روزنامه شرق با مویدحسینی صدر نماینده خوی مصاحبه ای کرده است.

بخشهایی از این مصاحبه را می خوانید:
*عده‌ای با استفاده از منافذی که وجود داشته یا منافذی که خودشان ایجاد کرده‌‌اند، به زندگی رسیده‌‌اند و کشور و مردم را فدای زندگی خود کرده‌اند. آن عده‌ای که از منافذ موجود استفاده می‌کنند، معمولا زرنگی‌هایی دارند و با خریدن افرادی که سست‌تر هستند، به غارت می‌پردازند، اما نوع دومی هستند که بسیار خطرناک‌تر هستند؛ یعنی افرادی که خودشان در ساختار هستند و منافذی را ایجاد می‌کنند تا از همان منافذ دست به غارت بزنند.

*نمونه این نوع ماجرا، در دولت قبل در بحث ارز روی داد؛ آن ماجرا این‌طور بود که برای ایجاد توازن در نرخ ارز، تصمیم گرفتند به یک‌سری صرافی‌ها ارز بدهند تا در بازار توزیع کنند. تفاوت قیمت ارز دولتی و آزاد هم هیچ‌وقت کمتر از ٥٠٠ تومان نبود. این چند صرافی هر روز صبح چند میلیون دلار می‌گرفتند و با دستکاری بازار، قیمت ارز آزاد را بالا می‌بردند و این دلارها را در بازار می‌فروختند و روزانه چندصد میلیون تومان پول به جیب می‌زدند.

*از همین راه افرادی توانستند در چند ماه به ثروت چندصد میلیاردی دست پیدا کردند. افرادی که یک‌شبه مجوز صرافی گرفته و به سرعت هم شعبه ایجاد کرده بودند، نمی‌توانستند به دور از چشم مسئولان وقت به چنین امکاناتی دست پیدا کرده باشند. اینکه هر روز به یک عده خاص، ارز هزارو ٦٠٠ تومانی داده شود و قیمت ارز در بازار هم دوهزار و ٣٠٠ تومان باشد، طبیعی است که منفذ سوءاستفاده ایجاد شود و این اتفاق با آگاهی کامل افتاده است.
 
*الان اکثر اینها دارند راست‌راست و راحت می‌گردند. البته خیلی از افراد اصلی این ماجرا، به نام کارمندان یا افرادی دیگر این مجوزها را گرفته‌اند، اما دانه‌درشت‌های اصلی بیش از ٢٠ یا ٣٠ نفر نبوده‌‌اند و همه اینها قابل احصا هستند. این چیزها در سیستم بانک مرکزی ثبت شده و الان مشخص است؛ مثلا در آن دوره‌ای که قیمت ارز از هزارو ٢٠٠ تومان شروع به افزایش کرد، در هر ساعتی قیمت ارز چقدر بوده و چقدر ارز به چه کسانی فروخته شده است. این کاملا قابل تشخیص است که به چه کسانی با عنوان توازن بازار، ارز پرداخت شده و این پول‌ها با دستور چه کسی به این افراد پرداخت شده است.
 

*تا جایی که من اطلاع دارم تا الان با بسیاری از کسانی که از این راه به ثروت‌های چندصد میلیاردی رسیده‌‌اند، برخورد نشده است. اما من بازهم می‌گویم همه مجوزهای صرافی که در آن مقطع صادر شده و همه افرادی که در آن دوره برای توازن بازار ارز دولتی گرفته‌‌اند قابل شناسایی و بررسی هستند.مثلا در حوزه واردات محصولاتی مانند مواد غذایی و مواد اولیه، افرادی مراجعه می‌کردند و ارز دولتی می‌گرفتند و این ارز را در بازار آزاد می‌فروختند. این سوءاستفاده هم به صورت آگاهانه انجام می‌شد. چون این ارز را هم در اختیار هرکسی قرار نمی‌دادند. برخی از این افراد حتی سند گمرک جعل می‌کردند و برگه‌هایی مبنی بر واردکردن اقلام مورد نظر ارائه می‌دادند تا در پرونده موجود باشد، اما این برگه‌ها حتی از مبدأ استعلام نمی‌شد که آیا واقعا چنین محموله‌ای ارسال شده یا نه. برخی‌ها هم بودند که با این پول‌ها جنس وارد می‌کردند، ولی به‌جای اینکه با نرخ تعادلی بفروشند، اجناس را در بازار آزاد به فروش می‌رساندند. پشت پرده همه این نوع فسادها هم تفاوت نرخ ارز بود و به‌هیچ‌وجه هم مسئولان از این ماجرا بی‌خبر نبودند. 

