یک نامزد انتخابات خبرگان: مشروعیت نظام بر عهده خبرگان است/به دعوت خانواده شهدا کاندیدا شدم

حجت الاسلام محسن قمی بعد از ثبت نام در انتخابات مجلس خبرگان در جمع خبرنگاران گفت: مجلس خبرگان تبلور جمهوریت و اسلامیت نظام است و مردم همه به فقهای حاضر در آن اعتماد دارند.

به گزارش خبرآنلاين، اين عضو مجلس خبرگان رهبري، با بیان اینکه مجلس خبرگان مظهر وحدت ملی است اظهار داشت: خبرگان از جنجال های جناحی و سیاسی معمول به دور است و تا کنون هم از ورود به جریان ها و جناح بندی های سیاسی اجتناب کرده و در آینده هم به همين نحو خواهد بود.

وی با اشاره به توصیه امام به اینکه افراد توانمند وارد صحنه شوند، اظهار داشت: هرکس در این مجلس می تواند موثر واقع شود و شرایط آن را هم داشته باشد مکلف به حضور است. به همین جهت با توجه به دعوت خانواده های شهدای تهران از من برای حضور در خبرگان  کاندید شدم.

قمی ادامه داد: مشروعیت نظام بر عهده خبرگان رهبری است و مردم به دلیل اعتماد به خبرگان به نظام هم اعتماد دارند. خبرگان برای تقویت اصل رهبری است و نه تضعیف آن. من معتقدم خبرگان را نباید در چهارچوب های سیاسی متعارف ارزیابی کرد.

وی تاکید کرد: خبرگان پشتوانه امنیت و آزادی در کشور است و در واقع پشتوانه اصل نظام است. خبرگان، مجلس لحظه هاست. چراکه باید در لحظه های حساس تصمیمات حیاتی بگیرد. بنابراین نمایندگان آن هم باید بصیرت داشته باشند و تتمیع ناپذیر و تملق ناپذیر باشند تا بتوانند کمک کنند.

وی درباره موضوع نظارت در خبرگان اظهار داشت: آنچه در متن قانون اساسی آمده رصد مداوم شرایط رهبری توسط خبرگان است. این رصد لوازمی دارد و تحقق آن لوازم هم به دور از جنجال های سیاسی و رسانه ای و با حمایت حضرت امام و مقام معظم رهبری اجرا شده و ادامه دارد.

وی درباره دیدگاه هش درباره شورای رهبری هم گفت: شورای رهبری در قانون اساسی وجود داشت ولی در بازنگری آن به دلیل تجربه موفق رهبری امام و همچنین برخی ملاحظات فقهی برداشته شد. وجود رهبری همچون رهبر معظم انقلاب بعد از ارتحال امام نشان داده است این شیوه رهبری مناسب تر است.

وی درباره حضور چهره های جوان همچون سیدحسن خمینی در انتخابت خبرگان اظهار داشت: امام فرموده اند هر کس که می تواند و شرایطش را دارد باید به میدان بیاید. حضور کاندیداهای بیشتر موجب خواهد شد تا سلایق مختلف وارد عرصه انتخابات شوند.

2727

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 490981

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =