ایسنا نوشت: رییس‌جمهوری روسیه و نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در یک گفت‌وگوی تلفنی بحران سوریه و برخی مسائل دیگر را مورد بررسی قرار دادند.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، سرویس مطبوعاتی کرملین اعلام کرد که ولادیمیر پوتین، رییس‌جمهوری روسیه و بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در تماسی تلفنی به بررسی مسائل مختلفی از جمله بحران سوریه و همکاری‌های دوجانبه از جمله هماهنگی در زمینه تلاش علیه تروریسم پرداختند.

کرملین اعلام کرد که تماس تلفنی پوتین و نتانیاهو به ابتکار طرف اسرائیلی انجام گرفته است.

بر اساس اعلام سرویس مطبوعاتی کرملین، در این تماس تلفنی دو طرف توافق کرده‌اند که رایزنی‌ها میان رژیم صهیونیستی و روسیه در سطوح مختلف به صورت فعال ادامه پیدا کند.

پوتین در این تماس تلفنی بر اهمیت ادامه مذاکرات در چارچوب سازمان ملل متحد برای حل بحران سوریه تاکید کرد. رییس‌جمهوری روسیه مبارزه با داعش و دیگر گروه‌های تروریستی در سوریه را امری ضروری دانست.

پوتین تاکید کرد که هیچ جایگزینی برای از سرگیری مذاکرات سوری - سوری تحت نظارت سازمان ملل و رویارویی با داعش نیست.

پوتین همچنین خواهان تنش‌زدایی از مناقشاتی که میان فلسطینی‌ها و رژیم صهیونیستی وجود دارد، شد و بر اهمیت اقدامات عملی در راستای حل این تنش‌ها تاکید کرد.

این اولین تماس تلفنی میان دو مقام اسرائیل و روسیه بعد از ترور سمیر قنطار است که روز شنبه در حمله هوایی اسرائیل در جرمانه سوریه به شهادت رسید.

این تماس تلفنی از سوی اسرائیل برقرار شده بود.

49261

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 491713

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 11 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • هموطن A1 ۰۸:۲۸ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۲
    65 1
    چقده بعضی تحلیل های داخلی ساده لوحانه است . . . کم مونده داخل صدا و سیما بخاطر دخالت روسیه تو سوریه مارش نظامی پخش کنن بعد این توافق پشت پرده روسیه و اسراییل رو برای نابودی حزب الله نمی بینند خوب صلاح نیست حتما یه کشور اسم ببرید از دوستی با روسیه به جایی رسید فقط یه کشور ؟
  • بی نام A1 ۰۹:۲۰ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۲
    37 1
    پس این اس 300 چه خاصیتی داره؟ اینقدر از دقتش تعریف و تمجید میکردن. پس پشت پرده قبل از حمله هماهنگی میکنند تا اس 300 موقتا غیر فعال بشه و پس از عملیات به خاطر همکاری روسیه تلفنی تشکر کرده
  • بی نام A1 ۰۹:۳۴ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۲
    33 0
    هرچه ایران تاالان خورده از روسیه وشوروی سابق خورده مگر امام نفرمود همه از هم بلیدتر چرا عده ای روسیه را تطهیر میکنند بخدا دشمنی امریکا بهتر از دوستی روسیه است
  • بی نام A1 ۰۹:۳۷ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۲
    9 35
    قرار نیست ما به هیچ ابرقدرتی تکیه کنیم وشکر خدا رهبرمون یک ابرمرده و با هیچ کسی توی دنیا رودرواسی نداره
  • بی نام A1 ۰۹:۵۵ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۲
    29 0
    زنگ زده از پوتین تشکر کنه بخاطر حمایتش و همکاریش برای دادن اطلاعات موقعیت سمیر قنطار و خاموش کردن موشک های ضد هوائیش