  *در بحث ارز، یک پرونده  در قوه قضائیه باز شده .این فرد از اقوام بسیار نزدیک یکی از مسئولان وقت بود. رقمی هم که من شنیدم اینها از طریق سوءاستفاده ارزی به دست آورده‌‌اند، چند هزار میلیارد بوده و خیلی واضح است که این افراد چگونه امکان این سوءاستفاده‌ها را پیدا می‌کنند. مگر در بازار ارز یا مثلا در بحث واردات خودرو، به هرکسی اجازه این کار داده می‌شود؟


*این افراد الان نگران هستند که در مجلس یا دستگاه‌های نظارتی دیگر، این پرونده‌ها باز شود و معلوم شود که در آن مقطع چه بلایی سر کشور آمده است. بنابراین به فکر نفوذ در نهادی مانند مجلس هستند، زیرا هم به نوعی مصونیت پیدا می‌کنند و هم می‌توانند در جریان تصویب قوانین با ارائه طرح‌هایی که ممکن است ظاهر فریبنده و زیبا داشته باشند، به‌دنبال بستن راه پیگیری پرونده‌های خود باشند. اینکه الان اینها چگونه می‌خواهند وارد انتخابات شوند یا تأثیر بگذارند، چیز پنهانی نیست.آنهایی که در دولت دوم آقای احمدی‌نژاد، بدون سابقه به ثروت بالای ٥٠ میلیارد رسیدند، در کل کشور به هزار نفر هم نمی‌رسند. اکثر اینها هم در دو سال پایانی دولت دهم به این ثروت‌ها رسیدند. من خیلی صریح می‌گویم با این پول‌ها می‌شود رأی خرید و در مجلس اعمال نفوذ کرد. بالاخره الان از این دولت انتظار هست که با عوامل این تخلف‌ها برخورد کند.


*تا امروز یک بابک زنجانی گرفته‌‌اند، اما چند‌ده‌نفر دیگر مانند او هم هستند که باید با آنها برخورد شود. این محال است که بابک زنجانی به‌تنهایی این کار را کرده باشد. اینکه او در سازمان تأمین اجتماعی و وزارت نفت نفوذ داشت و با همین نوع روابط توانست خط هواپیمایی بگیرد و در خیلی از جاها هم شبکه داشت و هرجایی هم که رفته کار سالم نکرده و همه‌جا سوءاستفاده و تخلف کرده است. خود این آدم می‌گوید آدمی به نام «م- س» هم بوده است؛ کمترین کاری که دولت می‌تواند انجام دهد، روشن‌کردن این مطالب و معرفی پشت پرده‌های داستان بابک زنجانی به مردم است.
  


*دستگاه‌های اطلاعاتی و امنیتی الان به ابعاد این فسادها واقف هستند.
 

*فردی که شریک جرم معاون‌اول احمدی‌نژاد در آن پرونده بود و الان هم مانند خود رحیمی در زندان اوین است، الان در حوزه انتخابیه من املاک زیادی دارد و خانواده او با ثروت کلانی که دارند، مشغول فعالیت هستند و وارد کارزار انتخاباتی هم شده‌اند.

