امروز چه کسانی داوطلب کاندیداتوری برای خبرگان شدند؟/ حضور مسئولان رده بالای نظام در ستاد انتخابات

ثبت نام کاندیداهای انتخابات مجلس خبرگان ششمین روز خود را پشت سر گذاشت. امروز رئیس جمهور و رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام میهمان ستاد انتخابات شدند.

 

به گزارش خبرآنلاین، در پایان ششمین روز، تعداد ثبت نام کنندگان برای کاندیداتوری مجلس خبرگان به 350 نفر رسید که به گفته مقیمی، رئیس ستاد انتخابات کشور؛ از این تعداد تنها 5 نفر زن هستند. از این بین 262 نفر ثبت نام‌شان کامل و 88 نفر در حال تکمیل است.

دعوت روحانی از زنان برای کاندیداتوری

امروز حسن روحانی و اکبر هاشمی رفسنجانی برای ثبت نام به ستاد انتخابات وزارت کشور رفتند. رئیس جمهور صبح به وزارت کشور رفت. او پس از بازدید از روند نام نویسی ها برای پنجمین دوره انتخابات خبرگان رهبری نام خود را در فهرست داوطلبان خبرگان رهبری ثبت کرد و سپس در جمع خبرنگاران سخن گفت. نکته جالب توجه سخنان او دعوت از زنان برای حضور در هر دو انتخابات خبرگان و مجلس بود در حالی که تاکنون هیچ زنی عضو مجلس خبرگان نشده است. روحانی گفت : زنان در انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری بویژه مجلس شورای اسلامی باید حضور پیدا کنند و همه آنهایی که صالح هستند برای ثبت‌نام در این انتخابات حضور پیدا کنند.

رئیس جمهور درباره تاکیدش بر حضور زنان در پارلمان نیز توضیح داد: ترکیب مجلس ایران و حضور زنان در آن در دنیا بسیار اهمیت دارد. برای ما فرقی نمی‌کند که نماینده مجلس یک زن یا یک مرد باشد اما حضور پرتعداد زنان در مجلس شورای اسلامی برای افکار عمومی جهان اهمیت دارد و اینکه آنها واقعیت ایران را درک کنند که هیچ چیز در این کشور برمبنای جنسیت نیست بلکه همه چیز برمبنای شایستگی است.

هاشمی با فرزندانش آمد

بعد از ظهر رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام برای کاندیداتوری به ستاد رفت. او دیروز در کانال تلگرام و صفحه اینستاگرامش وعده داده بود که ساعت سه در وزارت کشور خواهد بود اما ساعت از چهار گذشته بود که به ساختمان خیابان فاطمی رسید. محسن و فاطمه از فرزندان رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، وی را در ورود به ستاد انتخابات کشور همراهی می کردند. علاوه بر فرزندان، قدرت‌آلله علیخانی و غلامعلی رجایی نیز به همراه هاشمی به ستاد انتخابات آمدند. رئیس پیشین مجلس خبرگان که در تمامی دوره ها عضو این مجلس بوده، پس از ثبت نام در سخنانی در جمع خبرنگاران گفت: روزهای مهمی است که ملت برای رقم زدن سرنوشت سال‌های آینده پس از برجام آماده می‌شود. آنچه در چند ماه آینده شکل می‌گیرد مجلس خبرگان و مجلس شورای اسلامی جدید است. می‌دانیم هر دو مجلس می‌توانند در سعادت کشور نقش مهمی ایفا کنند و آن بستگی به رای ملت دارد هر چه بخواهند روی برگه می‌نویسند مسئولیت مهمی بر عهده کسانی می‌افتد که مردم آن‌ها را امین خود گرفتند. هاشمی رفسنجاني تاکید کرد: خبرگان محور، اساس و ستون خیمه انقلاب در اختیار دارد که در این دوره‌ها به خوبی ادای وظیفه کرده و مناسب‌ترین فرد بعد از حضرت امام را این خبرگان انتخابات کرد و ایشان نیز کار خود را با طراوت و شادابی انجام می‌دهد.

کاندیداتوری مصباح یزدی از حوزه تهران

یکی دیگر از چهره های خبرسازی که امروز ثبت نام کرد، آیت الله محمدتقی مصباح یزدی، رئیس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) شهر قم و از مخافان سرسخت دولت کنونی و حامی دولت پیشین بود. او کاندیدای خبرگان رهبری از حوزه استان تهران شد. حجت الاسلام و‌المسلمین ابوالحسن حقانی عضو هیئت علمی مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره)، پیش از ظهر امروز به نیابت از مصباح یزدی در فرمانداری قم حاضر شد تا اقدامات ثبت نام وی برای کاندیداتوری در پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری از حوزه استان تهران را انجام دهد. مصباح یزدی در مجلس دوم نماینده مردم خوزستان و پس از آن نماینده مردم تهران در مجلس خبرگان بود.

