۰ نفر
۳۰ آذر ۱۳۹۴ - ۰۷:۳۰

ایرنا نوشت: پلیس عربستان 59 نفر را به اتهام اقدامات تروریستی و ضد امنیتی در مدت دو هفته گذشته بازداشت کرده است.

به گزارش پایگاه اینترنتی خبرگزاری رسمی سعودی (واس)، افراد بازداشت شده دارای 10 تابعیت مختلف هستند، اما اکثرشان سعودی می باشند.

13 نفر از افراد یاد شده یعنی بیشترین تعداد در اوایل دسامبر جاری (اواخر آذر ماه) بازداشت شده اند.
این فرآیند امنیتی از روز چهارم دسامبر (13آذر ماه) در عربستان آغاز شده است؛ همان روز هشت نفر دستگیر شدند که به استثنای یک متهم سودانی سایر افراد بازداشت شده عربستانی هستند.
یک روز پس از آن (14 آذر) نیز دو متهم سعودی بازداشت شدند و نیروهای امنیتی عربستان روز بعد یعنی 15 آذر سه نفر دیگر را بازداشت کردند که یکی سعودی، یکی سوری و فرد دیگر نیز یمنی بود.
فرآیند بازداشت ها در عربستان افراد مظنون دیگری را هم دربرگرفته است که دارای تابعیت مصری، اردنی، پاکستانی، هندی، اماراتی و آمریکایی هستند.
پلیس عربستان هر از گاهی افرادی را به اتهام دست داشتن در اقدامات تروریستی بازداشت می کند و این فرآیند اخیرا با توجه به چند انفجار و تهدیدهای داعش در این کشور شدت گرفته است.
در حالی اخبار بازداشت افراد با اتهام تروریست بودن در عربستان منتشر می شود که سعودی ها در کنار کشورهای همچون آمریکا، قطر، رژیم صهیونیستی، و ترکیه از ایجادکنندگان، حامیان و تجهیز کنندگان گروه های ترویستی به ویژه داعش در منطقه هستند.

52261

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 490914

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 7 =