ایرنا نوشت:رئیس جمهوری آمریکا از نامزدهای جمهوری خواهان در انتخابات آتی این کشور به دلیل انتقاد از سیاست های دولتش بدون ارائه جایگزینی برای آنها گلایه کرد و از آنان خواست که طرح جایگزین خود را برای مقابله با گروه تروریستی داعش ارائه کنند.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری رویترز، رئیس جمهوری آمریکا در مصاحبه با رادیو عمومی ملی آمریکا ( ان پی آر) افزود که دولت وی آماده مواجهه با انتقادهای مشروع به دلیل ناکامی در تشریح مناسب استراتژی کاخ سفید برای مقابله با داعش است.
این مصاحبه چند روز پیش انجام شد و قرار است روز دوشنبه بصورت کامل از رادیو عمومی ملی آمریکا پخش شود.
اوباما در این مصاحبه «میزان کم تایید عملکردش» در روند مقابله با تروریسم را به پُر شدن رسانه ها از اخبار مربوط به حملات داعش پس از حملات اخیر پاریس نسبت داد.
رئیس جمهوری آمریکا به این مساله اشاره کرد که این کشور حدود 9 هزار حمله علیه مواضع گروه داعش انجام داده ومدعی شد چندین شهر از جمله سنجار در عراق را از این گروه تروریستی بازپس گرفته است.
اوباما در این مصاحبه در مورد اظهارنظر نامزدهای جمهوری خواهان در انتخابات آتی آمریکا در مناظره تلویزیونی اخیرشان گفت: زمانی که شما از آنها (نامزدهای جمهوری خواهان) می پرسید که شما جایگزینی برای سیاست های دولت در قبال داعش داریدریال آنها حتی جواب این پرسش را نیز نمی دهند.
این مصاحبه در بحبوحه نگرانی های مردم آمریکا در مورد حملات تروریستی احتمالی توسط داعش انجام شده است. گروه تروریستی داعش بارها هشدار داده است که قصد دارد در خاک آمریکا دست به حملات تروریستی بزند. این در حالی است که انتقادها از دولت اوباما به دلیل اتخاذ سیاستهای ناکارآمد در قبال گروه داعش همچنان ادامه دارد.
در یک نظرسنجی جدید مرکز «پیو» مشخص شد که فقط 37 درصد از شرکت کنندگان نحوه عملکرد اوباما را در جنگ علیه تروریسم تایید می کنند و 57 درصد عملکرد رئیس جمهوری آمریکا را رد کرده اند.
اوباما پیش از این از آمریکایی ها خواسته بود تا در برابر تهدیدها در خاک آمریکا هوشیار باشند.
اوباما در ادامه مصاحبه با ان. پی. آر خاطر نشان کرد: فکر می کنم انتقادهای مشروعی از عملکرد ما در قبال داعش مطرح است.
رئیس جمهوری آمریکا در پاسخ به سوالی در مورد اینکه آیا وی به دنبال ایجاد منطقه پرواز ممنوع بر فراز آسمان سوریه است، گفت که این اقدام مناسبی برای مقابله با داعش نیست چون این گروه تروریستی نیروی هوایی ندارد.

4949

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 491116

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 14 =