ایرنا نوشت: نماینده مردم تهران در مجلس از آغاز به کار کمیته زنان جبهه پیروان امام و رهبری، کمیته تبلیغات و رسانه و فضای مجازی و کمیته برنامه ریزی برای انتخابات 94 خبر داد.

لاله افتخاری درباره آخرین فعالیت های انتخاباتی کمیته زنان جبهه پیروان امام و رهبری افزود: برخلاف کشور عربستان سعودی که اخیرا اجازه شرکت بانوان در انتخابات را داده است، اسلام از همان آغاز شان ویژه ای برای زنان قائل بود.

افتخاری با بیان این که سازمان ملل متحد نمی تواند برای نظام اسلامی ما تعیین کند، اظهار داشت: مشارکت زنان در امور سیاسی جامعه یک دستور دینی است و این ما هستیم که در این زمینه پیشتازیم.

وی، انتخابات را یکی از عرصه های حضور افراد در جامعه و گره خورده با تکالیف شرعی دانست و اظهارداشت: سال ها است که تشکل های جبهه پیروان امام و رهبری از جمله مؤتلفه اسلامی، جامعه اصناف بازار و پزشکان در آن عضویت دارند.

افتخاری افزود: ستاد زنان این جبهه برای انتخابات مجلس از 8 ماه گذشته خبر داد و اظهار داشت: در این ستاد بر خلاف گذشته، بانوان دیگر یک قشر نبوده بلکه ستاد ویژه برای خود دارند.

وی شناسایی ظرفیت های بانوان در استان ها و بکارگیری ظرفیت های آنها را به عنوان انتخاب شونده و انتخاب کننده از جمله اهداف کمیته بانوان جبهه پیروان امام و رهبری دانست و تصریح کرد: از آنجا که امام خمینی (ره) معتقد بودند زنان باید در تعیین مقدرات کشور فعال باشند ما جلسات خود را به طور منظم هر دوشنبه برگزار و تلاش می کنیم ظرفیت های بانوان را برای انتخابات شناسایی و به سمت ستاد انتخابات هدایت کنیم.

رییس کمیته زنان جبهه پیروان امام و رهبری همچنین درمورد کمیته تبلیغات و رسانه و فضای مجازی این جبهه و نیز کمیته برنامه ریزی برای انتخابات گفت: تلاش داشتیم در جهت همگرایی با روحانیت و نیز ایجاد همگرایی میان اصولگرایان حرکت کنیم و توانسته ایم در این زمینه تأثیرگذار باشیم.

افتخاری با بیان این که در طول هفته بیش از هزار نامه به ویژه از سوی بانوان درباره مشکلا تشان دریافت می کنم، ادامه داد: در این زمینه با بزرگان و دبیر جامعه روحانیت مبارز به ویژه در مورد دفاع از کرامت و جایگاه بانوان صحبت کرده ایم.

وی بر ضرورت افزایش تعداد نمایندگان زن در مجلس آتی تاکید کرد و گفت: ما قصد داریم الگویی در زمینه انتخابات و حضور بانوان برای کشورهای دیگر باشیم به ویژه برای کشورهایی که برای حضور بانوان سهمیه می گذارند که ما این موضوع را قبول نداریم زیرا هم موجب محدودیت حضور آنان در عرصه سیاسی و هم موجب وهن جایگاه آنان است.

رییس فراکسیون زنان مجلس با تأکید مجدد بر این که سهمیه گذاری برای حضور بانوان در انتخابات مجلس خلاف قانون اساسی است،یادآور شد: گزینه هایی نهایی از میان زنان داوطلب شرکت در انتخابات مجلس بر اساس مقبولیت و قابلیت های آنها انجام خواهد شد.

2727

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 491035

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =