ایسنا نوشت: آمریکا: وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد: اختلافات عمیق آمریکا و روسیه در خصوص امور نظامی در سوریه وجود دارد ولی این به معنای آن نیست که ما نمی‌توانیم با یکدیگر در آینده همکاری داشته باشیم.

ناتانیل تک، سخنگوی منطقه‌ای وزارت خارجه آمریکا در مصاحبه با شبکه سی ان ان گفت: قطعنامه 2254 شورای امنیت درباره سوریه قطعنامه‌ای تاریخی در مسیر حل دیپلماتیک بحران سوریه است چرا که این قطعنامه به بیانیه ژنو و بیانیه وین استناد داشته و طرحی مشخص و زمانبندی شده را برای انتقال سیاسی قدرت ارائه می‌کند.

وی مدعی شد: انتخابات شفاف در سوریه بدون شک به برکناری بشار اسد، رئیس جمهوری سوریه از قدرت می‌انجامد.

این مسئول آمریکایی خاطرنشان کرد: اختلافات عمیق آمریکا و روسیه در خصوص امور نظامی در سوریه وجود دارد ولی این به معنای آن نیست که ما نمی‌توانیم با یکدیگر در آینده همکاری داشته باشیم. روسیه نقش مهمی در مذاکرات وین ایفا کرد و همه گروه‌های سوری را دور هم گردآورد.

وی مدعی شد: روسیه همچنان پایگاه‌های مخالفان میانه روی سوریه را هدف می‌گیرد و این مساله چیزی است که حل و فصل سیاسی بحران سوریه را با چالش مواجه خواهد کرد. ما از نقش سازنده در خصوص حل بحران سوریه استقبال می‌کنیم.

سخنگوی منطقه‌ای وزارت خارجه آمریکا عنوان داشت: روسیه باید به رویارویی با تروریسم ادامه دهد.

در خصوص ائتلاف "نظامی‌ اسلامی" ضد تروریسم که اخیرا توسط عربستان و با حضور بیش از 30 کشور تشکیل شد گفت: هرگونه تلاش از سوی کشورهای اسلامی برای مبارزه با تروریسم مساله‌ای مطلوب است.

این مسئول آمریکایی در ادامه گفت: آمریکا از موضع خود مبنی بر "ضرورت" برکناری بشار اسد از قدرت دست نخواهد کشید. "اسد نمی‌تواند نقشی در آینده این کشور داشته باشد" و قطعنامه شورای امنیت نیز بر لزوم تشکیل دولت انتقالی و برگزاری انتخابات شفاف تاکید دارد.

شورای امنیت اخیرا با اکثریت آراء قطعنامه‌ای را در خصوص حل سیاسی بحران سوریه تصویب کرد که درمتن آن به برگزاری مذاکرات میان دولت و مخالفان سوریه در ماه ژانویه و برگزاری انتخابات تحت نظارت بین‌المللی تاکید شده است.

52261

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 491705

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 1 =