ایرنا نوشت: محسن اسماعیلی در جمع خبرنگاران گفت: رکن اصلی این نظام ولایت فقیه است که کارآمدی آن در فراز و نشیب چند دهه اخیر برای همه ناظران منصف ایران و جهان به اثبات رسیده است.

عضو حقوقدان شورای نگهبان روز چهارشنبه پس از نام نویسی در پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری، در جمع خبرنگاران افزود: نظام جموری اسلامی ثمره قرن ها تلاش ایرانیان برای استقرار یک نظام سیاسی مبتنی بر اسلام و آرای عمومی و بسترساز عدالت و آزادی است.

اسماعیلی ادامه داد: جایگاه و اهمیت خبرگان رهبری هم در ارتباط تنگاتنگی که با این رکن اساسی نظام دارد، آشکار می شود. 
وی اضافه کرد: مجلس خبرگان، لنگر ثبات نظام و نکته امید و اعتماد مردم و کارکرد آن مظهر یگانگی جمهوریت و اسلامیت است و به همین دلیل اعضای خبرگان رهبری باید پایبندی خود را به دیانت و عقلانیت در عمل به اثبات رسانده و نشان داده باشند که جز به منافع ملی و تکالیف دینی نمی اندیشند.
عضو شورای نگهبان افزود: خبرگان می توانند با حفظ اصول و پافشاری بر معیارها، قدرت تعامل و گفت و گو با طیف های مختلف مردم و نخبگان را داشته باشند و به عنوان پیام آوری امین و صادق تمام توان خود را صرف صیانت از ولایت فقیه، رکن اصلی و عمود خیمه نظام و تعالی کشور و سعادت ملت کنند.
اسماعیلی اظهار کرد: به همان اندازه که انفعال در برابر دشمنان و بدخواهان زشت و ممنوع است، انشراح صدر در برخورد با دوستان و خودی ها ضروری است. نباید مرز بین انشراح صدر با خودی ها و صلابت در برابر غیر خودی ها را فراموش کرد.
وی اضافه کرد: مجلس خبرگان رهبری می تواند مفیدتر و موثرتر از گذشته هم در خدمت نظام باشد و من به عنوان کسی که خود را مدیون و وفادار همیشگی نظام اسلامی می داند با پیشنهاد دوستان اقدام به ثبت نام برای داوطلبی مجلس خبرگان رهبری از تهران کردم.
انتخابات پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری همزمان با انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی در هفتم اسفندماه سالجاری برگزار می شود. 

219

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 491834

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 2 =