17302

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 491644

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 11 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 51
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ایرانی IR ۰۵:۰۰ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۲
    48 5
    پس چرا همه ساکتند؟؟؟؟ دستگاه قضا چه میکند در این کشور؟؟؟؟
  • شهروند IR ۰۵:۰۰ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۲
    74 2
    من نميفهمم اينا كه هي گندكاريهاي احمدي نژاد رو رو ميكنند اون موقع لال بودند حرف بزنند
  • بی نام A1 ۰۵:۰۷ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۲
    51 1
    پس اون موقع چرا ساکت بودید ؟؟؟؟.........؟؟؟؟
  • ناشناس IR ۰۵:۰۸ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۲
    47 1
    جنابعالی و ... کجا بودین؟ اون موقع
  • farhad GB ۰۵:۰۸ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۲
    28 1
    چرا با این افراد برخورد نمیشه؟ بابا اقتصاد مملکت رو واینا ویران کردن . دزدی دیگه چه جوری باید باشه از این واضح تر
  • میرزا نویس IR ۰۵:۱۰ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۲
    13 2
    نوش جانشان لابد دیده اند بچاپ بچاپ است آنها هم چاپیده اند ... خب الان در حال چاپیدن نیستند ؟ شانه به شانه قانون راه می روند زلف قانون شانه می زنند بعد به چاپیدن مشغول می شوند بعد برای رفع خستگی نمایش قانون را اجرا می کنند
  • سيف A1 ۰۵:۱۳ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۲
    25 1
    سزاي خيانت به بيت المال و راي مردم اعدام است.
  • بی نام A1 ۰۵:۱۵ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۲
    23 0
    مگر کشور مدعی العموم ندارد چرا ازپخش یک عکس ناراحت میشود اما اینهارا ندید میگیرد
  • بی نام A1 ۰۵:۱۷ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۲
    25 0
    این آقا تا الان کجا بوده که نزدیک انتخابات شروع می کنند به اصطلاح افشاگری
  • بی نام IR ۰۵:۲۳ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۲
    18 0
    خدا لعنت کنه ریشه و باعث و بانیشو . . .
  • سینا A1 ۰۵:۲۹ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۲
    15 0
    خدایا به تو پناه میبرم .از دیو ودد ملولیم
  • هاتف IR ۰۵:۳۵ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۲
    16 0
    پس تو چیکار می کردی می خودی می خوابیدی شایدم سهمتو کم دادن اگه اونا بد بودن تو از اونا 100 درجه بدتر
  • بی نام A1 ۰۵:۳۶ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۲
    7 0
    الان چرا دلار بالا می رود این را جواب بدید آیا واقعا اینگونه نیست پول نفت دلار تبدیل به ریال جهت پرداخت حقوق کارکنان می گردد دراین بین اگردلار به قیمت زیاد به ریال فروش رود بنفع دولت است توضیح دهید چرا
  • بی نام A1 ۰۵:۴۵ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۲
    14 0
    مملکت مگه صاحب نداره جواب ایناروبدن؟میلیونهانفرتوایران دارن ازبدبختی وفلاکت وبی پولی و...رنج میکشن بعداینامثل افعی همه چیزوبلعیدن.چرارسیدگی نمیشه ؟چرا؟
  • الیار IR ۰۵:۴۷ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۲
    11 0
    نگران رای نیاوردن خودشه پس....
  • jaber A1 ۰۵:۴۸ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۲
    13 0
    مردم خوي شما را خوب ميشناسن و ميدانند چه ظلمي را به اين شهر كردي شما خودتان را إصلاح كنيد بعد اين سخنان را بر زبان آورديد
