ایلنا نوشت: آیت‌الله سیدعلی‌اصغر دستغیب تولیت آستان مقدس احمدی و محمدی(ع) کاندیدای مجلس خبرگان رهبری شد.

وي با حضور در فرمانداری شیراز به صورت رسمی نامزد پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری شد. آیت‌الله دستغیب، یکی از پنج نماینده کنوني مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری است.
آیت الله سیدرضا برقعی عضو مجمع مدرسين و محققين حوزه علميه قم نيز صبح امروز برای ثبت نام در انتخابات پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری از حوزه استان تهران، به فرمانداری قم مراجعه کرد. وی با بیان اینکه بیش از ۵۰سال سابقه تدریس در حوزه علمیه نجف و قم را دارم و علاوه بر آن از همراهان امام خمینی (ره) در نجف بودم، گفت: جایگاه مجلس خبرگان رهبری در نظام جمهوری اسلامی ایران، جایگاه والایی است. 
همچنين حجت‌الاسلام حمزه قربانی بعدازظهر امروز به نیابت از حجت‌الاسلام والمسلمین محمود رجبی قائم مقام آيت الله خبرگان در فرمانداری قم حاضر شد تا اقدامات ثبت نام وی برای کاندیداتوری در پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری از حوزه استان قزوین را ثبت کند. 
به گزارش ايسنا، آیت‌الله سید عباس حسینی قائم‌مقامی، رئیس سابق مرکز اسلامی هامبورگ هم با حضور در ستاد انتخابات کشور، داوطلب نامزدي مجلس خبرگان از حوزه انتخابيه تهران شد. به گفته وي، مجلس خبرگان رهبری یک وظیفه تاریخی و مقطعی دارد که باید رهبر را انتخاب کند و یک وظیفه تداومی و استمراری دارد که بر اساس آن، اعتماد و مقبولیت عمومی را به بدنه جامعه نسبت به رهبری انتقال می‌دهد و این کارکرد بسیار مهمی است.

  2727

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 491054

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 2 =