هواپیمایی، با وجودی که آن فرد بلیط هواپیما را خریده و هزینه آن را پرداخته است، از سوار شدن آن مسافر به هواپیما جلوگیری می‌کند. مثلاً خانواده انگلیسیِ یاد شده مقادیر بسیار زیادی برای خرید بلیط‌های پروازشان به آمریکا هزینه کرده بودند که اکنون نه تنها این هزینه هنگفت به ایشان بازپرداخت نخواهد شد، بلکه حتی به آنان هیچ توضیحی داده نشده است که به چه علت از سوار شدنشان بر هواپیمای عازم آمریکا از لندن جلوگیری به عمل آمده است.
خبرنگار اضافه کرد: البته تنها دلیل پرواز ممنوع شدن در آمریکا، تروریسم نیست، بلکه دلایل دیگری - مانند مسائل مربوط به بیماری‌های مسری یا اسنادی و مدارکی که مسافران به صورت کامل پر نکرده‌اند، ممکن است باعث محروم شدن مسافران در آمریکا از سوار شدن بر هواپیماها شود.
رنه مارش افزود: ما می‌دانیم که برخی از اعضای خانواده انگلیسیِ یاد شده تابعیت مضاعفِ انگلیسی-پاکستانی داشته‌اند و همچنین گفته شده است که ایمیلِ (رایانامهِ) یکی از اعضای این خانواده ممکن است با صفحه‌ای مشکوک در پایگاه اینترنتی فیس بوک که نام القاعده در آن برده شده، در ارتباط بوده باشد. این در حالی است که این خانواده انگلیسی، اینگونه اتهامات را بی‌اساس خوانده و آن‌ها را قویاً رد کرده‌اند.
خبرنگار سی ان ان در خاتمه افزود: ما نمی‌دانیم چه چیزی باعث محرومیت این خانواده مسلمان انگلیسی از سفر به آمریکا شده است. در همین حال، شورای روابط اسلامی آمریکایی، بزرگترین سازمان حقوق مدنیِ مسلمانان در آمریکا، از وزارت امنیت داخلی آمریکا خواسته است که تحقیق کند آیا دولت آمریکا به صورت غیررسمی سیاست ممنوعیت ورود مسلمانان به آمریکا را اِعمال می‌کند یا خیر.

4949

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 492157

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 10 =