  • بی نام IR ۰۶:۰۵ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۲
    19 1
    شما فک میکنین ایم مشکله مملکته؟ مشکل مملکت مصاحبه ورزشی فردوسی پور و ظریفه. یه کم چشماتونو باز کنین. بذارین پاکدستان هم به کار خودشون برسن
  • علی A1 ۰۶:۱۲ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۲
    9 0
    مگر الان تفاوت ارز وجود ندارد مگر الان سند گمرک جعل نمی شود بخدا قسم تنها راه ازاد سازی قیمت ارز است وبرای ایجاد تعادل در قیمت کالا عوارض واردات وصادرات را کاهش دهیم
  • بی نام A1 ۰۶:۱۷ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۲
    6 0
    فقط وابستگان دولت نبودند کسان دیگری هم بودند یعنی هستند
  • حسین A1 ۰۶:۲۰ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۲
    8 0
    سلام. نشانه های پاک دستی هرروز بیشتر نمایان میشودومعنی خدمتگز اری به محرومین واوردن نفت به سر سفره محرمین بیشتر درک میشود.
  • محمد A1 ۰۶:۲۰ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۲
    5 1
    عادل جان با این آقا هم یه مصاحبه کن ... پخش نشه ببینیم چی میگه...
  • بی نام A1 ۰۶:۳۵ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۲
    12 0
    چه کسی تکان خورده .شما ها که فکر نکنم .خدا کنه نفت باز هم ارزون بشه .دزدی کم میشه .
  • بی نام A1 ۰۶:۴۷ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۲
    10 2
    یه روزی برسه که اخبار فساد دولت قبل تموم شه. یعنی بیان بگن آقا کل فساد اونا همینایی بود که گفتیم. تموم شد. آیا اون روز می رسه؟
  • بی نام A1 ۰۶:۵۴ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۲
    10 0
    اگر راست هست و واقعیت داره خب قاونا باید باهاشون برخورد بشه.اگرم فقط اومدین حرف بزنین این قدر با اعصاب مردم بازی نکنین.گیرم که خوردن و بردن وقتی برخورد نمیشه همین بهتر که گفته نشه و مردم رو بیشتر ناراحت نکنین.کسی که با خلاف برخورد نکنه خودش همدست خلافکار هست.
  • بی نام A1 ۰۶:۵۶ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۲
    9 0
    اونوقت ایشون چه کاره بودن ، نکنه خودش هم جزوشون بود؟؟
  • ali A1 ۰۶:۵۷ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۲
    12 0
    این اقای نماینده اونموقع کجا تشریف داشتند که نزدیک انتخابات یادش اومده این حرفا رو بزنه
  • بی نام IR ۰۷:۱۸ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۲
    8 0
    کسی که از رخداد جرم باخبر و سکوت میکنه خودش مجرمه . دستگاه قضا هم که فقط در حال سخنرانی و مصاحبه هستند تا برقراری عدل
  • بی نام A1 ۰۷:۴۱ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۲
    10 0
    ملت دزدها را میشناسند و بویژه حامیان دزدها را ولی جای تاسف است که با بازی کرن با عقاید مردم و فریب کاری و دروغ گویی و به عبات دیگر شارلاتان بازی ابروی کشور و پول مردم را خورده اند و جالب است که هنوز عربده میکشد و کسی نیست که او را محاکمه کند
  • بی نام IR ۰۷:۴۲ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۲
    13 0
    خوب الان چرا میگی؟می بایست همون موقع میگفتید و از احمدی سوال میپرسیدید در صحن مجلس الان دنبال رای هستی گلم؟
  • بی نام RU ۰۸:۰۰ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۲
    9 0
    دقیقا در پاساژ افشار تهران شاهد وقوع این فساد بزرگ بودم. آنها دهها میلیارد دلار ارز دولتی را در بازار به قیمت آزاد میفروختند.
  • بی نام A1 ۰۸:۱۳ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۲
    36 3
