واحد مرکزی خبر نوشت: چه مسئله ای در مورد جان کری وزیر امور خارجه آمریکا وجود دارد که هر وقت جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران می گوید «بپر» ، کری فقط می گوید «تا کجا بپرم »؟

بوستون هرالد ، این پایگاه اینترنتی آمریکایی در سرمقاله خود نوشت : ایرانی ها این بار از یکی از بندهای توافق بودجه ای کنگره آمریکا خشمگین شده اند که برای هر کسی که به ایران یا از طریق این کشور سفر می کند محدودیتهای تازه ای به اجراء در می آورد. ایران اصرار دارد این محدودیتها ، ناقض توافق سلاحهای
هسته ای است. این جمله ای است که ظاهرا موجب نگرانی شدید جان کری شده است.
بنابراین کری با نوشتن نامه ای به همتای ایرانی خود به وی اطمینان خاطر داد کاخ سفید آماده است با در نظر کردن استثناهایی ، افراد را از این قانون جدید معاف کند.
در نامه کری آمده است :« من همچنین اطمینان دارم تغییرات اخیر در الزامات روادید که در کنگره تصویب شده است ، به هیچ شکلی مانع از عمل کردن ما به الزامات خود براساس توافق هسته ای نمی شود.»
کاشکی کری در مورد تخلفات آشکار ایران از ممنوعیت های سازمان ملل در خصوص آزمایش موشکهای بالستیک با قابلیت حمل کلاهکهای هسته ای تا حدی نگران بود. هیئتی در سازمان ملل پیشتر اعلام کرد ایران دهم اکتبر موشکی را آزمایش کرد که آشکارا ناقض قطعنامه قبلی سازمان ملل است. سازمان ملل احتمالا اعلام خواهد کرد دومین آزمایش موشکی ایران در بیست و یک نوامبر نیز قطعنامه این سازمان را نقض کرده است.
می توان تصور کرد آمریکا هنوز سرگرم بررسی دومین آزمایش موشکی ایران است. اگر واقعا چنین مدت طولانی برای بررسی در این خصوص نیاز است ، باید گفت نهادهای اطلاعات نظامی ما بیشتر از آنکه فکر می کردیم وضعی وخیم دارند.
بنابراین، ما دست کم با دو مورد تخلف ایران از تحریمهای سازمان ملل روبرو هستیم ولی کری بر دادن این اطمینان خاطر به ظریف متمرکز است که قانون تصویب شده در کنگره موضوع مهمی نیست و در مورد هر کاری که قانونگذاران آمریکایی انجام می دهند نباید نگرانی وجود داشته باشد.
ظاهرا تا زمانی که باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا و جان کری همچنان واقعیت رژیم کاملا بی قانون ایران را قبول ندارند، هیچ مانعی نمی تواند بر سر راه دستیابی ایران به صد و پنجاه میلیارد دلار از دارایی های توقیف شده اش قرار بگیرد.

49310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 491770

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۱۰:۱۸ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۲
    175 7
    اینهم از دلواپسان آمریکا
  • بی نام IR ۱۰:۴۶ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۲
    162 8
    جالبه. ظریف همونی نیست که شبکه سه قبولش نداره؟
  • بی نام IR ۱۳:۲۴ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۲
    17 1
    بعضی ها بعض خودشون نمی تونن ببینن