ایسنا نوشت: نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری اعتقاد دارد مقوله ای تحت عنوان شورای رهبری هم در اسلام و هم در عرف جهانی موضوعی پذیرفته شده نیست.

آیت‎الله سید علی اصغر دستغیب در جمع خبرنگاران در خصوص طرح موضوع شورای رهبری که از سوی برخی مطرح می‎شود، گفت: عرف فعلی دنیا نیز موضوعی تحت عنوان شورای رهبری و ریاست جمهوری را نمی‎پذیرد.

تولیت آستان مقدس احمدی و محمدی(ع) با تصریح اینکه شورای رهبری، جایگاه قانونی ندارد، افزود: تعیین رهبر و تشخیص سلب صلاحیت وی طبق قانون اساسی بر عهده این مجلس قرار داده شده، اما موضوعی به عنوان نظارت بر رهبر در قانون اساسی وجود ندارد.

وی افزود: بدون شک در بسیاری از موارد از قبیل قانون گذاری و برخی جلساتی که حالت مشورتی دارد شورا می‎تواند نتیجه بخش باشد اما در خصوص رهبری اساسا شورا جنبه منفی دارد.

نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: در کشورهای مختلف نیز هیچ موضوعی مبنی بر شورای ریاست جمهوری سراغ نداریم و تنها یک نفر باید در راس قرار گیرد که تصمیم نهایی را اعلام کند.

دستغیب اضافه کرد: در مکتب اسلام نیز امامت به یک نفر اختصاص داده شده است که از هر زاویه به آن نگاه کنیم مسئله شورای رهبری جنبه صحیحی ندارد.

2727

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 491089

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 0 =