    در زمان افزایش قیمت ارز، به مدت حدودا یک سال، دولت احمدی نژاد تزریق ارز به بازار از طریق معمول و قانونی صرافی بانکها را متوقف کرد، و کل ارز توسط اشخاص، با همکاری چند صرافی به بازار فروخته میشد. اینها ارز را حدودا 1200 از بانک مرکزی میگرفتند و در بازار از 1600 تا 3500 تومان فروختند. این فساد عظیم در حالی رخ میداد که بانک مرکزی اعلام میکرد که در بازار ارزی توزیع نمیکند در همین سیستم افرادی جهت واردات کالای اساسی صدها میلیون دلار ارز دولتی میگرفتند، اما آنرا در بازار آزاد میفروختند. این فساد ارزی شاید یکی از بزرگترین فسادهای مالی رخ داده در طول تاریخ بشر باشد. مبلغ فساد مذکور بالغ بر پنجاه میلیارد دلار است. تک تک افرادی که در این زمینه فعال بودند قابل شناسایی هستند.
  • بی نام IR ۰۸:۱۴ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۲
    5 6
    بیشترین درامد نفت صرف همین دو استان اذربایجا غربی و شرقی میشود.
  • هموطن IR ۰۸:۱۸ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۲
    5 0
    خوب اینارو تنها نماینده ملت نمیدونه مردم هم واقفند فقط نمیدونن چرا مماشات میکنن البته اینم میدونن چون گر حکم شود که مست گیرند در شهر هر ان که هست گیرند داستان اینههههه باز چاپ نکن
  • بی نام A1 ۰۸:۱۹ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۲
    2 0
    یعنی اگر رسانه ها پیگیر رسیدگی و محاکمه عوامل این فساد و بازگرداندن بیت المال نشوند، وجودشان هیچ ارزشی ندارد. خواهش میکنیم که پیگیری کنید این موضوع رو. دهها میلیارد دلار پول دزدی دمار از روزگار کشور در خواهد آورد.
  • بی نام A1 ۰۸:۲۷ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۲
    29 1
    اگر به این فسادها رسیدگی نشود، یک روز خوش نخواهیم دید در این کشور. با پنجاه میلیارد دلار پول فاسد میشود حکومت ده تا کشور رو عوض کرد. این فساد ارزی در صورت عدم رسیدگی مانند سرطان کشور را خواهد کشت. دیر نیست روزی که صاحبان این پول فاسد، قدرت را در کشور به دست بگیرند.
  • بی نام IR ۰۸:۳۴ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۲
    43 1
    فقط حرف خسته شدیم بخدا
  • بی نام EE ۰۸:۴۱ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۲
    5 0
    مسئول دولت شده اند که درامد داشته باشند . برای ابادی کشور ورفاه مردم که مسئول نشد ه اند . دادستان هم با این همه سروصدا در باره فساد .دستور مبارزه با ماهواره را داده .چون خدا دزد ها را به بهشت می برد .همانطوزیکه در زمین برای ان ها بهشت درست کرده است
  • حیدری IR ۰۸:۴۹ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۲
    3 0
    فکر کنم دروغ باشه جناب دکتر و این وصله هااصلا جور در نمی آید؟؟کسی حق نداره به دولت پاکدست تهمت بزنه
  • احمدی EU ۰۹:۰۱ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۲
    23 1
    این مملکت را با این همه ثروت خدادادی با عملکرد های غلط به جایی رسانده اند که از پرداخت حقوق کارگزاران خود عاجز شده ومتاسفانه کسانی که باید حافظ منافع ملی باشند بر سر قدرت دعوا دارند واز هر طیفی اعم از صالح وناصالح یار کشی میکنند .
  • بي نام A1 ۰۹:۳۹ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۲
    12 0
    ان موقع شما کجا قايم شده بوديد چرا الان انتخابات نزديک است صدات درامده
  • محمد A1 ۱۰:۰۸ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۲
    10 0
    چرا حال این حرفها را می زنی جناب نماینده مگر ان زمان زبان.نداشتید که هروز یک نوع چپاول رو می شود فقط خوب اقا اسنخنگو قویه قضایه به خانواده هاشمی چسپیده
