ایسنا نوشت: رهبر حزب اپوزیسیون دموکراتیک خلق ترکیه در جریان سفرش به روسیه بر اشتباه بودن تصمیم آنکارا برای سرنگون کردن جنگنده Su-24 روسیه تاکید کرد.


به گزارش  پایگاه راشا تودی، صلاح‌الدین دمیرتاش، رهبر حزب دموکراتیک خلق ترکیه امروز (چهارشنبه) در جریان سفر به روسیه در نشستی با سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه این کشور تاکید کرد: تصمیم آنکارا برای سرنگون کردن جنگنده Su-24 روسیه غلط بود و اکنون زمان آن است که به دنبال راه حلی برای این وضعیت باشیم.

دمیرتاش در نشست مشترک با لاوروف در شهر مسکو گفت: ما زمانی که جنگنده روسیه توسط نیروی هوایی ترکیه سرنگون شد از اقدامات دولت کشورمان انتقاد کردیم.

وی افزود: ممکن است میان دولتها مشکلاتی وجود داشته باشد اما همواره باید درها برای راه‌حل های دیپلماتیک و سیاسی باز باشند.

دمیرتاش ادامه داد: باید راه‌حلی پیدا کنیم که به هیچ یک از دو کشور آسیبی وارد نکند.

همچنین سرگئی لاوروف نیز تصریح کرد: موضع مسکو درباره این اقدام دولت ترکیه به هیچ وجه در مورد مردم ترکیه اعمال نمی‌شود.

لاوروف گفت: ما همواره احساس صمیمیت و دوستی در قبال مردم ترکیه داریم. آنها مسئول اتفاقی که در مورد هواپیمای Su-24 روسیه افتاد نیستند. این تصمیمی بود که رهبران ترکیه گرفتند.

دمیرتاش قرار است در جریان سفر امروز خود به روسیه اقدام به افتتاح دفتر حزب سیاسی‌ خود در شهر مسکو کند.

چند تن دیگر از مقامات حزب دموکراتیک خلق از جمله نظمی گور، رئیس بخش روابط خارجی این حزب وی را در این سفر همراهی می‌کنند.

این سفر دمیرتاش به روسیه در حالی انجام می‌شود که روابط میان ترکیه و روسیه بر سر حادثه سرنگون شدن بمب‌افکن Su-24 روسیه بر فراز خاک سوریه در ماه گذشته میلادی تیره شده است.

49310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 491871

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 4 =