تسنیم نوشت: در پنجمین روز از ثبت‌ نام نامزدهای خبرگان رهبری 4 چهره ی شاخص دیگر ثبت نام کردند.

آیت‌الله جوادی آملی، آیت الله محی‌الدین حائری شیرازی، حجت‌الاسلام علی فلاحیان و  حجت‌الاسلام محمدرضا طباطبایی‌نسب با حضور در ستاد انتخابات کشور برای پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری ثبت‌نام کردند.

حجت الاسلام فلاحیان با بیان اینکه از حوزه خوزستان و هم برای مجلس شورای اسلامی و هم برای مجلس خبرگان از حوزه تهران ثبت‌نام کرده‌ام، گفت: تلاش کنیم انتخابات پرشکوه برگزار شود و نماد حکومت جمهوری اسلامی ایران باشد. 

وی افزود: ما به عنوان نامزدها و خبرنگاران به عنوان ارباب رسانه و کسانی که اطلاع‌رسانی می‌کنند، وظیفه حساسی بر دوش‌مان است، چرا که هنوز  اوضاع و احوال اقتصادی در کشور با مشکلاتی روبروست.

حجت‌الاسلام فلاحیان تاکید کرد: حکومت باید مردمی باشد و کسانی که مسئول اداره هستند باید توسط مردم انتخاب شوند و این همان تبعیت اسلامی است.

وی  همچنین خاطرنشان کرد: بی‌تفاوتی کار خطرناکی است؛ رای مردم هم اعتبار شرعی دارد و هم اعتبار قانونی و اساس و اعتبار حکومت بر اسلا،م، قانون و تکلیف است و حضور مردم باعث می‌شود نامزد اصلح مردم وارد انتخابات شود.

حجت الاسلام  طباطبایی نسب نیز که در حوزه ی انتخابی تهران ثبت نام کرده بود. در خصوص جناحی شدن در جمع خبرگان اظهار داشت: همیشه در هر مقطعی از اینگونه حساسیت‌هایی داشته‌ایم و هم اکنون هم چنین شائبه‌ای را می‌خواهند به وجود آورند اما اینکه این شائبه چقدر با واقعیت تطابق داشته باشد، بحث دیگری است. 

وی ادامه داد: مجلس خبرگان رهبری به دلیل اینکه باید از تایید شورای نگهبان بگذرد و این شورا مسئول بررسی صلاحیت‌هاست، لذا امکان جناحی شدن این مجلس خیلی کم است و شاید امکان‌پذیر نباشد.

مشاور و رئیس حوزه ریاست شورای سیاستگذاری ائمه جمعه درباره بحث نظارت بر رهبری گفت: نظام ما قانونمند و قانونمدار است و نظارت بر رهبری قانونی است و غیرقانونی نیست از این جهت باید بپذیریم مقام معظم رهبری همیشه فرمودند که باید طبق قانون عمل کنیم. 

حجت‌الاسلام طباطبایی‌نسب با طرح این سوال که چرا رهبری در فتنه 88 مقابل فتنه‌گران ایستادند، افزود: چون فتنه‌گران به دنبال خلاف قانون بودند و اگر آن دوران را مرور کنیم رهبری آنها را خواستند و با آنها صحبت کردند تا مسیر قانونی را طی کنیم؛ بنابراین قانون این امکان را می‌دهد که مسائل را پیگیری کنیم. 

همچنین حجت الاسلام علم الهدی برادرزاده امام جمعه مشهد نیز در پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری ثبت نام کرد.

 

23219

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 491448

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 6 =