  • محمود IR ۱۰:۲۸ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۲
    6 45
    لطفا الکی شلوغش نکنید . حالا تو دولت احمدی نژاد یه کم دزدی زیاد بوده ولی در عوض تو این دولت تدبیر و امید دارن به حسابشون رسیدگی میکنن . والا به قران ....راستی یارانه ها رو کی میریزن ؟
  • صادق A1 ۱۰:۵۳ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۲
    11 2
    "جهان سوم جایی است که هر کس بخواهد مملکتش را آباد کند، خانه اش خراب می شود؛ و هر کس بخواهد خانه اش را آباد کند باید در ویرانی مملکتش بکوشد".
  • بی نام A1 ۱۳:۵۲ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۲
    5 0
    از قوه قضائیه انتظار ورود بیشتری با این صحبتها داریم چرا بیت المال را غارت کردند مسئولین قانونمند با همه عوامل برخورد نمی کنند و شورای نگهبان ارافیان این اشخاص را هم باید رصد کند که نکند اینها برای انتخابات مجلس با پولهایی که از غارت بیت المال که حق الناس دوباره درمجلس نفوذکنند : فردی که شریک جرم معاون‌اول احمدی‌نژاد در آن پرونده بود و الان هم مانند خود رحیمی در زندان اوین است، الان در حوزه انتخابیه من املاک زیادی دارد و خانواده او با ثروت کلانی که دارند، مشغول فعالیت هستند و وارد کارزار انتخاباتی هم شده‌اند. این افراد الان نگران هستند که در مجلس یا دستگاه‌های نظارتی دیگر، این پرونده‌ها باز شود و معلوم شود که در آن مقطع چه بلایی سر کشور آمده است.
  • بی نام A1 ۱۳:۵۵ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۲
    11 0
    برای من یک سوال پیش آمده که مگر کسی که تصدی کشور را بعهده دارد مسئول مجموعه زیردست خود نیست؟ اگر نیست که خب باید الان احمدی نژادو دار و دسته اش خیلی راحت دارند میچرخند راحت بازهم بچرخند اما اگر واقعا احمدی نژاد بعنوان رئیس دولت مسئول بوده چرا این آقا را محاکمه نمی کنند؟و راحت هم زیر زیرکی باز داره عواملش را برای انتخابات مجلس وارد نام نویسی میکند؟
  • ایمان A1 ۱۵:۱۷ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۲
    12 0
    خداوند همه دزدان غارتگر و دشمنان داخلی و خارجی ایران عزیز را به جهنم دنیوی و اخروی مبتلا کند انشاالله
  • دعا A1 ۱۵:۴۱ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۲
    15 0
    لعنت خدا وپیامبر خدا بر خیانکاران به خون شهدا..لعنت خدا به کسانی که با فساد ورانت باعث گرانی و تورم شدند لعنت خدابر کسانی که رشوه دادند ورشوه گرفتند لعنت خدابر کسانی که حق ضعیفان را پایمال کردند لعتنت خدابر کسانی که با پارتی بازی استخدام شدند وجای کسانی رفتند که شایسته بودند لعنت خدابر کسانی که بدون زحمت و کوشش و از بیراهه ثروتمند شدند لعنت خدابر کسانی که دارورا احتکارکردند و بیماران جانشان را از دست دادند لعنت خدابر کسانی که درعین بی لیاقتی بورسیه با بیت المال گرفتند لعنت خدابر کسانی که خیانت میکنند .
  • بی نام A1 ۰۴:۲۹ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۳
    16 1
    این است دولت پاک
  • ناشناس RO ۰۹:۲۲ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۳
    2 0
    چطور مجلس نمی توانست روی ایشان نظارت کند؟
  • بی نام A1 ۰۶:۳۱ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۶
    3 1
    خودتان را اصلاح کنید نه دولت قبل را
  • بی نام IR ۰۸:۴۹ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۶
    2 0
    بخدا وقتی سریال کیمیا را میبینم که زمان جنگ چه جوانهای پاکی جونشونو دادن می بینم اشک امونم نمی ده بی اختیار یاد دزدیها غارتگریهای این آقازاده ها می افتم و واحسرتا سرمیدم مرگ بر غارتگران