ایرنا نوشت: شورای اروپا روز دوشنبه تمدید تحریم های اقتصادی در مورد روسیه را برای 6 ماه دیگر تایید کرد.

به گزارش ایرنا،رسانه های روسی ازجمله خبرگزاری روسیا سگودنیا امروز به نقل از یک گزارش شورای اروپا اعلام کردند: شورای اروپا تمدید تحریم های اقتصادی در مورد روسیه تا روز 31 ماه جولای را تایید کرد.
در گزارش شورای اروپا گفته شده است: تصمیم برای تمدید تحریم ها در مورد روسیه با طی مراحل تنظیم سند مربوطه و تایید آن در جلسه شورای سفرای کشورهای اروپایی در بروکسل گرفته شده است.
این سند از روز سه شنبه برای اجرا معتبر می شود.
اتحادیه اروپا لغو تحریم ها در مورد روسیه را به اجرای مفاد توافقنامه مینسک برای حل و فصل بحران اوکراین مشروط کرده بود.
مقام های اروپایی بارها ادعا کرده بودند که روسیه این توافقنامه را اجرا نمی کند و مسکو نیز خواستار اجرای این قرارداد از سوی دولت اوکراین شده و خود نیز متعهد شده بودکه نمایندگان ساکنان مناطق شرق اوکراین را وادار به اجرای توافقنامه مینسک کنند.
سفرای کشورهای عضو اتحادیه اروپا در بروکسل روز جمعه گذشته به تمدید تحریم های اقتصادی در مورد روسیه تا روز 31 ماه جولای سال 2016 (تیر ماه 95) رای داده بودند.
در بسته تحریم های اقتصادی اتحادیه اروپا در مورد روسیه تغییری صورت نگرفته است.
در ماه جولای 2015 (تیر 94) اتحادیه اروپا و آمریکا مجموعه تحریم هایی اقتصادی را علیه روسیه به کار بست و محدودیت هایی را علیه افراد و شرکت های روسی اعمال کرد.
در مقابل، روسیه واردات مواد غذایی از کشورهای تحریم کننده از جمله آمریکا، اعضای اتحادیه اروپا، کانادا، استرالیا و نروژ را منع کرد.
مواد غذایی تحت تحریم روسیه شامل گوشت گاو، گوشت خوک، مرغ، ماهی، سبزی، میوه، محصولات لبنی و برخی مواد غذایی دیگر است.

4949

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 491181

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 3 =