ایرنا نوشت: رئیس مجلس گفت: ایران از مذاکرات سرفراز بیرون آمد و توانست با حفظ دانش هسته ای، غربی ها را وادار به برداشتن تحریم ها کند؛ در آینده نزدیک مشکلات تحریم رفع می شود که این اقدام مساله بزرگ و مهمی است.

علی لاریجانی در جمع مردم بخش جعفریه قم افزود: در چند سال اخیر در عرصه بین الملل شاهد شیطنت کشورهای غربی به ویژه آمریکایی ها بودیم که حمایت از صدام در جنگ تحمیلی، همچنین ادعاهای مطروحه در 12 سال اخیر در رابطه با مساله هسته ای بخشی از این مسائل بوده که این بخش هم با ایستادگی ملت به نتیجه رسید.

وی با اشاره به نقش داهیانه رهبر معظم انقلاب در مساله هسته ای و مسائل مهم منطقه ای تصریح کرد: ایران در وضعیت آشفته منطقه، با تدبیر و سنجیده عمل کرد، اما کشورهای دیگر در شرایط کنونی با مشکل های امنیتی و تروریستی و مسائل دیگر روبه رو هستند.

وی گفت: در بحران سوریه، ایران تلاش کرد به نفع ملت سوریه راه حل هایی مطرح کند؛ در آن زمان عده ای در داخل و خارج ایراد گرفتند که چرا ایران درمقابل تروریسم ایستاده و هزینه می کند، اما امروز همان کشورها و افراد متوجه شده اند که ایران رفتاری سنجیده و دقیق داشته و ایستادگی جمهوری اسلامی درمقابل تروریسم یک حرکت درست بوده است.

لاریجانی ادامه داد: ازسوی دیگر در عرصه منطقه، کشورهایی که در گذشته قلدری کرده و اقدام هایی را انجام می دادند، در شرایط کنونی گرفتار شده و اعلام می کنند که بدون ایران ثبات منطقه ای امکانپذیر نیست.

وی با بیان اینکه در شرایط کنونی مشکل اصلی کشور مساله اقتصاد است، گفت: اکنون مشکلات اقتصادی در کشور پیچیده شده که این مساله بخشی به علت سوءمدیریت و بخشی به خاطر تحریم هاست؛ راه حل این مساله تنها ایستادگی و تحقق اقتصاد مقاومتی و حمایت از تولید است؛ اگر ما روی پای خود بایستیم می توانیم از تاثیرگذاری مشکل های بیرونی در ایران جلوگیری کنیم.

نماینده قم در مجلس شورای اسلامی گفت: در شرایط کنونی برخی مشکل ها به علت شیطنت برخی کشورهای منطقه و با پایین آوردن قیمت نفت ایجاد شده است، البته آنها تصور می کردند که با این اقدام قدرت چانه زنی غرب با ایران در مساله هسته ای بالا می رود که این تصور آنها اشتباه بود. در شرایط کنونی قیمت نفت از سوی این کشورها به یک چهارم رسیده اما به طور حتم جمهوری اسلامی از این گردنه نیز عبور می کند.

لاریجانی تصریح کرد: هم اکنون برخی طرح های عمرانی در کشور به علت کمبود منابع اعتباری دچار مشکل شده اند، البته سال گذشته در بخش کشاورزی اعتبارات و منابع مناسبی اختصاص داده شد تا طرح های مربوطه به ویژه آبیاری تحت فشار اجرایی شود، از این رو در بودجه سال 94 اعتباری حدود یک هزار میلیارد تومان اختصاص داده شد که این مساله با توجه به موضوع کم آبی در کشور به ویژه در استان قم دارای اهمیت است.

2727

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 492127

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 5 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • سیدجلال IR ۱۳:۰۴ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۶
    2 0
    جوجه را اخر پاییز می شمارند