سومین روز ثبت‌‌نام از داوطلبان دهمین دوره انتخابات مجلس بگونه‌‌ای به اتمام رسید که در آن معاون احمدی‌نژاد، برخی از نمایندگان فعلی مجلس و آقازاده‌ای در این انتخابات ثبت‌نام کردند.

به گزارش خبرآنلاین، تا پایان سومین روز ثبت نام از نامزدهای دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی، 2702 نفر ثبت‌نام کردند که 186 نفر آن را زنان و 2062 نفر را مردان تشکیل می‌دهند. همچنین ثبت نام 2237 انجام شده و ثبت نام 464 نفر در حال تکمیل است.
فرمانداری‌ها و ستاد انتخابات وزارت کشور در روز سوم ثبت‌نام به نسبت دو روز گذشته شلوغ‌تر بود و چهره‌های سیاسی حضور‌شان جدی‌تر شد که می‌توان به نام‌نویسی جلال جلالی‌زاده و شهربانو امانی از فعالان سیاسی اصلاح‌طلب اشاره کرد. (اینجا)

فریدون عباسی رییس سابق سازمان انرژی اتمی و معاون احمدي‌نژاد نیز امروز در شیراز ثبت نام کرد. توضیحات وی در مورد علت نامزد شدن از حوزه انتخابیه فارس را می‌توان در اینجا مطالعه کرد.

امروز برخی از نمایندگان فعلی مجلس شورای اسلامی از جمله علاءالدین بروجردی، موسی‌الرضا ثروتی ، حجت‌الاسلام طاهری و سیامک مره‌صدق به خیابان فاطمی رفته و برای حضور در انتخابات آتی مجلس ثبت‌نام کردند.

دو نماینده دیگر مجلس نهم که امروز فرم های ثبت نام را پر کردند، مهدی کوچک زاده و محمود نبویان بودند. این دو نماینده دلواپس با هم به ستاد انتخابات آمدند. اين در حالي است که نماينده دلواپس تهران، چندي پيش از سمت نمايندگي استعفا داده بود اما هنوز درخواستش در صحن علني به راي گذاشته نشده است.

امروز آقازاده‌ها نیز به فرمانداری‌‌ها و ستاد انتخابات کشور مراجعه کردند. محسن هاشمی و فاطمه هاشمی فرزندان آیت‌الله هاشمی که از آنان به عنوان نامزدهای جریان اعتدالی و اصلاح‌طلب یاد می‌شود در هنگام ثبت نام پدر خود در انتخابات مجلس خبرگان در ستاد انتخابات وزارت کشور حضور یافتند. اما محسن هاشمی در حاشیه ثبت‌نام پدر خود در گفت‌وگو با رسانه‌‌ها اعلام کرد که هنوز تصمیم قطعی برای حضور در انتخابات مجلس نگرفته و در صورت قطعی شدن حضورش، روزهای آتی به وزارت کشور مراجعه خواهد کرد.

سید محسن علوی فرزند وزیر اطلاعات نیز برای حضور در انتخابات مجلس شورای اسلامی در لامرد زادگاه خویش ثبت نام کرد.

امروز که حجت‌الاسلام حسن روحانی نیز برای ثبت‌نام در انتخابات مجلس خبرگان به ستاد وزارت کشور رفته بود از زنان خواست تا در انتخابات مجلس خبرگان و شورای اسلامی ثبت‌نام کنند. به گفته رییس جمهور تعداد قابل ملاحظه خانم‌ها از دید افکار عمومی جهان اهمیت دارد تا آنها واقعیت این کشور را درک کنند که هیچ امری در این کشور بر مبنای جنسیت نیست، بلکه بر مبنای شایستگی است. (اینجا)

2929

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 491236

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 5 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • امیرسعیدابوزهرا IR ۰۷:۳۰ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۱
    2 2
    برای اینکه علی مطهری را دلواپس کنه اومده...نمیدونی ،بدون.