دیگر داوطلبین امروز

حجت الاسلام سید جعفر مصطفوی نیز صبح امروز در پنجمین روز نام نویسی با حضور در ستاد انتخابات کشور از حوزه انتخابیه استان البرز داوطلب انتخابات پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری شد.
همچنین آیت الله محسن قمی از استان تهران، حجت الاسلام سید رضا حسینی از استان سیستان و بلوچستان، حجت الاسلام محمد رضا عباسی فر از استان تهران، حجت الاسلام سید عباس حسینی قائم مقامی از استان تهران، حجت الاسلام سید هاشم حمیدی از استان تهران امروز برای نمایندگی پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری ثبت نام کردند.

آیت‌الله سیدعلی‌اصغر دستغیب تولیت آستان مقدس احمدی و محمدی(ع) کاندیدای مجلس خبرگان رهبری شد. وي با حضور در فرمانداری شیراز به صورت رسمی نامزد پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری شد. آیت‌الله دستغیب، یکی از پنج نماینده کنوني مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری است.

آیت الله سیدرضا برقعی عضو مجمع مدرسين و محققين حوزه علميه قم نيز صبح امروز برای ثبت نام در انتخابات پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری از حوزه استان تهران، به فرمانداری قم مراجعه کرد. وی با بیان اینکه بیش از ۵۰سال سابقه تدریس در حوزه علمیه نجف و قم را دارم و علاوه بر آن از همراهان امام خمینی (ره) در نجف بودم، گفت: جایگاه مجلس خبرگان رهبری در نظام جمهوری اسلامی ایران، جایگاه والایی است.

آیت‌الله سید عباس حسینی قائم‌مقامی، رئیس سابق مرکز اسلامی هامبورگ هم با حضور در ستاد انتخابات کشور، داوطلب نامزدي مجلس خبرگان از حوزه انتخابيه تهران شد. به گفته وي، مجلس خبرگان رهبری یک وظیفه تاریخی و مقطعی دارد که باید رهبر را انتخاب کند و یک وظیفه تداومی و استمراری دارد که بر اساس آن، اعتماد و مقبولیت عمومی را به بدنه جامعه نسبت به رهبری انتقال می‌دهد و این کارکرد بسیار مهمی است.

حجت الاسلام  غلامرضا فیاضی، عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، رییس هیات مدیره مجمع عالی حکمت اسلامی، مدیر مرکز آموزش تخصصی فلسفه اسلامی، عضو هیات مدیره موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) و رییس کمیته فلسفه و کلام مدارج علمی حوزه علمیه قم یکی دیگر کسانی است که امروز برای کاندیداتوری ثبت نام کرد. حمزه قربانی امور فیاضی برای کاندیداتوری از حوزه تهران را در فرمانداری قم انجام داد.

همچنين حجت‌الاسلام حمزه قربانی بعدازظهر امروز به نیابت از حجت‌الاسلام والمسلمین محمود رجبی قائم مقام آيت الله خبرگان در فرمانداری قم حاضر شد تا اقدامات ثبت نام وی برای کاندیداتوری در پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری از حوزه استان قزوین را ثبت کند.

حجت‌الاسلام محمدجواد حجتی‌کرمانی یکی دیگر از داوطلبینی بود که امروز برای ثبت نام به ستاد انتخابات در وزارت کشور رفت. او که پیش از این در دوره دوم نیز عضو مجلس خبرگان بود، این بار هم بنا دارد از حوزه کرمان وارد عرصه رقابت شود.

یکی از رقبای حجتی کرمانی نیز امروز ثبت نام کرد. حجت‌الاسلام محمد بهرامی خوشکار عضو مجلس خبرگان رهبری از حوزه انتخابیه کرمان با حضور در ستاد انتخابات وزارت کشور برای پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان ثبت‌نام کرد. وی در این دوره از انتخابات مجلس خبرگان نیز از حوزه انتخابیه کرمان کاندیدا شده است.

همچنین حجت‌الاسلام محمد رحمتی از حوزه انتخابیه آذربایجان شرقی با حضور در ستاد انتخابات کشور برای شرکت در این دوره از انتخابات مجلس خبرگان رهبری ثبت‌نام کرد.

امروز ششمین روز برای ثبت نام در انتخابات مجلس خبرگان رهبری بود و فردا لیست داوطلبین حضور دراین انتخابات نهایی می‌شود.

29213

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 491230

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 8 =